קיסטון מדווחת כי אגד (בה היא מחזיקה 48%) זכתה בהליך תחרותי להפעלת קווי שירות באשכול עוטף ירושלים מערב לתקופת הפעלה של 10 שנים.

להערכת אגד, עלות הקמת האשכול הכוללת רכש אוטובוסים, חניונים, טכנולוגיה ותמלוגים למדינה, צפויה לעמוד על כ-340 מיליון שקל, והיא תמומן ברובה במימון Non-Recourse וכן בדרך של הזרמות הון עצמי על ידי אגד.

הכנסות אגד מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על ממוצע של כ-220 מיליון שקל בשנה, כאשר ההכנסות צמודות לסל מדדים בהתאם לתנאי המכרז.

באשכול עוטף ירושלים כ-15.2 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס, המהווים תוספת של כ-8% לק"מ שירות המופעלים על ידי אגד היום בכלל האשכולות. האשכול מורכב מהפעלת קווים בינעירוניים בין בני ברק ל ירושלים, ראש העין ל ירושלים, פתח תקוה לירושלים וקווים עירוניים ופרבריים בעוטף ירושלים המערבי (מבשרת ציון וגבעת זאב).

במסגרת המכרז התחייבה אגד להעמיד לטובת האשכול מצבת מינימלית של 200 אוטובוסים, מתוכם כ-110 אוטובוסים עירוניים הממונעים בגז טבעי דחוס, כאשר המצבת תגדל בהתאם לתנאי המכרז ולהצעה של אגד. כמו כן, האוטובוסים של האשכול צפויים לשרת כ-5.5 מיליון נוסעים בשנת הפעלה מלאה ראשונה של כלל האשכול.

בהתאם להוראות המכרז, הפעלת האשכול תחל בשתי פעימות, כאשר פעימה ראשונה תחל תוך 9 חודשים ממועד ההודעה על הזכייה ותכלול הפעלה של קווים בינעירוניים, ופעימה שנייה תחל תוך 21 חודשים ממועד ההודעה על הזכייה ותכלול הפעלה של כל הקווים באשכול.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    שהקו לבני ברק יכנס גם לרמת גן

    אחרת לא שווה!! לא מבינה למה 427 הולך פעם ביום כל כך מוקדם בבוקר. צריך אותו ב7 וחצי בבוקר וב8 בבוקר

    • אנונימית
    • 14/06/2023 10:06