איציק אברכהן, יו"ר קבוצת שופרסל<br>קרדיט: סיון פרג'
איציק אברכהן, יו"ר קבוצת שופרסל קרדיט: סיון פרג'

רשת שופרסל פרסמה הבוקר (ג’) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2023, ולפיהם החברה רשמה עלייה בפרמטרים תוך שיפור הרווחיות הגולמית בשיעור קל.

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור של כ-6.3% נובע מהשפעת הגידול בפעילות השוק העסקי (B2B), מאיחוד פעילות הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022, ובין היתר, מעונתיות (בשנת 2023 חל ערב חג הפסח ביום 5 לאפריל לעומת שנת 2022 בה חל ערב חג הפסח ביום 15 לאפריל). המכירות בסניפים זהים בקבוצה גדלו בשיעור של כ-3.8% ובשיעור של כ-4.7% במגזר הקמעונאות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-1 מיליארד שקל, המהווים כ-27% מההכנסות, בהשוואה לכ-925 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.4% מההכנסות. הגידול נובע בעיקר מעליה במכירות מגזר הקמעונאות ומכניסת פעילות הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022.

ה-EBITDA לרבעון הסתכם בכ-373 מיליון שקל בהשוואה לכ-316 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומהווים כ-10% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה לכ-9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-151 מיליון שקל המהווים כ-4.1% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-102 מיליון שקל, שהיוו כ-2.9% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי משתקף בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה.

בשנת 2022 יישמה החברה תכנית התייעלות במטרה להתמודד עם התחרות העתידית ולשפר את התוצאות הכספיות של החברה.

הרווח הנקי ברבעון הראשון צמח בכ-144% והסתכם בכ-66 מיליון שקל, המהווים כ-1.8% מההכנסות, בהשוואה לכ-27 מיליון שקל שהיוו כ-0.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.45 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 7.1% שנבע בעיקרו מגידול בפעילות השוק העסקי (B2B), מאיחוד פעילות הסטוק, ובין היתר, מהשפעת עיתוי החג. המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ברבעון הראשון השנה גדלו ב-5.8% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות גדלו ב-4.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאמור.

ירידה בהכנסות Be ברקע להחלשות הקורונה

הכנסות רשת Be הסתכמו ברבעון הראשון בכ-250 מיליון שקל, בהשוואה לכ-269 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 7.1% אשר נבע בעיקרו מירידה במכירות מוצרי קורונה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת מכירות מוצרי קורונה, הכנסות המגזר ברבעון הראשון השנה גדלו בכ-9.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

המכירות בחנויות זהות של Be קטנו ב-7.2% בהשוואה לאשתקד. בנטרול השפעת מכירות מוצרי קורונה, המכירות בחנויות זהות של Be גדלו בכ-10.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של רשת Be ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-2 מיליון שקל לעומת כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתחילת השנה מונתה מנכ"לית לרשת Be להובלת אסטרטגיית המשך הצמיחה של הרשת, שיפור הרווחיות וקידומה כשחקן משמעותי בשוק הפארם בישראל. זאת, במקביל למיקוד בסינרגיה של תחום הפארם בקבוצת שופרסל.

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון הראשון הסתכמו ב-61 מיליוני שקל בהשוואה ל-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהשפעת רכישת חברת לב המפרץ וכן, מעלית מדד המחירים לצרכן.

נכון ליום 31 במרץ 2023, לקבוצה נדל"ן להשקעה בסך של כ-1,381 מיליוני ש"ח לעומת כ-879 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עליה של כ-392 מיליון ש"ח נובעת מרכישת מניות נוספות בחברת לב המפרץ והיתרה נובעת מעליה בשווי ההוגן וכן, מתוספות והשקעות שוטפות.

במסגרת אסטרטגיית החברה שלפיה מגזר הנדל"ן ישמש כמנוע צמיחה לצד הפעילות הקמעונאית, החל מה-1.1.23 שופרסל נדל"ן בהובלת אורן הוד, ממוקדת בתחום הנדל"ן המניב, כאשר הנדל"ן הקמעונאי של החברה (היינו, הסניפים שהחברה שוכרת מצדדים שלישיים) מנוהלים בנפרד במסגרת אגף הנכסים של החברה.

מכירות מגזר הקמעונאות באמצעות שופרסל אונליין ברבעון הראשון מהוות כ-19.3% מסך המכירות הקמעונאיות, לעומת כ-21.9% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מהיחלשות השפעת משבר הקורונה.

מרכז השילוח האוטומטי ב מודיעין , אשר שטחו הכולל הוא כ-43 אלפי מ"ר, החל בפעילות מסחרית ראשונית במהלך חודש מרס 2023.

נתח מכירות המותג הפרטי המשויכות למגזר קמעונאות ברבעון הראשון עמד על כ-28.4% מסך מכירות קמעונאות המזון במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ומהווה כ-1 מיליארד ש"ח מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-27.6% ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש