נאייקס, המפעילה פלטפורמת מסחר ותשלומים עולמית המסייעת לקמעונאים להגדיל את עסקיהם, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2023.
סך הכנסות של כ-52.4 מיליון דולר, גידול של כ-54% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022. ברבעון הראשון של שנת 2023 ההשפעה של שערי מטבע חוץ על ההכנסות הייתה חיובית בהיקף של כ1 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2022.
נאייקס מייצרת הכנסות ממכירת נקודות מכירה מחוברות (POS devices), תוכנת ניהול ((SaaS ועמלות סליקה. החברה מספקת פתרונות תפעול עסקי באמצעות פלטפורמה גלובלית. ברבעון הראשון החברה הציגה צמיחה משמעותית בהכנסות החוזרות מדמי שימוש (SaaS) חודשיים ועמלות סליקה, של 44% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והן משקפות נתח של כ-62% מסך ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2023.
שיעור הרווח הגולמי, עמד ברבעון הראשון של 2023 על 34%, גבוה במעט מ-33% ברבעון הקודם. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הושפע בעיקר מהכנסות גבוהות יותר מחומרה ומעמלות סליקה, להן יש רווחיות גולמית נמוכה יותר מאשר להכנסות ה-SaaS.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2023 עלה לכ-17.9 מיליון דולר, עלייה של 37% ביחס לרבעון המקביל ב-2022.
ההוצאות התפעוליות, כולל מחקר ופיתוח, הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות ופחת, הסתכמו לסך של כ- 22.7 מיליון דולר, צמצום של כ-6% ביחס לרבעון המקביל ב-2022 ושל כ-5% ביחס לרבעון הקודם. ירידה זו משקפת את המאמצים של החברה במהלך הרבעון הראשון להתייעלות במבנה העלויות, והמשך ניהול קפדני של צד ההוצאות. מגמה זו של צמצום בהוצאות, ממצבת את החברה בצורה טובה ליעד המוצהר שהוא הגעה לרווחיות.
ההפסד התפעולי עמד על 5.2 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 8.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד ברבעון הראשון של 2023 עמד על 5.5 מיליון דולר או (0.1685) דולר למניה בדילול מלא, לעומת הפסד של 9.8 מיליון דולר, או (0.299) דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל ב-2022.
החברה מציגה שיפור בסך 2.7 מיליון דולר ב-EBITDA המתואם שהסתכם ברבעון הראשון של 2023 לערך שלילי בסך 0.6 מיליון דולר, לעומת ערך שלילי בסך כ-3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022.
יאיר נחמד, מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון: "אנו מציגים היום את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2023 שעלו מעבר לציפיות שלנו, הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה, תוך שאנו ממשיכים ליהנות מיעילות גבוהה לאור ההשקעה שביצענו בתשתיות החברה וניהול קפדני של צד ההוצאות, כל זאת כחלק מיישום מוצלח של אסטרטגיית החברה. גם ברבעון הראשון של 2023 אנחנו מציגים גידול חד בהכנסות של כ-54% לעומת השנה הקודמת, שעולה באופן משמעותי על יעד הצמיחה השנתי שלנו העומד על כ-35% ובנוסף, אנו רואים המשך שיפור ברווחיות וב EBITDAהמתואם. ברבעון הראשון המשכנו לראות שביעות רצון גבוהה מהמוצרים והפתרונות שאנו מספקים, כפי שהדבר מתבטא ב- retention rate נטו, שטיפס ל-141%. היסודות העסקיים של נאייקס נותרו איתנים, כאשר המומנטום העסקי המתמשך שלנו הוא תוצאה של הערך המוסף שאנחנו מביאים ללקוחותינו, אימוץ תשלומים ללא מזומן ברחבי העולם וביצוע ממוקד של האסטרטגיות שלנו. כל אלו ממצבים אותנו היטב בעמדה נכונה לניצול הזדמנויות לצמיחה ולהשגת יעד המעבר לרווחיות".