רמי לוי<br>קרדיט: פלאש90, נתי שוחט
רמי לוי קרדיט: פלאש90, נתי שוחט

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022, המלמדות על צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, וכן על שיפור ברווחיות התפעולית ועלייה חדה ברווחים.

עיקרי תוצאות רבעון ראשון של שנת 2022:

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2022 צמחו בכ-16% לשיא של כ-1.86 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.61 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מגידול במכירת בדיקות אנטיגן באמצעות חברת הבת גוד-פארם, לצד הגידול בהיקפי הפעילות של החברות הבנות – קופיקס , גוד פארם, מועדון הלקוחות ופעילות הסלולר. מנגד, השפעות אלה התמתנו חלקית עם קיטון בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-6.25%, בין היתר, בהשפעת עיתוי החגים, שכן חג פסח חל ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד חל ברבעון הראשון.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2022 ירד לשיעור של -22.2%, בהשוואה ל-22.8% ברבעון המקביל אשתקד. למרות זאת, כספית, עלה הרווח הגולמי בכ-13% לכ-414 מיליון שקל, בהשוואה לכ-367 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מהגידל בהכנסות דבר המוכיח את דרכנו ואת האסטרטגיה שלנו לאורך השנים ללכת לקראת הלקוח.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה בכ-50% לכ-104 מיליון שקל (כ-5.6% מההכנסות), בהשוואה לכ-69 מיליון שקל (כ-4.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה ממכירת בדיקות האנטיגן, שהתאפיינה ברווחיות גבוהה מהרווחיות המייצגת של החברה, וכן משיפור ברווחיות בפעילות חברות הבנות.

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה הציגה ברבעון הראשון של שנת 2022 עלייה של 72% ברווח הנקי לשיא של כ-81 מיליון שקל, בהשוואה לכ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נבעה מהצמיחה הדו-ספרתית בהכנסות, מהשיפור ברווחיות התפעולית ומהגידול בהכנסות מימון.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה בכ-31% לכ-170 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות), לעומת כ-130 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-993 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-24 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-969 מיליון שקל. החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה, והחברה בוחנת השקעות מסוג זה.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-61 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-240 מיליון שקל מתחילת שנת 2021. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ- 1,307 מיליוני שקל.

מתחילת שנת 2021 ועד היום פתחה רשת ’גוד פארם’ 18 סניפי פארם נוספים ברחבי הארץ. זאת, בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות, כך שנכון להיום רשת ’גוד פארם’ מפעילה 45 סניפי פארם ברחבי הארץ, ולמעשה הכפילה את כמות סניפי הפארם תוך כשנתיים, וזאת לצד הפעילות הסיטונאית של ’גוד פארם’ בתחום מכירת האנטיגן ברבעון.

בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 56 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות) ובכוונתה לפתוח השנה סניפי דיסקאונט נוספים. החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בנוסף, תמשיך לפתוח ולרבות בעצמה סניפים עירונים וכן לפתח את המותג הפרטי ולהעמקת החדירה של המותג הפרטי

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש