קיסטון מדווחת כי אגד (בה היא מחזיקה 48%) זכתה בהליך תחרותי להפעלת קווי שירות באשכול עוטף ירושלים מערב לתקופת הפעלה של 10 שנים.
להערכת אגד, עלות הקמת האשכול הכוללת רכש אוטובוסים, חניונים, טכנולוגיה ותמלוגים למדינה, צפויה לעמוד על כ-340 מיליון שקל, והיא תמומן ברובה במימון Non-Recourse וכן בדרך של הזרמות הון עצמי על ידי אגד.
הכנסות אגד מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על ממוצע של כ-220 מיליון שקל בשנה, כאשר ההכנסות צמודות לסל מדדים בהתאם לתנאי המכרז.
באשכול עוטף ירושלים כ-15.2 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס, המהווים תוספת של כ-8% לק"מ שירות המופעלים על ידי אגד היום בכלל האשכולות. האשכול מורכב מהפעלת קווים בינעירוניים בין בני ברק ל ירושלים, ראש העין ל ירושלים, פתח תקוה לירושלים וקווים עירוניים ופרבריים בעוטף ירושלים המערבי (מבשרת ציון וגבעת זאב).
במסגרת המכרז התחייבה אגד להעמיד לטובת האשכול מצבת מינימלית של 200 אוטובוסים, מתוכם כ-110 אוטובוסים עירוניים הממונעים בגז טבעי דחוס, כאשר המצבת תגדל בהתאם לתנאי המכרז ולהצעה של אגד. כמו כן, האוטובוסים של האשכול צפויים לשרת כ-5.5 מיליון נוסעים בשנת הפעלה מלאה ראשונה של כלל האשכול.
בהתאם להוראות המכרז, הפעלת האשכול תחל בשתי פעימות, כאשר פעימה ראשונה תחל תוך 9 חודשים ממועד ההודעה על הזכייה ותכלול הפעלה של קווים בינעירוניים, ופעימה שנייה תחל תוך 21 חודשים ממועד ההודעה על הזכייה ותכלול הפעלה של כל הקווים באשכול.