רשת מקס סטוק פרסמה הבוקר (ב’) דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה, ולפיהן נרשמה עלייה בכל הפרמטרים.
ההכנסות עלו ב-15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-293.5 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. העלייה מיוחסת לפתיחת סניפים חדשים צד עלייה של כ-4% במכירות בחנויות זהות. הסל הממוצע בכלל החנויות של החברה עלה ב-5%.
ברבעון החולף נרשמה ירידה בעלויות הלוגיסטיות שהגדילו את שיעור הרווח התפעולי. הרווח הגולמי עמד על 40.1% ממחזור המכירות לעומת 38.6% מהמכירות ברבעון השלישי של השנה שעברה. הרווח הגולמי הסתכם ב-117.1 מיליון שקל לעומת 98.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה שעברה.
בהתאם, הוצאות המכירה עלו גם הם מ-21% מהמחזור ברבעון השלישי אשתקד ל-22.7% מהמחזור ברבעון השלישי השנה. החברה רשמה גם עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות מ-10.85 מיליון שקל ל-13.66 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה.
מאקסטוק רשמה הכנסות ממימון בהיקף של 133 אלף שקל כתוצאה ממהלכי גידור של הדולר.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי עלה מ-20.9 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד לרווח נקי של 24 מיליון שקל השנה.
רשת מקס סטוק מפעילה כיום 55 סניפים בפריסה ארצית. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים הרשת הוסיפה כ-9,300 מ"ר של שטחי מסחר נטו, באמצעות פתיחה של 2 חנויות חדשות בערים נהריה ונוף הגליל ו- 3 סניפים חדשים (שהחליפו סניפים קיימים) בדימונה, ראשל"צ וכפר סבא. הסניף החדש בכפר סבא משתרע על שטח משמעותי של 4,100 מ"ר נטו. כמו כן חתמה החברה על חוזים לפתיחת חנויות נוספות (בבארות יצחק, מישור אדומים וגוש עציון) הצפויות להיפתח במהלך החציון הראשון של שנת 2023. בנוסף, נחתמו שתי עסקאות עם שני זכיינים באזור ירושלים.
אורי מקס, מייסד ומנכ"ל מקס סטוק: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של שנת 2022 עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות לשיא של קרוב ל-300 מיליון שקל, זאת בהשפעת צמיחה של כ-4% בהכנסות מחנויות זהות ומהמשך פתיחת חנויות חדשות. ברבעון זה הצגנו בין היתר מכירות חזקות של מוצרים לקראת פתיחת שנת הלימודים, תחום משמעותי שאנו הולכים ומגדילים בו את פעילותנו, במיוחד לאור סביבת האינפלציה הנוכחית.
"מקס סטוק הינה שחקנית מובילה בתחום הסטוק בישראל בזכות המגוון הרחב של המוצרים, המחירים האטרקטיביים וחווית הלקוח הייחודית לרשת. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים פתחנו 5 חנויות חדשות (מתוכן 3 החליפו סניפים קיימים), לרבות חנות דגל חדשה שניה בכפר סבא. אנו ממשיכים ביישום התכנית האסטרטגית להגדלת היקפי הפעילות בדרך של פתיחת 3-5 חנויות חדשות מידי שנה; וכבר חתמנו על שלוש חנויות חדשות בבעלות ושתי חנויות זכיין שצפויות להיפתח בשנה הבאה. לצד זאת, אנו מציגים ברבעון הנוכחי המשך שיפור ברווחיות הגולמית כתוצאה מהירידה בעלויות הלוגיסטיות והקטנה יזומה של היקפי המלאי לאור התמתנות השיבושים בשרשרת האספקה. אנו מאמינים שהמיצוב המוביל של החברה, לצד החוזקות התפעוליות, יתרמו להמשך מגמת הצמיחה של החברה".