חברת התקשורת סלקום מסכמת את שנת 2022 ברווחי שיא של 8 שנים בשורה התחתונה, לאחר שעברה מהפסד של 170 מיליון שקל לרווח של 157 מיליון שקל בתוך שנתיים. סלקום רשמה עלייה של 200 מיליון שקל בהכנסות הקבוצה וצמיחה בסלולר, סיבים, טלוויזיה וציוד קצה.
הרווח התפעולי עלה ב-71% לעומת שנת 2021 והסתכם ב-358 מיליון שקל ב-2022. ה-Adjusted EBITDA של החברה לשנת 2022 הסתכם לסך של כ-1.2 מיליארד שקל מיליוני שקל, צמיחה של 5.8% לעומת שנת 2021. תזרים מזומנים החופשי עמד על 273 מיליון, בניטרול תשלום חד פעמי של כ-43 מיליון שקל בגין רישיון תדרים. בשנת 2021 תזרים המזומנים החופשי עמד על 267 מיליון שקל.
הרווח מציוד קצה הסתכם ב-201 מיליון שקל לעומת 183 מיליון שקל בשנת 2021, עלייה של כ-10%. הכנסות ציוד קצה: ההכנסות מציוד הקצה הסתכמו בכ-1.19 מיליארד שקל, לעומת 1.16 מיליארד שקל בשנת 2021, עלייה של 30 מיליון שקל. הרווח הגולמי ממכירות ציוד הקצה לשנת 2022 עמד על 201 מיליון שקל לעומת 183 מיליון שקל בשנת 2021- עלייה של כ-10%.
הכנסות מגזר נייד: 2.9 מיליארד שקל לעומת 2.78 מיליארד שקל בשנת 2021 עלייה של 4.3%. העלייה נבעה מגידול בכמות מנויי הסלולר, לצד הגדלת ה-ARPU. מבחינת ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) מהמגזר הנייד החברה רשמה קיפאון (48.9 שקל בשנת 2022 לעומת 48 שקל בשנת 2021).
הכנסות מגזר נייח: 1.55 מיליארד שקל לעומת 1.47 מיליארד בשנת 2021 עלייה של 5.4% העלייה נבעה מגידול בהכנסות מהאינטרנט, בדגש על גידול במנויי הסיבים.
סלקום רשמה בנוסף צמיחה במצבת מנויי האינטרנט ל-323 אלף מנויים, כאשר מעל מחצית לקוחות האינטרנט של סלקום מחוברים לתשתית סיבים אחרי עלייה של כ-40% לעומת 135 אלף מנויים בשנת 2021.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-157 מיליון שקל, לעומת 27 מיליון שקל בשנת 2021- זינוק של 481%. בשורה העליונה, הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-4.3 מיליארד שקל לעומת 4.1 מיליארד שקל בשנת 2021- עלייה של 4.9%.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "התכנית האסטרטגית שהחלנו בסלקום משתקפת בבירור בתוצאות שנת 2022. שדרגנו את הרשת הסלולרית וביצענו פריסה נרחבת של רשת דור 5, שנת שיא במכירות ציוד הקצה והמגזר העסקי, לצד השקעה ברמת השירות וחווית הלקוח. סלקום מציגה עלייה ברווחיות מהמגזר הנייד לצד הפחתה בשיעורי הנטישה וצמיחה בכמות מנויי הסיבים, כאשר כיום סלקום היא החברה עם פוטנציאל הגישה הגדול ביותר בשוק התקשורת לתשתיות סיבים בישראל – מעל 2 מיליון משקי בית. אני מודה לעובדים ולהנהלה על התוצאות הטובות ולדירקטוריון על הליווי. בשנת 2023 נמשיך להקפיד על רמת השירות והגדלת נאמנות הלקוח, לצד המשך השקעה בכל מנועי הצמיחה, לרבות שוק החשמל".