רון רוטר, לשעבר מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס<br>קרדיט: רפי דלויה
רון רוטר, לשעבר מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס קרדיט: רפי דלויה

קבוצת קסטרו פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ושנת 2022. הכנסות הקבוצה בשנת 2022צמחו בכ-4.5% והסתכמו בכ-1,671.9 מיליון ש"ח לעומת כ-1,599.9 מיליון ש"ח בשנת 2021. הגידול נובע בעיקרו מגידול במכירות החנויות הזהות בתחום הפעילות אביזרי אופנה בארץ ותחום פעילות הטיפוח והקוסמטיקה. ברבעון הרביעי של שנת 2022 הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-470.3 מיליון ש"ח לעומת כ-474 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר אופנת ההלבשה בשנת 2022 הסתכמו בכ-1,201 מיליון ש"ח, גידול של כ-1.5% לעומת כ-1,183.5 מיליון ש"ח בשנת 2021. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-429.5 מיליון ש"ח, צמיחה של כ-13.1% לעומת כ-379.8 מיליון ש"ח בשנת 2021 ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-18.6% לכ-40.2 מיליון ש"ח לעומת כ-33.9 מיליון ש"ח בשנת 2021. בתחום פעילות אופנת הלבשה נרשם הפסד תפעולי של כ-6 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי של כ-149.4 מיליון ש"ח בשנת 2021. המעבר להפסד תפעולי נובע, בין היתר, מהירידה במכירות בחנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה ומקיטון ברווחיות הגולמית וכן, מהכנסה כתוצאה מעליית ערך נכסים של כ- 9.3 מיליון ש"ח אשר נרשמה בשנת 2021. בנוסף, בשנת 2021 לא התהוו חלק מההוצאות התפעוליות עקב סגירת חנויות הקבוצה למשך 51 ימים עקב סגרים בשל מגפת הקורונה.

במהלך חודש ינואר 2023, לאחר תאריך הדוחות, ערכה החברה מבצע בחנויות קסטרו במסגרתו נמכרו מרבית יתרות המלאי אשר הצטברו בחברה בסך של כ-57 מיליון ש"ח (במונחי עלות מלאי), לעומת מכירות של כ-16 מיליון ש"ח בינואר 2021. צעד זה הניב תזרים מפעילות שוטפת של כ- 36 מיליון ש"ח, וצפוי, להערכת החברה, להקטין את הוצאות האחסון בשנת 2023 בכ-5-10 מיליון ש"ח ולסגירת מחסן אחסון חיצוני. כמו כן, במהלך המבצע התווספו כ-74,000 חברי מועדון נוספים למועדון של המותג ’קסטרו’ המונה כיום כ-1.15 מיליון לקוחות.

הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם בכ-39.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.8 מיליון ש"ח בשנת 2021, ובנטרול ביטול ירידת ערך נכסים ורווח ממכירת נדל"ן להשקעה, הסתכם הרווח התפעולי אשתקד בכ-191 מיליון ש"ח. הקיטון ברווח התפעולי נובע מקיטון ברווחיות הגולמית וכן, מהכנסה כתוצאה מעליית ערך נכסים של כ- 9.3 מיליון ש"ח אשר נרשמה בשנת 2021. בנוסף, בשנת 2021 לא התהוו חלק מההוצאות התפעוליות עקב סגירת חנויות הקבוצה למשך 51 ימים עקב סגרים בשל מגפת הקורונה.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכם בכ-638 אלפי ש"ח לעומת כ-49.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע, בעיקר מהירידה במכירות החנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה.

בשנת 2022 הקבוצה רשמה הפסד נקי של כ-1.1 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-108 מיליון ש"ח בשנת 2021.

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם בכ-10.9 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-20.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

ב-18 ביולי 2022 החברה חילקה דיבידנד לבעלי מניותיה בסך של כ-84 מיליון ש"ח.

