חברת האופנה קסטרו סכמה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של 31.9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 26.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת על רקע המבצעים שהציעה הרשת ללקוחותיה בחנויות. בחודש ינואר 2023 יצאה החברה במבצע בחנויות קסטרו לפיו 3 פריטי נשים/גברים נמכרו ב-100 ש"ח כולל מע"מ ו-3 פריטי ילדים/תינוקות ב-60 ש"ח כולל מע"מ עבור כלל פריטי ההלבשה בחנויות.
"הקטנו משמעותית את יתרות המלאי בפרק זמן קצר, שיפרנו את תזרים המזומנים וצמצמנו את עליויות האחסון והלוגיסטיקה", אמר רון רוטר, מנכ"ל קסטרו. "אנו מצפים לשיפור בשיעורי הרווחיות כתוצאה ממכירת מלאים אלה ב-2023. המהלך הבטיח השקת קולקציית קיץ מיטבית ואכן בתום המבצע הושקה הקולקציה החדשה בחנויות".
מהצד השני, הכנסותיה של קסטרו עלו ב-26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-380 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר הסתכם ברבעון הראשון ב-1,429 ש"ח, גידול של כ-26% לעומת כ-1,134 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
במסגרת המבצע נמכרו מרבית יתרות המלאי שהצטברו בחברה באמצעות מכירות מלאי מעונות חורף 22 ועונות קודמות בסך של כ-57 מיליון שקל במונחי עלות מלאי, לעומת מכירות שלכ-16 מיליון ש"ח בינואר 2022. צעד זה הקטין את רמות המלאי בחברה בכ-65 מיליון שקל, וצפוי, להערכת החברה, להקטין את הוצאות האחסון בשנת 2023 בכ-5-10 מיליון שקל.
קסטרו דיווחה כי במהלך המבצע בחודש ינואר התווספו כ-74 אלף חברי מועדון למועדון החברים המונה כיום כ-1.15 מיליון לקוחות.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הראשון לשנת 2023 הסתכמו בכ-278.3 מיליון שקל, גידול של כ-27% לעומת כ-218.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-89.3 מיליון שקל, צמיחה של כ-19% לעומת כ-75.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-52% לכ-11.6 מיליון שקל לעומת כ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום פעילות אופנת הלבשה נרשם הפסד תפעולי של כ-30.9 מיליון ש"ח לעומת הפסד תפעולי של כ-27.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד התפעולי נובע מירידה בשיעור הרווח הגולמי.
הקבוצה הציגה גידול של כ-25% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2023 שהסתכמו בכ-340.8 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-273.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנה ההלבשה רשמה הקבוצה גידול של כ-27% במכירות החנויות הזהות לכ-253.3 מיליון ש"ח לעומת כ-199.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-17% מכירות החנויות הזהות לכ-78.4 מיליון ש"ח לעומת כ-66.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. בתחום הקוסמטיקה רשמה הקבוצה גידול של כ-39% במכירות החנויות הזהות לכ-9 מיליון ש"ח לעומת כ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2023 צמח בכ-14% והסתכם בכ-183 מיליון שקל (48% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-160.3 מיליון ש"ח (53% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת בעיקר משחיקת שער החליפין של השקל מול הדולר וכן, מהשפעת המבצע של המותג קסטרו.
ה-Ebitda (רווח תפעולי בתוספת פחת והפחתות והוצאות בגין תשלום מבוסס מניות לעובדים) ברבעון הראשון לשנת 2023 הסתכם בכ-18.7 מיליון ש"ח לעומת כ-21.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2023 הסתכם בכ-33.1 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-26.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.