עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור<br>קרדיט: רמי זרנגר
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור קרדיט: רמי זרנגר

אפולו פאוור, שחנכה בשבוע שעבר מפעל יריעות סולאר בצפון, דיווחה על הדגמה מוצלחת של שילוב היריעה הסולארית במכסה מנוע של אחד מדגמי יונדאי.

אפולו פאוור, באמצעות סולארפיינט, סיפקה סיפקה ליונדאי, בין היתר, מספר אבות טיפוס במסגרת הזמנת עבודה להמשך פיתוח שילוב היריעה הסולארית בחלק רכב לאחד מדגמי יונדאי, וכן הציגה את מכסה המנוע הנ"ל בכנס הנהלת יונדאי העולמית בחודש נובמבר 2022 בסיאול.

יונדאי אישרה את הצעת המחיר שהוגשה על ידי סולארפיינט להמשך פיתוח שילוב היריעה הסולארית במכסה מנוע של אחד מדגמי יונדאי בשיתוף עם חברת Tier1 ולאספקת מספר מדגימים במהלך המחצית הראשונה של שנת 2023 בתמורה לסכום כולל של כחצי מיליון שקל, וזאת כחלק מתהליך העבודה להתאמת המוצר לייצור המוני.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 11
    יריעה בת 20 מ"ר, יכולה

    לספק חימום לשני חדרים, יעיל ביותר לאוקראינים בפרט באזורים הכפריים, שטח לא חסר להם שם. שייצרו יריעה, שאפר לקשור צידה אחד לגג הבית, וצד אחד עם דוקרנים לקרקע, כמו באהל. יכול להיות פתרון טוב מאד למצבי חירום...
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • שילקה
    • 01/02/2023 12:42
  • 8
    תשובה...

    רכב מסחרי גדול מן הסתם נוסע יותר ונזקק להרבה יותר טעינה. זה גימיק יפה אבל חלקי ביותר מהצריכה העצומה היומית. ברכב מסחרי עם קירור שמים על גג הארגז פנלים סולאריים שמפעילים רק את מערכת קירור הארגז וגם זה בעיקר שהרכב לא מונע.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • boltrade
    • 01/02/2023 11:04
  • 7
    תשובה |12|

    השמש "מייצרת" 1000 וואט למ"ר. תאים פוטו-וולטאים רגילים חדישים שמגיעים היום ל 22-24% ניצולת מגיעים לכ 230 וואט למ"ר. אפולו מייצרת תאים בהספקים נמוכים יותר שיעילים בעיקר למקומות גדולים ומיוחדים כגון מאגרי מים, שטחים חקלאיים, צדי דרכים, גגות של מבנים קמורים, חממות (חלקי) והיכן שמשמעות של משקל קובעת. הפתרון לרכבים יהיה פיתוחים חדשניים של צבע הרכב כפי שציינתי.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • boltrade
    • 01/02/2023 10:59
  • 5
    מה הספק של מ"ר פוטוולטאי רגיל?+לGRA

    אז הבנתי. היריעות יכולות להתאים בעיקר לרכבים היברידים נטענים או למי שנוסע 30-50 ק"מ לעבודה, מטעין בשמש וחוזר הבייתה. ואז יש את אותה הבעיה של ההיברידי הנטען. הוא עולה הרבה יותר כסף ולא מצדיק חיסכון בדלק של 30-50 קמ ליום. במיוחד במדינות העולם שם אין מס קניה גבוה על מכוניות בנזין. לכן לא ברור כמה שווה להשקיע ביריעה חדשנית למכוניות. כן הגיוני לשים במקומות שלא ניתן לשים עליהם סולארי רגיל. ואתה בטח יודע מה הם. מאגרי מים, גגות רעפים ישנים וכו. אגב - כמה תפוקה של קולט פוטו למ"ר? במצב אופטימלי. 90 מעלות ולא חם.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ATUK19
    • 01/02/2023 10:42
  • 3
    אתה בהחלט צודק... |4|

    התוספת לטעינת הרכב היא מזערית מאד (אפילו פחות ממה שרשמת) ודרך אגב משפיעה גם על חיצוניות הרכב מבחינת עיצוב (צבע כהה מן הסתם) וטלאים של תאים על חלקי הרכב העיליים. הפתרון החלקי לטעינה בנושא רכבים יגיע לא מיריעות אלא מצבע רכב שיהיה מסוגל לטעון. גם כאן הטעינה תהיה חלקית מאד אבל כנראה תספיק לנסיעות עירוניות קצרות. (גילוי נאות, הכותב הינו בעל חברה בתחום האנרגיה הסולארית) |13|
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • boltrade
    • 01/02/2023 10:26
  • 2
    נסיעה יומיומית לרוב האנשים היא בטווח הזה

    30-50 ק"מ. חוץ מנסיעות ארוכות אין צורך להטעין את הרכב...
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • GandalftheWhit
    • 01/02/2023 10:12
  • 1
    מישהו יכול להסביר איך יעיל לרכב?

    החברה חנכה מפעל עם כושר ייצור של 1.5 מיליון מר = 190 מיליון וואט. כלומר היריעות מספקות כ130 וואט למטר. איך זה יכול לטעון מכונית? מה המודל? 10 שעות שמש יתנו 1.3KW למ"ר. ניקח אפילו 3 מ"ר גג לרכב. זה 4KW שמספיקים ל40 ק"מ. מכסה מנוע עוד יותר קטן.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ATUK19
    • 01/02/2023 10:04