איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף<br>קרדיט: יחצ
איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף קרדיט: יחצ

הכנסות רשת יוחננוף ברבעון הראשון לשנה, הסתכמו בכ - 896 מיליון שקל, עלייה של כ - 9.7%, לעומת הכנסות של כ - 817 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. לדברי החברה, הגידול נובע בעיקרו ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו החל מהרבעון השני של שנת 2021, בסך של כ - 132 מיליון שקל וכן ממכירות זול סטוק, אשר אוחדה החל מהרבעון השני של שנת 2021, בסך של כ - 30 מיליון שקל. זאת, בקיזוז קיטון הנובע מהגדלת עסקאות בהסדרי קונסיגנציה וקיטון במכירות בחנויות זהות, המיוחס בעיקרו לעיתוי חג הפסח שחל השנה בחודש אפריל. כמו כן, על ההשוואה בין הרבעונים משפיעות הגבלות שהוטלו על הציבור בתקופת הקורונה אשתקד.

בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה, יוחננוף סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות שהסתכמו בכ - 955 מיליון שקל המשקפות עלייה של כ - 9.6% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון בכ - 246 מיליון שקל (שיעור של כ - 27.4% מההכנסות), עלייה של כ - 14.8% לעומת רווח גולמי של כ - 214 מיליון שקל (שיעור של כ - 26.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. לדברי החברה, עיקר הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע משיעור רווחיות גבוה יותר של זול סטוק אשר אוחדה החל מהרבעון השני של שנת 2021, מניהול יעיל של המלאי, משיפור בכוח הקניה ובתנאי הסחר של החברה, בין היתר בשל פתיחת סניפים חדשים, מהגדלת עסקאות בהסדרי קונסיגנציה וכן מעיתוי חג הפסח והגבלות הקורונה ברבעון המקביל אשתקד כאמור.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ - 66 מיליון שקל (שיעור של כ - 7.3% מההכנסות) לעומת רווח תפעולי של כ - 69 מיליון שקל (שיעור של כ - 8.5% מההכנסות) ברבעון המקביל. על פי החברה, הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מעיתוי חג הפסח ומהגבלות הקורונה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

ה - EBITDA ברבעון הראשון של 2022 הסתכם בכ - 107מיליון שקל (כ - 12% מההכנסות), עלייה של כ - 8.8% לעומת EBITDA של כ - 99 מיליון שקל (כ - 12.1% מההכנסות) ברבעון המקביל.

הרווח ברבעון הראשון הסתכם בכ - 24 מיליון שקל, לעומת כ - 66 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב - A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ - 40 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת כ - 42 מיליון שקל ברבעון המקביל. ברבעון הראשון רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ - 20 מיליון שקל (כ - 16 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ - 18 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
יוחננוף רואה ב-A2Z השקעה אסטרטגית כחלק משילוב העגלות החכמות בפעילות הרשת עד סוף שנת 2022.

יתרת המזומן נטו הסתכמה בסוף הרבעון בכ - 416 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ - 1.3 מיליארד שקל, המהווה כ - 37.6% מסך המאזן.

איתן יוחננוף, מנכ"ל הרשת: "אנו פותחים את שנת 2022 במגמת צמיחה והתרחבות המתבטאת בהגדלת ההכנסות תוך הקפדה על מחירים תחרותיים, כאשר במקביל אנו ממשיכים לשמור על שיעורי רווחיות מהגבוהים בענף. אנו צופים גידול בהכנסות במהלך השנה, בחנויות הקיימות ובחנויות הנוספות שצפויות להיפתח במהלכה, תוך שאנו ממשיכים ברכישת נכסים מתוך ראייה אסטרטגית לשם פיתוח הפעילות. בנוסף אנו מתקדמים בחיזוק הסינרגטי של תחום המוצרים מבית ’זול סטוק’ בסניפים, ופועלים לשם פתיחת מחלקות חדשות בסניפים נוספים".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש