ההאטה המתרחשת בשוק הבנייה ובהיקפי הצריכה הפרטית הביאה לירידה ברווח ובהכנסות של יצרנית חלונות האלומיניום קליל ברבעון השני של השנה.
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו בכ-90 מיליון שקל, בהשוואה לכ-120 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-17 מיליון שקל, בהשוואה לכ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-18.5% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחיות הגולמית נבעה מהורדת מחירי המכירה וירידה בכמויות המכירה בייחס לעלויות הקבועות המיוחסות לעלות המכירות. השפעות אלה קוזזו חלקית עם הירידה במחירי האלומיניום - במהלך הרבעון השני של השנה נעשה שימוש במלאי חומרי גלם במחירים נמוכים לעומת מחירי מלאי ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי מיוחסת לשחיקה האמורה ברווח הגולמי ומעלייה בהוצאות התפעול של החברה. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-3.1% מההכנסות לעומת כ-12.7% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-2.2 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה, כאמור, מקיטון בכמויות המכירה, מירידת מחירי המכירה, מעלייה בעלויות הקבועות, מתנודתיות במחירי האלומיניום ושע"ח ומעלייה בהוצאות התפעול של החברה. השפעות אלה, קוזזו חלקית עם המעבר מהוצאות מימון, נטו להכנסות מימון, נטו בגין עליית שווי תיק ניירות ערך.
צורי דבוש, יו"ר קליל: "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת בסביבה העיסקית והפוליטית שמשפיעה על מצב הרוח הציבורי. למרות הסביבה העסקית המאתגרת ורמת אי הוודאות הגבוהה, החברה ממשיכה לפעול על פי האסטרטגית העסקית. אנו סבורים כי אסטרטגיה זו, יחד עם יכולותיה החזקות והמוכחות של החברה, יסייעו לנו להתמודד בהצלחה עם אתגרים אלו ולשוב כבר בתקופה הקרובה למגמת צמיחה בהכנסות, תוך הגדלת נתחי השוק שלנו וגידול ברווחים בטווח הבינוני והארוך. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת ’ריינארס’ הגלובאלית, יאפשר לנו להציע פתרונות חדשניים עם ניסיון בין לאומי לתחום המגדלים בשיטת UNITIZE, בצד טיפול אישי ומקומי בפרויקטים בארץ. אנו ממשיכים להציג איתנות ונזילות פיננסית גבוהה, כמתבטא עם קופת מזומנים בהיקף של 107 מיליון שקל ללא כל חוב פיננסי, דבר המאפשר לנו לבחון ולנצל הזדמנויות עסקיות התואמות את האסטרטגיה העסקית שלנו ובכך להמשיך ולחזק את המותג של החברה כמוביל שוק".
פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "על אף ההאטה המתרחשת בשוק הבנייה ובהיקפי הצריכה הפרטית, אנו בקליל נחושים להמשיך ולהשקיע תוך המשך התמקדות בטווח הארוך לצד פעילויות לטווח הקצר. מהלכים אסטרטגיים מרכזיים שאנו מקדמים: חתימת הסכם שת"פ עם חברת ’ריינארס’ הגלובאלית להתרחבות משמעותית בסגמנט בנייה הרב-קומתית שהולכת ומתעצמת משנה לשנה. בנוסף, אנו ממשיכים בפיתוח והשקה של מערכות אלומיניום חדשות וייחודיות לשוק הבניה הפרטית, כדוגמת סדרת הבאוהאוס שממשיכה לגדול. ולבסוף, אנו ממשיכים את התמיכה במותג קליל באמצעות קמפיין בהפקה חדשה ששודר בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט, ופתיחת אולם תצוגה חדש בראשון לציון, השלישי במספר, לטובת חשיפה ייחודית של מוצרי החברה לקהלים פוטנציאליים נוספים. אנו מאמינים שהמותג החזק של קליל, תוך קידום מהלכים עסקיים להרחבת הפעילות והמשך הפיתוח של מערכות אלומיניום מתקדמות- יאפשרו לנו להגדיל נתחי שוק ולצמוח בטווח הארוך".