רמי לוי<br>קרדיט: פלאש90, נתי שוחט
רמי לוי קרדיט: פלאש90, נתי שוחט

רשת רמי לוי פרסמה היום (ד’) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, ולפיהן החברה רשמה ירידה בהככנסות, בשל רישום חד פעמי ברבעון המקביל, אך שיפרה את הרווחיות התפעולית ואת השורה התחתונה.

ההכנסות שדווחו בדו"ח המאוחד של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו בכ-1.76 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.86 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות ברבעון נבע בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהכנסות חריגות של כרבע מיליארד שקל בגין מכירת בדיקות אנטיגן באמצעות חברת הבת גוד-פארם. השפעה זו קוזזה חלקית עם העלייה החדה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-9.3%.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2023 עלה בכ-7% לכ-442 מיליון שקל, בהשוואה לכ-414 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי, למרות הירידה האמורה בהכנסות, נבעה בעיקר מהשיפור ברווחיות הגולמית ברבעון לכ-25.1% לעומת כ-22.2% ברבעון המקביל אשתקד - כתוצאה מהתייעלות בהפצה דרך המרלו"ג, מגידול בייבוא עצמאי בשיעור חד של כ-300%, משיפור בתנאי הסחר, וכן משיפור ברווחיות הגולמית של החברות הבנות.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-103 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-5.9% לעומת כ-5.6% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווחיות הגולמית שקוזזה חלקית עם העלייה בשיעור הוצאות התפעול - בעיקרן עלייה בהוצאות שכר עובדים, הוצאות שכירות והוצאות אחזקה.

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2023 עם עלייה של כ-7% ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות לסך של כ-67 מיליון שקל, בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2023 עלה בכ-2% לכ-173 מיליון שקל (כ-9.9% מההכנסות), לעומת כ-170 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

התזרים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2023 עלה בכ-34% לכ-187 מיליון שקל, בהשוואה לכ-140 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש