חברת קליל פרסמה היום (א’) את תוצאוציה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, וסיכמה את התקופה עם ירידה חדה ברווח הנקי מ-15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022 לרווח של 6.1 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו ב-111 מיליון שקל, בהשוואה ל-130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מכך שרבעון מקביל אשתקד היה חריג לטובה עם כמויות מכירה גבוהות ביחס לתקופות מקבילות, לצד שינויים שחלו בתמהיל המכירות. ההכנסות ברבעון הראשון של השנה צמחו בכ-15% בהשוואה לכ-97 מיליון שקל ברבעון הקודם.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם ב-20 מיליון שקל, בהשוואה ל-37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 17.7% מההכנסות, בהשוואה ל- 28.1% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הגולמי נבעה מהקיטון בהכנסות, מהשינויים בעלות מלאי האלומיניום כתוצאה מהתנודתיות במחירי האלומיניום בשילוב עם הורדת מחירי המכירה ללקוחות, וכן מהתחזקות הדולר מול השקל. יצוין, כי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023 חזרו יתרות המלאי לרמתם כבשנים קודמות.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם ב-8 מיליון שקל, בהשוואה ל-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על 7.1% מההכנסות לעומת 16.7% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח התפעולי מיוחסת לשחיקה האמורה בשיעור הרווח הגולמי שקוזז חלקית עם השיפור בשיעור הוצאות התפעול – מכירה ושיווק ונהלה וכלליות – לכ-10.5% מההכנסות לעומת כ-11.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
צורי דבוש, יו"ר קליל: "למרות ההאטה בשוק הבנייה ואי הודאות של מהלכי הממשלה, הנהלת קליל נחושה להמשיך ולהשקיע לטובת העתיד, בין היתר, באמצעות המשך פיתוח מערכת חלונות חדשה, השקעה בקווי הייצור והמשך השקעה בערכי המותג באמצעות קמפיין חדש שעלה לאחרונה בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט. האתגר שלנו יהיה לבדל את המוצרים שלנו שתוכננו ונבנו כמוצר שלם ושנבדקו לעמוד במצבי קיצון בשונה ממוצרים אחרים. במהלך השנה, אנו נערכים לפתיחת אולם תצוגה חדש בראשון לציון. בנוסף, נבחרנו באמצעות מחקר בלתי תלוי, כאחת מ-150 החברות האמינות בישראל. אנו מאמינים שהמותג החזק של קליל, השקעה בעובדים, הקפדה על שירות מיטבי ללקוחותינו, והמשך פיתוח של מערכות אלומיניום מתקדמות- יאפשרו לנו להמשיך ולצמוח בטווח הארוך".
פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-111 מיליון שקל – צמיחה של 15% ביחס לרבעון קודם, וזאת למרות הירידה במחיר המכירה הממוצע כתוצאה מירידות במחירי ה- LME. מכירות סדרת הפרמיום באוהאוס, גדלו ב- 13% בהשוואה לרבעון ממוצע של שנה שעברה והן מערכת ’המולטי בוקס’ ממשיכה להראות גידולים במכירות, כך שתוך שנה אחת הגדלנו את היקף המכירות של מערכות המולטי בוקס בכ-190%. אנו חווים ירידה ברווחים, בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, כתוצאה ממחירי האלומיניום והצטיידות במלאים במחירי עלות גבוהים ביחס להיום, לצד התחזקות הדולר מול השקל ובשילוב הוזלת מחירי המכירה. במהלך הרבעון, הורדנו את כמות המלאי בהיקף של 20 מיליון, ואנו ממשיכים להציג איתנות ונזילות פיננסית גבוהה, כמתבטא עם קופת מזומנים בהיקף של 98 מיליון שקל ללא כל חוב פיננסי, דבר שמאפשר לנו לבחון ולנצל הזדמנויות עסקיות התואמות את האסטרטגיה העסקית שלנו ובכך להמשיך ולחזק את המותג של החברה כמוביל שוק".