אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי<br>קרדיט: עומר וידר
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי קרדיט: עומר וידר

רשת המזון ויקטורי פרסמה דוחות טובים לרבעון הרביעי אך בסיכום שנת 2022 כולה נראה כי נרשם קיפאון בהכנסות וירידה של 27% ברווח הנקי.

מכירות החברה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו ב-583 מיליון שקל, עליה של 5.9%, בהשוואה ל-550 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החברה לשנת 2022 הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, עליה של כ-0.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2022 גדל בכ-2.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הפדיון למ"ר מכירה נטו בחנויות זהות בשנת 2022 עמד על 34.8 אלף שקל למ"ר, לעומת 35.5 אלף שקל למ"ר מכירה נטו בשנת 2021, קיטון של 2.1%.

הפדיון הממוצע למ"ר לשנת 2022 עמד על כ-35.3 אלף שקל, בדומה לשנת 2021.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-150.5 מיליון שקל, עליה של 7.8% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי עלה ל-25.84%. הרווח הגולמי לשנת 2022 הסתכם ב-590 מיליון שקל, עלייה של כ- 0.7% משנת 2021. שיעור הרווח הגולמי לשנת 2022 עלה ל-25.5%.

הרווח מפעולות רגילות לפני הכנסות והוצאות אחרות ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-18.3 מיליון שקל, עלייה של 11.5% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות ברבעון הרביעי עלה ל-3.15%. תוצאות הרבעון הושפעו מעליה בשיעור הוצאות מכירה ושיווק שנבעו בעיקר מהרצה של סניפי הסיטי החדשים שהביאו לגידול של כ-0.4% בשיעור ההוצאות כאמור לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מעליית מדד המחירים, אשר הביא לעלייה במחירי תשומות שהביאה לגידול של כ-0.4% בשיעור ההוצאות האמורות, וכן בגין הפסד אקטוארי קטן ברבעון לעומת רווח אקטוארי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד בגין התחייבויות בגין הטבות לעובדים, נטו, אשר השפיע על שיעור הגידול בהוצאות בשיעור של כ-0.35%.

הרווח מפעולות רגילות לפני הכנסות והוצאות אחרות בשנת 2022 הסתכם ב-80.2, קיטון של כ-10.2% בעיקר עקב הגידול בהוצאות מכירה ושיווק כתוצאה מעליית מדד המחירים לצרכן והתייקרות התשומות במשק. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הכנסות והוצאות אחרות בשנת 2022 עמד על 3.5%.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-8.4 מיליון שקל, עלייה מינורית של 0.3% בהשוואה לתקופה מקבילה והושפע מגידול בהוצאות המימון שנבעו בעיקר מהפסדים מנכסים פיננסיים במהלך הרבעון עקב הפסדים בשוקי ההון למול רווחים מנכסים פיננסיים בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.45%. הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם ב-36.9 מיליון שקל, קיטון של 27.2% שנבע מהגידול בהוצאות מכירה ושיווק ומהוצאות מימון. שיעור הרווח הנקי השנתי עמד על 1.6%.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "הרשת ממוצבת היטב להמשך צמיחה וגם השנה נפתח סניפים רגילים ברחבי הארץ ונרחיב את מספר החנויות בפורמט CITY בגוש דן. העלייה במספר הסניפים תורמת ליכולות הסחר של החברה ולעליה ברווחיות הגולמית תוך שאנו פועלים לספק לצרכנים חווית קניה, מגוון רחב של מוצרים ומחירים הוגנים, על אף מגמה של עליית מחירים. בכוונתנו להמשיך לשמר את צמיחת הרשת עם נזילות גבוהה ותזרים מזומנים חזק שיאפשרו לנו לנצל הזדמנויות בשוק."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    הזיה

    המקום האחרון שיש בו חוויית קניה ה בויקטורי.תתעוררותסתובב בסניפים

    • cvas
    • 23/03/2023 06:43