דוידי פיאמנטה, לשעבר מנכ"ל אייקון גרופ<br>קרדיט: יח"צ
דוידי פיאמנטה, לשעבר מנכ"ל אייקון גרופ קרדיט: יח"צ

חברת אייקון גרופ, המפיצה של מוצרי אפל, לנובו, ואסוס בישראל, פרסמה היום (ד’) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון, מהם עולה כי החברה רשמה ירידה ברווח ובהכנסות בצל ההאטה בביקושים.

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו בכ-365 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-459 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון המקביל אשתקד היו גבוהות במיוחד על רקע ביקושי שיא למחשבים. החל מהרבעון השני של שנת 2022 הביקושים למחשבים חזרו לרמתם הרגילה.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון בשנת 2023 הסתכם בכ-44.9 מיליון שקל, לעומת 49.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2022.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון בשנת 2023 הסתכם בכ-20 מיליון שקל, לעומת כ-28.2 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2022, בדומה לרווח התפעולי הרבעוני הממוצע של שנת 2022.

הוצאות המימון ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו בכ-5.5 מיליון שקל לעומת כ-1.8 ברבעון המקביל. העלייה בהוצאות המימון, נטו, נובעת בעיקר מעלייה חדה בשיעורי הריבית, עלייה בחוב הפיננסי ושינויים בשערי החליפין של הדולר ביחס לשקל. הוצאות המימון ברבעון הקודם הסתכמו ב-6.3 מיליון שקל.

הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2023 ירד ב-42% והסתכם בכ-11.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 20.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ובדומה לרווח הנקי הרבעוני הממוצע של שנת 2022.

אייקון גרופ נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של 372 מיליון שקל. בשנה האחרונה איבדה המניה כ-40% מערכה.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל אייקון גרופ: "הרבעון הראשון של שנת 2023 מתאפיין בהיקפי פעילות דומים לרבעונים שקדמו לו. ההאטה הגלובלית במגזר העסקי מורגשת גם בארץ, ובפרט בביקושים למחשבים חדשים. זאת לעומת ביקושי שיא ברבעון המקביל אשתקד. לצד זאת, הגדלנו את שורת הרווח לעומת שלושת הרבעונים הקודמים. אנו ממשיכים בהרחבת הפעילות הקמעונאית באמצעות הרחבת iDigital ורשת goodiz iDigital הפונה גם לקהל צרכני האנדרואיד ומונה כבר 7 סניפים. סה"כ מונות היום רשתות iDigital 26 סניפים ואנו ממשיכים לפעול לביסוס הצמיחה והרווחיות של החברה לטווח הארוך".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש