פרויקט הרכבת הקלה נדחה בהתאם לפרסומים בתקשורת אך הודעה רשמית לא התקבלה אצל הספקים, כך עולה מדוחות קבוצת האחים יעקובי לרבעון הראשון, ששם נכתב כי מונוליד, החברה הבת, המספקת שירותי תחזוקה לפרויקט מערכות מיזוג אוויר ואוורור מנהרות של הקו האדום, דורשת מנתיבי ישראל 68 מיליון שקל בתוספת מע"מ בגין נזקים שנוצרו נוכח התמשכות הפרויקט.
הודעה רשמית על דחייה מהווה הודאה בכישלון וברור למה נת"ע לא מעוניינת להוציא מכתב שכזה, אלא שעבור הספקיות הנזקים נערמים והעתיד לוט בערפל. על הדחייה נאלצה מונוליד ללמוד מכלי התקשורת, ועד כה לא התקבלה אצלה הודעת דחייה רשמית. אלא שדחיית מועד סיום הפרויקט, שאינן מסיבות הקשורות למונוליד, גורמת לדחייה בקבלת תקבולים בהיקף משמעותי המשפיע על תזרים המזומנים של החברה, כך לפי דוחות יעקובי.
בנוסף דחיית מועד סיום הפרויקט צפוי לגרום לחברה להוצאות נוספות ולהערכתה מונוליד תהיה זכאית לכל הפחות לכיסוי ההוצאות הנוספות בגין הדחייה הנוספת. ככל שהפרויקט יוסיף ויידחה תמשיך להיות לכך השפעה נוספת על תזרים המזומנים של החברה, כפי שמסבירה יעקובי בדוחותיה הכספיים.
ברבעון הראשון יעקובי רשמה הכנסות מביצוע עבודות בסך 83.7 מיליון שקל, לעומת 80.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עלות ביצוע העבודות ירדה בכ-2 מיליון שקל, כך שהרווח הגולמי עלה מ-7.7 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ל-12.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. שיעור הרווח הגולמי עלה מ-9.6% ל-15.3%.
יעקובי רשמה רווח הון של 3.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה מעסקת מכירת פרץ לוזון. בתקופה המקבילה אשתקד רשמה יעקובי רווח הון בסך 26.7 מיליון שקל ממכירת מחצית ממניות וי.אנד.בי. הרווח מפעולות רגילות ירד מ-25.1 מיליון שקל ל-6.9 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הצטמצם מ-21.8 מיליון שקל ברבעון ראשון אשתקד ל-2.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.