העסקה שבמסגרתה התחייבה אינטל לרכוש את חברת השבבים ממגדל העמק טאואר תמורת כ-5.4 מיליארד דולר אמורה להיסגר בחודש פברואר הקרוב, אלא שבינתיים שוק ההון לא מאמין עד הסוף שהעסקה תיסגר. רכישת טאואר נחתמה בפברואר האחרון לפי מחיר של 52 דולר למניה ליצרנית השבבים, אך מנייתה של טאואר נסגרה ביום שישי האחרון בוול סטריט במחיר של 40.25 דולרים. מדובר בפער של מעל 31% שמשקף את ספקות המשקיעים לסגירה סופית של העסקה.
החשש מסגירת העסקה לא נובע מהאפשרות שאחד מהצדדים ייסוג מהעסקה שכן אינטל חייבת לגוון את עסקיה כחלק מהאסטרטגיה של הקמת חטיבת ייצור שבבים עבור חברות אחרות (Intel Foundry Services), כלומר רכישת פעילות משלימה מצד אינטל שמתכננת ומעצבת שבבים בעצמה. טאואר לעומתה מייצרת שבבים במודל פאונדרי, עבור אחרים, וגם מדובר בשבבים אנלוגיים, כלומר ’של פעם’. בזמן שאינטל מתמחה בשבבי לוג’יק, כלומר של מעבדים מתקדמים ללפטופים, שרתים ורכבים, טאואר מתמחה בייצור שבבים לניהול צריכת חשמל, סנסורים, בקרים למוצרים ועוד.
הסיבה העיקרית לחששות של המשקיעים נעוצה באישורו של הרגולטור הסיני שממאן להגיע. האישור הסיני לרכישת טאואר על ידי אינטל נדרש כדי להבטיח שהמיזוג לא יפגע התחרות בשוק המקומי, שכן לשתי החברות פעילות בסין שחשובה לשתיהן כאשר אינטל גם מחזיקה שני מפעלים בסין, וכדי להסדיר את הפעילות כחברה אחת הן זקוקות לאישור הרגולטור הסיני, כמו שקרה ברכישות של אורבוטק על ידי KLA ושל מלאנוקס על ידי אינבידיה, שאושרו על ידי הרגולטור הסיני עד כשנה מהגשת הבקשה לאישור.
גם למערכת היחסים המתוחה שבין סין לארה"ב יש השפעה, וייתכן שהממשלה הסיני מעכב את האישור בשל כך. מה שעכשיו מגדיל את הסכנה לאי אישור העסקה היא תגובת נגד סינית אפשרית להחרפת המגבלות האמריקאיות על תעשיית השבבים הסינית. החששות לובו לאחרונה עוד יותר לאור הנסיגה של חברת הדשנים האמריקאית, דופונט, מרכישת חברת הדשנים הקנדית, רוג׳רס, לנוכח העיכוב באישור העסקה על ידי הרגולטור הסיני. גם כאן שתי חברות לא סיניות עם פעילות ענפה בסין שזקוקות לאישור רגולטורי להמשיך לפעול שם כחברה מאוחדת.
חשש אפשרי הוא שהעיכוב באישור הרכישות יכול להוות תירוץ לרוכש לסגת מהעסקה לאור הצטננות תמחור החברות בשוקי המניות. אם אינטל הייתה היום מתחילה את המגעים על טאואר היא הייתה מציעה מחיר נמוך יותר. ובכל זאת, לאינטל יש עדיין מוטיבציה לקיים את עסקת רכישת טאואר.
המחיר שבו נסחרת טאואר כיום בוול סטריט מגלם את החששות שהעסקה עשויה להיפתח או במקרה הגרוע לא לעבור את האישור המיוחל של הרגולטור הסיני. בהתחשב בעובדה שהקנס שיוטל על אינטל במקרה של ביטול הוא כ-350 מיליון דולר בלבד, אפשר להבין את החששות, במיוחד על רקע הפרסומים כי נכון לאוגוסט האחרון הממשל הסיני עוד לא החל לבחון את העסקה.