לאחר שהשוק איבד את האמון, בכירי חברת גוטו (GoTo) מנסים לעשות כך, והודיעו על רכישת מניות של החברה בעסקה מחוץ לבורסה מידיה של חברת שגריר שרשמה מחיקה של מאות מיליונים על ההשקעתה בחברה. בכירי גוטו בראשות המנכ"ל גיל לייזר, חברי הדירקטוריון וחברי הנהלה נוספים, רכשו כ-15% מהון המניות של החברה (כ-750 אלף מניות) תמורת כ-3 מיליון שקל.
העסקה, שבוצעה מחוץ לבורסה, משקפת מחיר של 3.98 למניית גוטו שנסחרת בשפל חסר תקדים לאחר התרסקות של עשרות אחוזים מההנפקה לפני כשנה. המניות לא יירכשו במסגרת קבוצת שליטה, אלא בנפרד וללא הסכמים מחייבים בין הרוכשים.
גיל לייזר, מנכ"ל החברה, רוכש 33% מהמניות ויחד איתו רכשו מניות גם מנהלים ועובדים בכירים בחברה וביניהם סמנכ"ל הכספים תומר גלר וה-CTO יונתן שליו. בנוסף לצוות העובדים, גם ארבעת חברי מועצת המנהלים רכשו מניות בינהם נמנים גם שוקי אברמוביץ, מבכירי המנהלים בישראל ומי שכיהן כמנכ"ל כלל פיננסים בעבר ומכהן ומוביל כיום דירקטוריונים של חברות רבות ופעילויות נדל"ן בארץ ובעולם והיו"ר יוסי בן שלום, שזו לו הרכישה השנייה של מניות GoTo שהוא מבצע באופן אישי במחצית השנה האחרונה. עוד קודם לעסקה החזיקו ההנהלה וחברי הדירקטוריון ממניות החברה, כך שלאחר הרכישה יגיעו אחזקותיהם המצטברות ל-22% בדילול מלא.
המניות הנרכשות יהיו חסומות למסחר ב 12 החודשים הקרובים במטרה להציג אמון לטווח ארוך בפעילות החברה. עולה השאלה, אם האמון כה גבוה מדוע מפזרים אותו בין כל כך הרבה עובדים.
חברת GoTo, אשר הונפקה לפני שנה, הכריזה לאחרונה על מספר מהלכים במטרה להביא את החברה לרווחיות ואיזון תזרימי.
במסגרת מהלכים אלו הודיעה החברה על מכירה של הפעילות התפעולית של החברה בספרד לענקית האוטומוטיב העולמית ASTARA, שהינה בעלת מניות ב-GoTo ואשר השקיעה בחברה בעבר סך של 18.5 מיליון שקל. על פי ההסכם, ASTARA תרכוש את כל החזקות GoTo בחברת הבת בספרד תמורת 6.4 מיליון שקל, ותרכוש בכך זכויות בלעדיות לשימוש במותג GoTo בשטח ספרד בלבד לצורך מתן שירותי שיתוף רכבים לתקופה של 24 חודש. אסטרה תשלם 1.5 מיליון שקל בשנה על שימוש בטכנולוגיה של GoTo במדריד. בחברה מעריכים שהמהלך יוביל לצמצום הפסד עתידי של 12 מיליון שקל בשנת 2023 ולשחרור ערבויות בנקאיות.
שוקי אברמוביץ, חבר מועצת המנהלים של GoTo Global, מסר: "רכישת המניות מהווה הבעת אמון נוספת של דירקטוריון החברה וההנהלה בתהליך האסטרטגי שעוברת GoTo Global שעיקרו מיקוד באזורי פעילות ובתחומים רווחיים מתוך מטרה להגיע לאיזון תפעולי ולממש את הפוטנציאל העסקי הרב הקיים בחברה. ל-GoTo מובילות טכנולוגית, כפי שמתבטאת בהסכמים אסטרטגיים עליהם חתמנו עם ענקית הרכב הבינלאומית ASTARA והסכומים שהם מגלמים, וכן אסטרטגיה להגדלת נתח השוק בגרמניה, שמתקדמת בהתאם לתוכניות החברה. אנו סמוכים ובטוחים כי ככל שנצליח להתמיד ביישום התוכנית האסטרטגית, כך תצליח GoTo להגדיל את עסקיה וגם לעבור לרווח".
גיל לייזר: "החברה מבצעת תהליך שיטתי למיקסום ערך הנכסים, כחלק מהמשך יישום אסטרטגיית המיקוד ברווחיות. במסגרת זו החברה הוכיחה לאורך הרבעונים האחרונים שהיא מצליחה למכור ולמנף פעילויות צומחות ויחד עם זאת לסגור פעילויות מפסידות, לטובת התאמת המודל העסקי לצרכיי החברה ולהתייעל מתוך מטרה לצמצם את התזרים השלילי ולחתור להגעה לאיזון ורווח. במסגרת זו, אנו מצליחים לחתום על שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות מובילות ולבסס מודל של הכנסות משימוש בטכנולוגיה. ההסכם עם ASTARA עשוי לפתוח עבורנו אפשרות לכניסה לשווקים נוספים, יצירת תזרימי מזומנים יציבים ומינוף כוח המותג. אנו מאמינים שנדע לייצר שינוי אמיתי בעולם התחבורה השיתופית, אני גאה בצוות של GoTo וחברי מועצת המנהלים שבחרו להשקיע מכספם הפרטי בעתיד של GoTo, אנו נעבוד יום ולילה לייצר ערך להם ולכלל בעלי המניות".