רשת פוקס סיכמה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות שיא של 1.36 מיליארד שקל - הכנסות שיא לחברה שמהוות גידול של 9.1% בהשוואה להכנסות ברבעון השני של השנה שעברה. הגידול במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022 נובע בעיקר מגידול בשטחי המסחר.
נתוני מכירות חנויות זהות ברבעון השני בהשוואה לאותה התקופה אשתקד היו מעורבות. במגזר אופנה ואופנת הבית נרשמה ירידה של כ-10.6%, במגזר האווירה והטיפוח נרשמה ירידה של כ-3.4% ובמגזר הספורט נרשמה עלייה בכ-6.9%.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-773.4 מיליון שקל, המהווה כ-58.2% מהמכירות, בהשוואה לרווח גולמי אשתקד בסך של כ-744.8 מיליון שקל, המהווה כ-62.1% מהמכירות, ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בעלייה של כ-28.6 מיליון שקל. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות. עם זאת, הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהתייקרות הרכש מספקים בשל עליה בשערי החליפין דולר ויורו ומגידול בשיעור ההנחות ללקוחות ברבעון השני, באופנה ואופנת הבית בעקבות התארכות עונת החורף לתוך חודש אפריל.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-117.7 מיליון שקל, המהווה כ-8.9% מהמכירות, בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד בסך של כ-159.8 מיליון שקל, שמהווה כ-13.3% מהמכירות.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2023 בנטרול תקן 16 IFRSהסתכם בכ-100.0 מיליון שקל, ומהווה כ-7.5% מהמכירות, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-146.4 מיליון שקל, המהווה כ-12.2% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה של כ-46.6 מיליון שקל. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת בעיקר מהירידה בשיעור הרווח הגולמי כפי שהוסבר לעיל וכן מירידה במכירות החנויות הזהות כאשר מרבית ההוצאות התפעוליות קבועות וכן מגידול בעלויות התפעול, בין היתר בשל פעילויות חדשות בתחילת דרכן.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-88.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי ברבעון אשתקד בסך של כ-128.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בנטרול תקן 16 IFRS הסתכם בכ-95.0 מיליון שקל, ומהווה כ-7.2% מהמכירות. בהשוואה לרווח הנקי אשתקד שהסתכם בכ-128.9 מיליון שקל, המהווה כ- 10.8% מהמכירות. מדובר בירידה של כ-33.9 מיליון שקל.
הראל ויזל: "בשנים האחרונות הפכה קבוצת פוקס לקבוצה בינלאומית ושחקנית משמעותית בזירת הריטייל הגלובלית. ברבעון השני רשמנו הכנסות שיא של מעל 1.3 מיליארד שקל ואנו פועלים במרץ על מנת להמשיך את ההתרחבות והצמיחה בארץ ובעולם, בין היתר עם פעילות המותגים Flying Tiger ,Sunglass Hut ו-JUMBO יוון, לצד תכנון פרויקטים משמעותיים ביניהם הקמת מרלו"ג אוטומטי מודרני בבית שמש ומבנה משרדים לקבוצה שיצעידו את החברה קדימה. אנו ממשיכים כל העת בבחינת הזדמנויות עסקיות באמצעות מותגים בינלאומיים נוספים, ושיתופי פעולה עם חברות שונות".