קרן שתוי, מנכלית קבוצת הולמס פלייס<br>קרדיט: הולמס פלייס
קרן שתוי, מנכלית קבוצת הולמס פלייס קרדיט: הולמס פלייס

קבוצת הולמס פלייס המפעילה בישראל רשת של מועדוני כושר ובריאות, מפרסמת הבוקר את תוצאותיה הכספיות לשנת 2022 ולרבעון ה-4 לשנת 2022.

בסיכום 2022 הקבוצה מפעילה כיום 60 מועדוני בריאות וכושר בפריסה ארצית ו-58 מועדונים נכון לתום הרבעון ה-4.

מספר המנויים, עלה גם הוא והסתכם בכ-168 אלף מנויים בתום השנה לעומת כ-145 אלף מנויים בתקופה המקבילה.

ההכנסות לפי חלוקה למגזרים: כ-351 מיליון ₪ ממועדונים במגזר הולמס פלייס וכ-110 מיליון ₪ מהפעלת מועדוני מגזר אייקון – עלייה של 45% בהשוואה לנתוני שנת 2021 במגזר הולמס ועלייה של 57% במגזר אייקון.

הרווח הגולמי לשנת 2022, הסתכם בכ-83.5 מיליון ₪ בהשוואה ל-19.7 מיליון ₪ אשתקד, כאשר שיעור הרווחיות הגולמית עומד על כ-18% לעומת 6% בשנת 2021 זאת בזכות הגידול בפעילות במועדונים הוותיקים ופתיחת מועדונים נוספים ובהשוואה לרווח גולמי של 68.7 מיליון ₪ בשנת 2019 ולרווחיות של 16%.

הרווח התפעולי לשנת 2022, צמח והסתכם בכ-44 מיליון ₪ לעומת הפסד של 14 מיליון ₪ ורווח של 25 מיליון ₪ בשנים 2021 ו-2019 בהתאמה, זאת בעקבות המשך מגמת ההתייעלות התפעולית שבאה לידי ביטוי גם בצמצום בהוצאות הנהלה וכלליות שעמדו הרבעון על 40 מיליון ₪ בהשוואה ל-43.5 מיליון ₪ בשנת 2019.

ה- EBITDA השנתית הסתכם בכ-70.8 מיליון ₪ בהשוואה ל-13.2 מיליון ₪ בשנת 2021, צמיחה של כ-434% בהשוואה לנתונים דאשתקד, ול- EBITDA בגובה של כ-55 מיליון ₪ בשנת 2019 – נתוני ה- EBITDA מציגים צמיחה של כ-30% גם בהשוואה לשנת 2019, טרום המגפה.

הרווח נקי התזרימי, מציג את ה-EBITDA בניכוי הוצאות מס ומימון תזרימיות ובניכוי השקעות בקיים, הסתכם בשנת 2022 ב-53.6 מיליון ₪ לעומת כ-0 ₪ אשתקד ולכ-33 מיליון ₪ בשנת 2019.

הרווח הנקי, הסתכם בשנת 2022 בכ-42.6 מיליון ₪ בהשוואה להפסד של כ-16.7 מיליון ₪ בתקופה המקבילה ולרווח נקי של 18.2 מיליון ₪ בשנת 2019.

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס, ״התוצאות המצוינות שאנחנו מפרסמים היום, הן פרי עבודה קשה ומאומצת, של ההנהלה ואנשי הצוות, של זיהוי הזדמנויות ברגעי משבר ומינופן לכדי תוצאות מיטביות ובעיקר התווית אסטרטגיית צמיחה וחתירה למימושה בעקביות.

אני גאה במיוחד בתזרים מזומנים מפעילות שוטפת שהחברה מייצרת שהגיע ל-61 מיליון ש״ח, ואנו מאמינים שרק ילך ויתחזק בשנים הקרובות. כתוצאה מכך, אנחנו עוברים שלב נוסף בחיי החברה, שלב שבו החברה הופכת ליצרנית תזרים מזומנים חזק מהפעילות גם לאחר השקעות במועדונים הקיימים ובצמיחה.

אסטרטגיית הצמיחה המואצת שלנו הפועלת לחיזוק מועדונים קיימים, פתיחת מועדונים חדשים ובחינה מתמדת של הזדמנויות רכישה מתאימות, סייעה לנו למצב את הולמס פלייס כמותג מוביל וכחברה אמינה הצומחת בעקביות – שנה אחר שנה, ואפשרה לנו לעשות את קפיצת המדרגה שאנחנו מציגים בדוחות לשנת 2022 ולהמשיך במימוש אסטרטגיית החברה להגיע ליעד של EBITDA של כ-135-140 מיליון ש״ח עד שנת 2027 .״

עוד הוסיפה, ״הולמס פלייס מפעילה כיום 60 מועדוני כושר ובריאות בפריסה ארצית, ב-4 קטגוריות שונות ובמנעד תמחור מותאם ביחס לתחרות הקיימת בשוק. בשנה האחרונה פתחנו 6 מועדונים נוספים בכל מגזרי הקבוצה: 4 מועדונים של פורמט הלואו-קוסט פרימיום שלנו, אייקון פיטנס, באילת, כפר יונה יהוד וירושלים שנמצאים בתקופת האצה (ramp up).

