קרדיט: אדמה
קרדיט: אדמה

חברת אדמה הפועלת בתחום הגנה על הצומח פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני מהם עולה צמיחה של בהכנסות וברווח הנקי.

הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-46 מיליון דולר (כ-3.1% מהמכירות) ובמחצית הראשונה בכ-113 מיליון דולר (כ-3.9% מהמכירות), לעומת כ-34 מיליון דולר (כ-2.8% מהמכירות) וכ-57 מיליון דולר (כ-2.4% מהמכירות) בתקופות המקבילות בשנת 2021, בהתאמה.

המכירות ברבעון השני צמחו בכ-21% (25% במונחי מטבע מקומי) והסתכמו בכ-1,479 מיליון דולר, כתוצאה מעליית מחירים משמעותית של כ-22%, מגמה שהחלה ברבעון השלישי של שנת 2021. למחירים הגבוהים התווספה המשך צמיחה כמותית (כ-3%), הכוללת איחוד לראשונה של חברה שנרכשה והושגה על אף אתגרי האספקה בשוק וההשפעה השלילית של שערי החליפין.

הצמיחה המואצת ברבעון העלתה את המכירות של מחצית הראשונה של השנה לשיא של כ-2,899 מיליון דולר, עליה של כ-24% (28% במונחי מטבע מקומי), בעקבות עליית מחירים של כ-20% ובצמיחה הכמותית של כ-8%.

הרווח הגולמי ברבעון השני עלה בכ-13% והסתכם בכ-386 מיליון דולר (כ-26.1% מהמכירות) לעומת כ-340 מיליון דולר (כ-27.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של שנת 2022 הרווח הגולמי עלה בכ-16% והסתכם בכ-746 מיליון דולר (כ-25.7% מהמכירות) לעומת כ-645 מיליון דולר (כ-27.7% מהמכירות) בתקופה המקבילה בשנת 2021.

הרווח התפעולי ברבעון השני עלה בכ-58% והסתכם בכ-143 מיליון דולר (כ-9.6% מהמכירות) לעומת כ-90 מיליון דולר (כ-7.4% מהמכירות) ברבעון המקביל, ובמחצית הראשונה עלה בכ-72% והסתכם בכ-267 מיליון דולר (9.2% מהמכירות) לעומת כ-156 מיליון דולר (כ-6.7% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני עלה בכ-36% והסתכם בכ-224 מיליון דולר (כ-15.1% מהמכירות) לעומת כ-164 מיליון דולר (כ-13.5% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ובמחצית הראשונה עלה בכ-42% והסתכם בכ-427 מיליון דולר (כ-14.7% מהמכירות) לעומת כ-302 מיליון דולר (כ-13.0% מהמכירות) בשנה הקודמת.

איגנסיו דומינגז, נשיא ומנכ"ל אדמה: "אדמה רשמה עוד רבעון ומחצית שנה של שיאים חדשים, עם המשך צמיחה במכירות שתורגמה לעלייה בשורת הרווח הנקי. רווחיות החלקאים ממשיכה להיות טובה, על רקע מחירי הסחורות החקלאיות הגבוהים וזאת למרות ירידה קלה במחירים אלו לקראת סוף הרבעון. רווחיות זו היא שמביאה לביקושים למוצרים להגנת הצומח.

"בעולם עם אתגרים בלתי פוסקים, אדמה ממשיכה להיות מחוייבת לספק לחקלאים את הפתרונות אותם הם רוצים ולהם הם זקוקים על מנת להאכיל את העולם, תוך שהיא ממשיכה להביא לשוק מוצרים חדשים המבוססים על טכנולוגיות פורמולציה ייחודיות המשקפות את הערך המוסף שאנו מביאים לשוק הגנת הצומח".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש