חברת התעופה ישראייר פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, ורשמה עלייה בפרמטרים ברקע לגידול בביקושים, השפעת האומיקורון ברבעון המקביל אשתקד והגדלת היצע המושבים עם קליטת מטוס נוסף.
ההכנסות זינקו מ-56.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022, להכנסות של 93.7 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה.
ברבעון הראשון התמודדה ישראייר עם עליית מחירי התשומות, כאשר עיקר העלייה באה לידי ביטוי במחירי הדלק הסילוני אשר נכון לתום הרבעון הראשון אלו עלו בכ-18% ביחס לתקופה המקביל בשנת 2022, מה שגרע 1.3 מיליון דולר מהרווחיות של החברה הבת, ומה שהביא את החברה להעלות את מחירי הטיסות. בנוסף, עלו גם הוצאות אגרות השירותים של שדות התעופה.
למרות העלייה בתעריף הדלק הסילוני (דס"ל), הרווח הגולמי עלה מ-7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד לרווח גולמי של 10.8 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה. השיפור מיוחס בין היתר להגברת הסינרגיה בין חברת הבת לבין יתר החברות בקבוצת ישראייר, בראשן הסינרגיה עם חברת סקי דיל בע"מ, שהינה חברה סיטונאית בתחום ה תיירות אשר עוסקת בייצור, שיווק, מכירה והפצה של חבילות סקי לאתרים ברחבי אירופה לבודדים וקבוצות וכן בגין הסינרגיה עם חברת חברת טרמינל 1.
ישראייר עברה לרווח תפעולי של 653 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה לעומת הפסד של 735 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מעדכון הפרשות בגין תביעות ועדכון עודפי עלות בשל מכירת מטוסי ATR.
במהלך הרבעון הראשון של השנה, עברה ישראייר למודל הפעלת מטוסי איירבס בלבד, בנתיב הפנים ארצי לאילת, וזאת כאמור לאחר שמכרה את מטוסי ה-ATR אותם הפעילה החברה מאז הקמתה. על רקע השינוי במוד ההפעלה בקו לאילת, החברה רשמה קיטון בהפסד הגולמי בקו לאילת, ובמהלך חודש מרץ אף רשמה רווח גולמי בשל השינוי במודל ההפעלה.
חברת התחזוקה הקפריסאית, בה רכשה הקבוצה 50% מהון המניות, רשמה רווח של כ-400 אלף דולר ברבעון הראשון. במהלך הרבעון הראשון של השנה, ביצעה חברת ישראייר תעופה ותיירות שתי ביקורות כבדות למטוסיה, במרכז התחזוקה בקפריסין, שתרמו אף הן לשיפור הגמישות התפעולית.
הרווח התפעולי אחרי הכנסות אחרות הסתכם בכמיליון דולר, ירידה של כ- 2.7 מיליון דולר ביחס לרבעון הראשון של שנת 2022 – במהלכו רשמה החברה הכנסה חד פעמית לאור הכרה בהשבת ירידת ערך מטוסיה בהיקף של כ-5.5 מיליון דולר (בניטרול השפעה חד פעמית זאת, השתפר הרווח התפעולי בכ-3 מיליון דולר).
הוצאות המימון עלו בחדות, ורשמו פער של כ-2.5 מליון דולר מול הרבעון המקביל אשתקד, בשל העלייה בריבית ובעיקר בשל העובדה שברבעון הקודם נרשמו הכנסות מימון כתוצאה משיערוך הלוואות המדינה השקליות.
תרומת ה- EBITDA (בנטרול (IFRS16 הסתכמה לסך של כ-0.6 מ’ דולר לעומת הפסד של כ-0.2 מ’ דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, ישראייר עברה לרווח של 2.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה לעומת הפסד של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ישראייר הכירה בנכס מס נדחה בסך 1.5 מיליון דולר לעור תחזיות לניצול הפסדים עם השלמת מכירת מטוסי ה-ATR ושיפור התוצאות.