ג’נריישן קפיטל פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, ומדגישה את הצפת הערך המשמעותית שנרשמה בפעילות התחבורה בישראל הנובעת משילוב של ביצועים בפועל אשר עלו משמעותית על תחזיות העבר, כך לפי תאור החברה.
זאת בנוסף לזכייה במכרז להפעלה מחדש של אשכול השרון במתכונתו המורחבת והתקדמות משמעותית בהקמת אשכול אונו-אלעד, כאשר שווי האחזקות של החברה שם מוערך בכ-803 מיליון שקל.
ג’נריישן רשמה רווח לפני מס של כ-265 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח לפני מס של 100 מיליון שקל.
שווי ההשקעות בנכסי הפורטפוליו ביום 31 במרס 2023 עמד על כ-3.5 מיליארד שקל, לעומת כ-2.5 מיליארד שקל ביום 31 במרס אשתקד.
ההכנסות מהשקעה בחברות מוחזקות ברבעון הראשון הסתכמו לכ-304 מיליון שקל (כ-34 מיליון ש"ח מתוכן תזרימי), לעומת כ-127 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו משינויים בשווי ההוגן של השקעות בחברות מוחזקות ומהיקף הדיבידנד והחזרי הלוואות בעלים שהתקבל מהן.
התשואה הרבעונית על ההון העצמי לפני מס (התשואה לבעלי ההון העצמי לפני מס על ההון העצמי) נאמדת בכ-13.9%, לעומת כ-5.8% ברבעון המקביל אשתקד.
התשואה הרבעונית על הנכסים המושקעים (תשואה המשקפת את היחס בין ההכנסות מנכסי הפורטפוליו לשווים של נכסים אלה) נאמדת בכ-9.4%, לעומת כ-5.1% ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי ליום 31 במרץ 2023 עמד על כ-2.0 מיליארד שקל לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ליום 31 בדצמבר 2022. השווי הנכסי הנקי (NAV) למניה של הקרן, נכון ליום 31 במרץ 2023, עומד על כ-1.78 שקל למניה.
שווי ההשקעה של הקרן בבון תור, הפועלת בעצמה ובאמצעות מטרופולין וב.ג מוטורס בתחום התחבורה בישראל, הוערך בסך כ-803 מיליון שקל (חלק הקרן), לעומת שווי של כ-524 מיליון שקל אשר נגזר מהעסקה עם לאומי פרטנרס. הגידול בשווי פעילות התחבורה הציבורית נובע בין היתר מהזכייה של מטרופולין במכרז להפעלה מחדש של אשכול השרון, יחד עם ההתקדמות המשמעותית בהקמת אשכול אונו-אלעד.
לאחר הקמת האשכולות תפעיל מטרופולין ארבעה אשכולות תחבורה ציבורית במח"מ ארוך, והיא בעלת פוטנציאל גבוה מאוד, אשר לא קיבל ביטוי בהערכת השווי, להגדלת מספר האשכולות המופעלים על ידה. הגידול בשווי פעילות ההיסעים נובע מביצועי בון תור בפועל, אשר עלו משמעותית על התחזיות שנכללו בהערכת השווי הקודמת והיוו את הבסיס לתחזיות, זאת לצד המשך נקיטת גישה שמרנית בנוגע לתחזיות הצמיחה והיעילות התפעולית ביחס לביצועי העבר. מנגד, הושפעה הערכת השווי מהעלייה המהותית בשיעורי ההיוון כתוצאה מהשינויים בסביבת הריבית.
ג’נריישן קפיטל הינה הקרן הסחירה הראשונה והגדולה בישראל בתחום התשתיות והאנרגיה. הקרן מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-3.5 מיליארד ש"ח בתחומים הבאים: ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, אחסון לוגיסטי, מים, שפכים ופסולת. בראש ג’נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה, כמנכ"ל, אשר ייסדו את הקרן, שניהם בעלי ניסיון ריאלי מוכח בניהול עסקים בתחום התשתיות והאנרגיה.
ארז בלשה, מנכ"ל ומייסד ג’נריישן קפיטל: "שמחים לדווח על ביצועים טובים לרבעון הראשון של השנה המתבטאים, בין היתר, ברווח לפני מס בהיקף של כ-265 מיליון שקל. תשואה משמעותית הגיעה מפעילות התחבורה שלנו הנמצאת בתנופה אדירה, צמיחה מואצת ופרמננטית, תוך שמירה על שיעורי רווחיות גבוהים ויציבים. ביצועי התחבורה הציבורית, ההיסעים והיבוא שלנו עולים על התחזיות באופן עקבי וממצבים את בון תור כקבוצת התחבורה הצומחת והאיכותית בישראל. הביצועים החזקים ברבעון זה ממשיכים לשקף היטב את מהלכי הצפת הערך השיטתיים שאנו מובילים לאורך השנים כמתבטא בתשואה השנתית הממוצעת שהציגה הקרן מיום הקמתה ועומדת על 26%, כאשר חלק ניכר מיצירת הערך מגובה עסקאות עם צדדי ג’ בנכסים."