רמי לוי<br>קרדיט: פלאש90, נתי שוחט
רמי לוי קרדיט: פלאש90, נתי שוחט

רשת רמי לוי פרסמה אמש את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה ובשורה התחתונה רשמה ירידה של כ-44% ברווח הנקי.

בשורה העליונה, ההכנסות של רשת רמי לוי צמחו בכ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-1.75 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.62 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת לפתיחת סניפים חדשים ומעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-3.3%.

הרווח הגולמי עלה בכ-6% לכ-393 מיליון שקל, בהשוואה לכ-370 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה בהיקפי הפעילות, ומנגד מהשפעת הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון לכ-22.5% לעומת כ-22.8% ברבעון המקביל אשתקד, זאת בשל העמקת המבצעים לצרכן.

הרווח התפעולי ירד לכ-63 מיליון שקל, בהשוואה לכ-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-3.6%, בהשוואה לשיעור של כ-4.2% ברבעון המקביל אשתקד.

השורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-24 מיליון שקל, בהשוואה לכ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הצמיחה בהיקפי הפעילות, נבעה כאמור מהעמקת המבצעים לצרכן, לצד הגידול בהוצאות המימון, נטו בעקבות הירידה בשווי הוגן של תיק ניירות ערך סחירים בשל הירידות בשווקי ההון.

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "רשת רמי לוי היא רשת הדיסקאונט היחידה שהורידה מחירים ומראה קיטון ברווחיות הגולמית של הרשת. הרווחיות הגולמית של הרשת נמוכה יותר מאשר כל רשתות הדיסקאונט בארץ ורשתות דיסקאונט בינלאומיות. פעילות זאת של הרשת תורמת להורדת יוקר המחייה בישראל. הורדת המחירים והקיטון ברווחיות הגולמית אמנם פוגעים ברווח התפעולי של החברה אולם אנחנו רואים בכך השקעה לטווח ארוך. הלקוחות החדשים שהצטרפו לרשת הם לקוחות חדשים שיהיו נאמנים ויישארו איתנו לאורך זמן. הם יחזקו ויגדילו את בסיס הלקוחות של החברה. השקעה זו תניב לרשת יתרונות חזקים לטווח הארוך".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש