ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים<br>קרדיט: שי פרנקו
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים קרדיט: שי פרנקו

דלתא ישראל מותגים, פרסמה הבוקר (ג’) את דוחותיה הכספיים לרבעון השני לשנת 2023.

הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב-2% והסתכמו בכ-193.3 מיליון שקל, לעומת כ-197 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות שקוזז ברובו מתוספת מכירות המותגים Victoria`s Secret ו-Panta rei ומגידול אורגני של כ-20% במכירות אתרי האונליין של דלתא ופיקס.

ברבעון השני המכירות בחנויות זהות (196 חנויות) כולל אתרי האונליין של דלתא ופיקס בלבד קטנו בשיעור של כ-3.8%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכירות חנויות זהות ברבעון השני של 2023 הושפעו ממזג אויר קר והמצב הבטחוני בחודש אפריל.

מכירות האינטרנט של החברה ברבעון השני צמחו בכ-55% והסתכמו בכ-22.1 מיליון שקל (שיעור של כ-11.4% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-14.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-7.3% מסך הכנסות החברה). מכירות אתרי האינטרנט של החברה ברבעון השני כוללות מכירות בסך כ-5.1 מיליון שקל של המותגים Victoria`s secret ו -Panta Rei שהושקו בדצמבר 2022 ואפריל 2022, בהתאמה. מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה צמחו בכ-20.3% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

נכון להיום, החברה מפעילה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, Victoria’s Secret ו- Pante rei ובכוונתה לפתוח אתר אינטרנט למותג Bath & Body Works במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2023 .

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-125 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-64.8% לעומת כ-63.3% ברבעון השני בשנת 2022.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-28.6 מיליון שקל לעומת כ-37.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022 - ירידה של 37% - ושיעורו מההכנסות עמד על כ-14.8% לעומת כ-19.1% ברבעון המקביל אשתקד. ברווח התפעולי כלולות הוצאות חד-פעמיות ליועצים בסך של כ-1.5 מיליון שקל בקשר לבחינת עסקת רכישה וכן, לחתימה על זיכיון למותג Bath & Body Works. בנטרול הוצאה זו, הסתכם הרווח התפעולי בכ-30.1 מיליון שקל ושיעורו מההכנסות עמד על כ- 15.6% ברבעון השני של 2023. הקיטון ברווח התפעולי נובע בעיקרו מהכנסות אחרות נטו מהותיות ברבעון המקביל אשתקד עקב היקף גבוה של עסקאות הגנה אשתקד וכן, עקב שינוי משמעותי בשער השקל-דולר ברבעון השני אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השני, בנטרול הוצאות עסקה, כאמור, נותר זהה לרבעון המקביל והסתכם בכ-21.2 מיליון שקל. הרווח הנקי לאחר הכללת הוצאות עסקה הסתכם בכ-20.1 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2023. הרווח הנקי הושפע מקיטון בהוצאות מימון נטו שנבע מהכנסות ריבית בגין פיקדונות בבנקים בסך של כ-3.7 מיליון שקל וכן, מקיטון בהוצאות הפרשי שער החליפין לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של כ-10.1 מיליון שקל, אשר צפוי להיות מחולק ביום 23 באוגוסט 2023 ומתווסף לדיבידנד שחולק מתחילת שנת 2023 בסך של כ-25.8 מיליון שקל.

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים, אמרה היום: "אנו מסכמים רבעון עם יציבות בהכנסות וגידול משמעותי בתזרים המזומנים וזאת, על אף מזג האוויר הקר והמצב הביטחוני ששרר בחודש אפריל והאתגרים בסביבה המאקרו כלכלית. החברה מציגה איתנות ברווח הנקי ללא הוצאות עסקה חד פעמיות, למרות הקיטון ברווח התפעולי, שנבע מהכנסות מהותיות מעסקאות מטבע בתקופות המקבילות. בנטרול הכנסות אלו הרווח התפעולי ברבעון היה באותה רמה חזקה של הרבעון המקביל אשתקד.

עוד ציינה בוגנר כי בעקבות ניהול מוקפד של המלאי, יתרת המלאי קטנה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ותרמה לגידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת וזאת למרות השקת המותגים החדשים. "אתרי האונליין ממשיכים במגמת צמיחה עקבית ומואצת וברבעון השני זינקו מכירות האונליין בכ-55% לעומת הרבעון המקביל. אנו רואים באונליין מנוע צמיחה חשוב ומאוד רווחי כאשר נמשך הגידול האורגני במכירות (דלתא ופיקס) מרבעון לרבעון. החברה מממשת את אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות, עם פתיחת 2 חנויות ראשונות בישראל למותג Victoria’s Secret לקראת סוף השנה, והשקת הרשת החדשה של מותג האוירה והטיפוחBath & Body Works עם פתיחת 5 חנויות ראשונות בישראל לצד אתר און ליין ברבעון הרביעי השנה. כמו כן, ממשיכה החברה בבניית המרכז הלוגיסטי החדש אשר אמור להתחיל לפעול באוגוסט 2025. החברה ממוצבת היטב תפעולית ופיננסית להמשך צמיחה והמשך פיתוח וחדשנות של מותגיה, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות בארץ ובעולם".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש