יוסי בן שלום, יו"ר דירקטוריון גוטו (GoTo), לשעבר CAR2GO, רכש באופן אישי מניות של החברה בעסקה מחוץ לבורסה בסכום כולל של כ-220 אלף שקל.

עסקת רכישת מניות זו היא הפעם הראשונה שבה יוסי בן שלום, מבעלי חברת DBSI, רוכש באופן ישיר מניות של החברה. "השקעה זו במניית גוטו משקפת את הפוטנציאל והאמונה שלי ביכולת של הנהלת גוטו לתרגם את המובילות הטכנולוגית של החברה והפריסה הגיאוגרפית ליצירת ערך עבור בעלי המניות" מסר יוסי בן שלום, יו"ר החברה", אמר בן שלום.

אלא שסכום ההשקעה נמוך מאד ביחס לאמון שהחברה צריכה להחזיר למשקיעים שלה לאחר שמחקה כ-90% מההנפקה.

גוטו פועלת מאז 2008 בתחום התחבורה השיתופית בעולם ובישראל. המודל השיתופי שלה המתבסס "פתרון טכנולוגי" ואפליקציה ייעודית. שירות ה-Multimodal של החברה מספק פתרון לשיתוף כלי תחבורה לזמן קצר, בינוני וארוך.

בין המשקיעים בחברת GoTo קבוצת DBSI בראשות יוסי בן שלום באמצעות חברת שגריר מערכות, היזם של WeWork אדם נוימן, משפחת אונגר מיבואניות הרכב הגדולות בישראל, DQuadrat Equity Partner, IBB Ventures ו-Bonventure ואסטרה. בן שלום הפך עם הרכישה להיות בעל עניין עם החזקה של מעל 5%. הוא מחזיק בנוסף מניות גוטו באמצעות די.סי.אס ובאמצעות קבוצת שגריר שהיא בעלת השליטה בדי.בי.אס הפרטית.

השאיפה של גוטו להפיכתה לגלובלית נתקלת בקשיים כאשר בספטמבר האחרון סגרה את פעילותה במלטה, והשווי שבו היא נסחרת כיום של 30 מיליון שקל בלבד, נראה רחוק מהסיפורים שהופרחו לאוויר בעת המיזוג עם נרהטק בפברואר השנה של כחצי מיליארד שקל.

דוחות הרבעון של שגריר חושפים כי כבר באוגוסט האחרון החברה החליטה למכור את האחזקות שלה בגוטו (21.31%) וסיווגה את נכסיה לראשונה כנכסים המוחזקים למכירה, שעליהם רשמה ברבעון השלישי הפסד של 22.3 מיליון שקל. לאחר ההנפקה, שגריר כיסתה ערבויות של כ-18.3 מיליון שקל שהעמידה לחברה.

נראה שקשה יהיה להחזיר את האמון המשקיעים, בהם מור קופות גמל, שהשקיעה 5 מיליון דולר לפי שווי חברה של 110-120 מיליון דולר.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש