פריון נטוורק (סימול: PERI), המספקת פתרונות טכנולוגיים לקמפיינים ממוקדמים בערוצי חיפוש, רשתות חברתיות, אתרי תוכן וטלוויזיות חכמות, דיווחה היום על תוצאות שיא ברבעון השלישי של השנה, שהסתיים ב-30 בספטמבר.
התחזית ל-2022: גידול של כ-72% ב-EBITDA המתואם
לאור הביצועים החזקים והמודל העסקי המתאפיין ביציבות ונראות גבוהה, מעלה פריון משמעותית את תחזית הרווח ל-2022. פריון צופה לסיים את השנה עם EBITDA מתואם של לפחות 120 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של לפחות 102 מיליון דולר. בניכוי עלויות המדיה, שיעור ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול לכ-46% מסך ההכנסות. בשורה העליונה, צופה החברה הכנסות של 630-635 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ-32%.
זינוק של 209% בהכנסות מווידאו
הכנסותיה של פריון ברבעון השלישי צמחו ב-31% לעומת הרבעון המקביל ל-158.6 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות הפרסום גדלו ב-26% ל-86.8 מיליון דולר, המהווים 55% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה בעיקר מזינוק של 209% בפלטפורמת הווידאו, שהיוותה כ-44% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 18% מההכנסות ברבעון המקביל, וכן מזינוק של 134% בהכנסות מטלוויזיות חכמות (CTV), שהיוו כ-9% מהכנסות פעילות הפרסום.
מספר אתרי התוכן שיישמו את פלטפורמת הווידאו גדל ב-88% לעומת הרבעון המקביל וההכנסות מאתרי תוכן קיימים גדלו ב-67%.
נמשך הגידול בלקוחות SORT
ההוצאה של לקוחות על קמפיינים מבוססי SORT גדלה ב-25% לעומת הרבעון הקודם, ומספר הלקוחות גדל ב-11% ל-140. שיעור ההכנסות מקפיינים חדשניים אלה גדל ל-17% מהכנסות פעילות הפרסום.
פעילויות החיפוש: צמיחה של 38%
ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-38% ל-71.8 מיליון דולר והיוו כ-45% מההכנסות ברבעון השלישי. הצמיחה בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מגידול של 42% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים (RPM) ומגידול של 60% במספר יצרני התוכן.
עלויות רכישת המדיה (TAC) ברבעון השלישי הסתכמו ב-93.6 מיליון דולר, או 59% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-73.6 מיליון דולר, או 61% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. השיפור בשיעור עלויות המדיה נבע בעיקר מתנאי התקשרות משופרים, תמהיל מוצרים של פורמטים פרסומיים, ויישום ה-HUB החכם המייעל את ניהול המדיה.
מנכ"ל החברה דורון גרסטל: ״פריון ממשיכה להציג ביצועים טובים יותר מהתעשייה, ואנו מאמינים שתמשיך לעשות זאת מהסיבות הבאות: ״התמיכה במגוון ערוצי הפרסום השונים מאפשרת לנו להמשיך ולצמוח למרות המגמה ההולכת וגוברת של מעבר מפרסום ברשתות חברתיות לפרסום מכוון חיפוש; האופן בו אנחנו מחברים את מגוון ערוצי הפרסום ל-HUB מרכזי מאפשר לנו לייעל את ניהול המדיה ולהגדיל את שיעורי הרווחיות; טכנולוגיית ה-SORT™ החדשנית מספקת מענה למפרסמים המכירים בחשיבות הגוברת של פרטיות הצרכן; אנו עונים על הצורך של לקוחות לחזק את ערך המותג שלהם באמצעות פתרונות פרסום ממוקדים ויעילים הדורשים מעורבות גבוהה יותר של משתמשים״.
גרסטל הוסיף: ״זהו הרבעון השמיני ברציפות של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחיות בהשוואה לרבעונים מקבילים. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות המדיה גדל ל-51% מסך ההכנסות לעומת 37% ברבעון המקביל, מהגבוהים בתעשיה, ותזרים המזומנים התפעולי בסך של כ-35 מיליון דולר, שגדל ב-145% לעומת הרבעון המקביל, משקפים מודל עסקי יציב המניב רווחיות משמעותית. עם קופת מזומנים נטו של 390 מיליון דולר בסוף הרבעון, יש לנו את המשאבים והיכולת ליישם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, ולספק ערך לבעלי המניות בשנים הבאות״.
זינוק של 141% ברווח הנקי
הרווח הנקי של פריון ברבעון השלישי זינק ב-141% לעומת הרבעון המקביל לשיא של 25.6 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ל-29.9 מיליון דולר, כ-19% מסך ההכנסות, לעומת 13% מההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח למניה ב-53 סנט, והרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-61 סנט. התחזית הממוצעת בוול-סטריט עמדה על רווח של 43 סנט למניה.
ה-EBITDA המתואם: 33 מיליון דולר
ה-EBITDA המתואםברבעון השלישי גדל ב-87ֿ% לעומת הרבעון המקביל ל-33 מיליון דולר, כ-21% מההכנסות. זאת, לעומת 15% מההכנסות ברבעון המקביל. בניכוי עלויות המדיה, גדל ה-EBITDA המתואם ומהווה 51% מסך ההכנסות, לעומת 37% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. השיפור ברווח הגולמי נבע בעיקר מתנאים מסחריים משופרים, שינוי בתמהיל המוצרים ויישום ה-HUB המרכזי המייעל את ניהול המדיה.
קופת המזומנים: 390 מיליון דולר
תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השלישי גדל ב-145% ל-34.7 מיליון דולר, וקופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון לכ-390 מיליון דולר.