נכון ליום 31.12.2022, עמדו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה על סך של כ- 233.9 מיליון ש"ח. בסמוך למועד פרסום הדו"ח הכספי, עומדת יתרה זו על סך של כ-213.7 מיליון ש"ח.

ההכנסות ממגזר אופנת ההלבשה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-361.8 מיליון ש"ח, לעומת כ-372.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2.8%. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-96.2 מיליון ש"ח, גידול של כ-4.4% לעומת כ-92.2 מיליון ש"ח אשתקד ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-29.8% לכ-12 מיליון ש"ח לעומת כ-9.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בתחום פעילות הלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-2.9 מיליון ש"ח לעומת כ-50.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי הושפע מהירידה במכירות בחנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה ומקיטון ברווחיות הגולמית.

הקבוצה הציגה קיטון של כ-4.8% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה בשנת 2022 שהסתכמו בכ-1,339 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-1,406.9 מיליון ש"ח בשנת 2021. בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-2.7% במכירות בחנויות הזהות, בתחום הקוסמטיקה גידול של כ-12.3%, לצד קיטון של כ-7.6% בתחום אופנה ההלבשה.

הרווח הגולמי בשנת 2022 הסתכם בכ-930.5 מיליון ש"ח (55.7% מהמחזור) לעומת רווח של כ-950.3 מיליון ש"ח (59.4% מהמחזור)בשנת 2021. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכם בכ-239.3 מיליון ש"ח (50.9% מהמחזור) לעומת כ-266.7 מיליון ש"ח (56.3% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית הושפע מייסוף בשער הדולר אל מול השקל, מהעמקת שיעור ההנחה הממוצעת בשל הטמפרטורות הגבוהות באופן יחסי ששררו בחורף השנה והמבצע שערכה החברה לאחר תאריך הדוחות, אשר בעקבותיו הכירה החברה בהפרשה לירידת ערך מלאי בסך של כ-3.2 מיליון ש"ח וזאת, כנגד קיזוז בירידה בעלויות השילוח. בנוסף, סכום ההפרשה לירידת ערך שהוכרה בשל הפחתת מלאי בשנת 2022 עמד על כ-36 מיליון ש"ח לעומת סך של כ-18 מיליון ש"ח בשנת 2021.

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את שנת 2022 עם גידול בהכנסות בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה. הצמיחה הושגה למרות סביבת אינפלציה עולה במשק והחורף החם ששרר בישראל.

בתחילת שנת 2023 החברה ערכה מבצע בחנויות קסטרו מתוך מטרה להבטיח השקת קולקציית קיץ מיטבית, תוך הקטנה משמעותית של יתרות מלאי מעונות קודמות וחסכון בעלויות האחסון והלוגיסטיקה. מרבית יתרות המלאי שהצטברו בחברה מעונות חורף 22 ועונות קודמות נמכרו ברבעון הראשון של שנת 2023 ואנו מצפים לשיפור במכירות ובשיעורי הרווחיות כתוצאה ממכירת מלאים אלה בשנה הנוכחית.

לקבוצה איתנות פיננסית חזקה והיא ממשיכה להשקיע במנועי הצמיחה. אנו ניצבים בנקודת זינוק טובה להמשך צמיחה עם מגוון מותגים, פעילות אי-קומרס שצוברת תאוצה, מועדון לקוחות המונה למעלה ממיליון חברים וסינרגיה בין חברות הקבוצה המאפשרת לשפר את היעילות התפעולית.

אנו ממשיכים בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה. רשת קרולינה למקה ברלין ממשיכה להגדיל נתח שוק בקטגוריית האופטיקה תוך שיפור הרווחיות, אנו ממשיכים בפריסת המותג אורבניקה סטיישן וחנויות הקונספט החדשות של הודיס עם צמיחה מואצת בתחום הספורט. כמו כן, נמשכת פריסת חנויות קיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי וטופ טן בקונספט חדש ששם דגש על תכשיטי זהב וכסף ואנו נערכים להמשך גידול בפעילות קסטרו הום. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שתשיק עוד שלוש חנויות במחצית הראשונה לשנת 2023."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש