אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת אלקטריאון<br>קרדיט: ניר סלקמן
אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת אלקטריאון קרדיט: ניר סלקמן

אלקטריאון פרסמה לפני הסופ"ש דוחות לרבעון השלישי של השנה ולפיהן ההכנסות של החברה לתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו בכ-4.97 מיליון שקל, מתוכם כ-2 מיליון שקל הן הכנסות של הרבעון השלישי בעוד בתקופות המקבילות דאשתקד לא היו כלל הכנסות.

הגידול מיוחס לפרויקט בגרמניה עם חברת EnBW והפרויקט באיטליה. יעד ההכנסות של החברה מפרויקטים לשנת 2023-2024, עומד על סך של כ-102 מיליון שקל, כאשר כ-60% מתוך הסכום נובע מהתקשרויות קיימות.

יעד ההכנסות של החברה מפרויקטים לשנת 2023-2024, עומד על סך של כ-102 מיליון שקל, כאשר כ-60% מתוך הסכום נובע מהתקשרויות קיימות (כ-40 מיליון שקל) ומהתקשרויות הנמצאות בשלבי משא ומתן/מכרז (כ-20 מיליון שקל).

השנה גיבשה החברה שני פתרונות טעינה באמצעותם היא פונה לשוק: פלטפורמת הטעינה האלחוטית הדינאמית של רכבים חשמליים (ERS), ופלטפורמת הטעינה הסטטית. בהקשר זה, יעד ההכנסות שהחברה מפרסמת לשנים 2024-2023 עבור הכביש החשמלי עומד על סך של כ-70 מיליון שקל, ויעד ההכנסות של החברה לשנים 2024-2023 עבור הטעינה הסטטית עומד על סך של כ-32 מיליון שקל.

הוצאות מחקר ופיתוח נטו לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכמו בכ-31 מיליון שקל, לעומת הוצאות של כ-22 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד. הגידול נובע בעיקרו מגידול במספר העובדים בחברה ומהתקדמות הפיילוט בשבדיה.

הוצאות מכירה ושיווק לתשעת החודשים הראשונים עלו לכ-16.85 מיליון שקל, לעומת כ-5.55 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד. הגידול בהוצאות נבע בעיקר ממאמצי החברה להיכנס לשוק האמריקאי, מגידול בכח האדם ומעלויות שיווק ופיתוח עסקי באירופה ובארה"ב.

ההפסד לתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-58 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כ-20 מיליון שקל מההפסד מיוחס לגידול בתזרים המזומנים ששימש להצטיידות מראש ברכש לקראת הוצאתם לפועל של פרויקטים בישראל, אירופה וארה"ב. יתר הגידול נובע מהוצאות מכירה ושיווק וכן מהוצאות מחקר ופיתוח.

לחברה יתרות מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות לזמן קצר בסך של כ-85 מיליון שקל.

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, ציין כי: "השנה הייתה שנה משמעותית עבור החברה, שנה של בניית תשתיות וביצוע השקעות בפיתוח וברכישת ציוד על מנת לשרת את הצמיחה בהכנסות של החברה לשנים הקרובות. היום, אנו שמחים לדווח שהשקעות הללו נשאו פרי עם יעד הכנסות של מעל ל-100 מיליון ש"ח לשנים 2023-2024. אנו מאמינים כי הצמיחה במכירות, ההסכמים האסטרטגיים וההתקדמות שביצעה החברה ברבעון האחרון תחזק משמעותית את מעמדנו העסקי והתחרותי בשוק האירופאי והאמריקאי ותמשיך לקדם את המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 7
    גם אני חושב שהשקעה בתשתיות נכונה

    אבל לדעתי אין היתכנות כלכלית לפרויקט שלהם. בגלל שהוא מאוד מוגבל ודורש השקעה ענקית. בנתיים נמצאו פתרונות חלקיים שהופכים את הפתרון שלהם לפחות משתלם כלכלית. הסינים מפתחים סוללת נתרן יון. אם הם יצליחו למסחר אותה. מחירי הסוללות יירדו(גם הליתיום יון) ואפשר סופית לקבור את הפרויקט.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • GandalftheWhit
    • 27/11/2022 11:06
  • 5
    הבעיה בסוללות שכל קילוואט מותקן שוקל

    6-7 קילו.(500 קילו לסוללה של 60-80 קילוואט) וצריך לסחוב את משקל הסוללה הזה גם כאשר הסוללה ריקה. גם הגדלת הסוללה לא ממש תורמת כי כל קילוואט מותקן נותן טווח מופחת בגלל המשקל הגדול. טסלה פתרו את הבעיה הם הצליחו לייצור משאית עם סוללה ששברה את מחסום סוללה-טווח. בזכות מקדם הגרר המשופר שלהם. לפי הדלפות מקדם הגרר יהיה בין 0.3-0.4 לעומת 0.65-0.8 למשאיות רגילות. הפיתרון של אלקטריון הוא ממש מוגבל. אוטובוס/משאית עם סוללה קטנה והטענה רציפה. כרגע זה מיועד רק למסלולים סיבוביים. ולא לטווחים גדולים. ואם אתה בעל חברת הסעות/הובלות עם שימושים מעורבים אתה מראש לא רוצה להיתקע עם כלים מוגבלים. רק חברה שזו הפעילות היחידה שלה תסכים להשקיע בכלי מוגבל כזה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • GandalftheWhit
    • 27/11/2022 10:45
  • 4
    מ-19 מ'₪ בשנה תחזית 100 מ'₪ בשנתיים

    12 מיליון ש"ח בשנתיים - זאת הטעינה הסטטית של אפיקים ודן. 26 מיליון ש"ח בשנתיים - זה הפיילוטים קילומטר-פה-קילומטר-שם באיטליה גרמניה ושוודיה. כל השאר באוויר. סה"כ 19 מיליון ש"ח בשנה הכנסות מפרוייקטים קיימים. עשו תחזית של 50 מיליון, וגם פרסמו תחזית לשנתיים כדי שיוכלו לרשום 100 מיליון. על הפרוייקט בארה"ב הם מקבלים 1.9 מיליון דולר ומוציאים עליו 5.7 מיליון דולר - על כל דולר שנכנס מוציאים שלושה.|5||5||5|
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • korali
    • 27/11/2022 10:44
  • 3
    תשתיות הן לרוב השקעה

    חכמה יותר מהשקעה במוצר, אני לא מכיר את התשתית מעבר לכתבה ששמעתי בחצי אוזן, אבל אם אפשר לעשות התאמות ברכבים אז הבעיה לא מיושנת אלא חדשנית.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ליטל ג'ון
    • 27/11/2022 09:22
  • 2
    טסלה מוציאה לשוק עד סוף 22 משאיות

    סמיטריילר חשמליות. הפתרון שלהם מיושן וגרוע. אם היו מרביצים מכירות במקום להתקשקש בפיילוטים. עוד היה להם סיכוי. מי ישקיע עכשיו בתשתיות כשאפשר להשקיע במשאיות/אוטובוסים ?
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • GandalftheWhit
    • 27/11/2022 09:08
  • 1
    זאת הכותרת הכי אופטימית שאפשר

    להוציא מדו"ח כל כך גרוע. ולמי שמתרץ את זה שזאת עדיין חברת חלום,צריך להבין שהם הגיעו לזמן שהחלום פוגש את המציאות....
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • צייד
    • 27/11/2022 08:55