בפורמט הולמס פלייס, רכשנו את מועדון ג׳וי בהוד השרון, שהוסב להולמס פלייס פרימיום ובפורמט פמילי פתחנו את מועדון הולמס פלייס פמילי כפר סבא - שנמצא גם הוא בתקופת האצה (ramp up) ויתרום לגידול ברווחיות החברה בהמשך הדרך.

במועדון פמילי אשדוד המרשים ורחב הידיים, שעתיד להיפתח בחודשים הקרובים, אנחנו נמצאים בעיצומה של מכירת פריסייל (מכירה מוקדמת) מוצלחת במיוחד.

בשנת 2023 פתחנו עד כה, שני מועדונים: מועדון הולמס פלייס פמילי, במבשרת ציון ואת מועדון האייקון פיטנס ה-30 שלנו וה-2 בעיר תל אביב - המועדונים בתקופת האצה ונתונים מלאים אודותיהם נספק בהמשך.

במהלך השנה, אנחנו צפויים לפתוח שני מועדונים נוספים: מועדון נוסף בפורמט הולמס פלייס ובפורמט אייקון. המועדונים הללו מצטרפים לעוד מספר מועדוני אייקון פיטנס שאנחנו חתומים על הקמתם העתידית.

הולמס פלייס, תמשיך לפעול לזיהוי מיקומים אסטרטגיים ולחתור להתרחבות תוך כדי התאמת הפורמט המדויק לצורכי הסביבה והמתאמנים. אנחנו עובדים על פי אסטרטגיה סדורה אך תמיד נשארים קשובים לתנועת הטרנדים בעולם ונדאג ליישמה אם במועדונים קיימים ואם בחיפוש המתמיד אחר פעילויות סינרגטיות שיטיבו עם הקבוצה, המשקיעים וחברי המועדונים.״

דגשים לסיכום הרבעון ה-4 לשנת 2022:

ההכנסות לפי חלוקה למגזרים נכון לרבעון ה-4 לשנת 2022 במגזר הולמס עמדו על כ-93 מיליון ₪ ובמגזר אייקון על כ-31 מיליון ₪. עלייה של 18% בהשוואה לנתוני שנת 2021 במגזר הולמס ועלייה של 40% במגזר אייקון.

הרווח הגולמי לרבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-23.8 מיליון ₪ לעומת 16.2 מיליון ₪ ברבעון המקביל – עלייה של 48% כאשר שיעור הרווחיות הגולמית, צמח גם הוא ועומד הרבעון על 19%. לעומת 16% ברבעון המקביל בשנת 2021 ו-18% ברבעון המקביל לשנת 2019.

הוצאות מכירה והנהלה כללית הרבעון עומדות על כ-11.5 מיליון ₪ לעומת כ-9.5 מיליון ₪ בשנת 2021 -14.7 מיליון ₪ בשנת 2019. התוצאות בסעיף זה משקפות התייעלות שביצעה החברה בהוצאות ההנהלה בזמן הקורונה שאת חלקה שימרה גם לאחר הקורונה.

הרווח התפעולי הרבעון עמד הרבעון על 12.7 מיליון ₪ ושיעור הרווחיות התפעולית עומד הרבעון על 10%, צמיחה של כ-80% בהשוואה לנתוני הרבעון במקביל לשנת 2021, שהסתכמו לכ-7 מיליון ₪ ול-7% רווחיות תפעולית ולכ-5 מיליון ₪ בשנת 2019 ו-5% רווחיות תפעולית.

ה-EBITDA הרבעון הסתכם בכ-19.5 מיליון ₪, בהשוואה ל-18.5 מיליון ₪ ברבעון הקודם, צמיחה של כ-5%. ולכ- 13.5 מיליון ₪ ו-13.2 מיליון ₪ ברבעונים המקבילים לשנים 2021 ו-2019 בהתאמה.

הרווח נקי התזרימי, הסתכם ברבעון הרביעי של 2022 בכ-16.6 מיליון ₪ לעומת 15.8 מיליון ₪ ברבעון הקודם, ולכ- 7.4 מיליון ₪ ול-7.7 מיליון ₪ ברבעונים המקבילים לשנים 2021 ו-2019 בהתאמה.

הרווח הנקי, הסתכם ברבעון הרביעי של 2022 בכ-9.8 מיליון ₪ לעומת 5.2 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש