צמיחה של 80% בפעילות הפרסום
עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "הביצועים הכספיים החזקים ברבעון הראשון נובעים מאסטרטגיית גיוון ערוצי הפרסום, ההשקעה הנמשכת בחדשנות, רכישות סינרגטיות, והיכולת הייחודית לחבר את צדדי ההיצע והביקוש של הפרסום הדיגיטלי ל-HUB מרכזי אחד. ההשקעה בחדשנות היא אחד הגורמים המרכזיים לצמיחה של 80% בהכנסות פעילות הפרסום. השימוש הגובר בטכנולוגיית ה-SORT שפיתחנו מאפשר ללקוחות להעלות קמפיינים ממוקדים מבלי להשתמש בעוגיות, וליהנות מהחזר גבוה יותר על ההשקעה בפרסום בהשוואה לשימוש בעוגיות צד שלישי״.
הרווחיות בניכוי עלויות מדיה: 42%
״השימוש הגובר בפלטפורמת הווידאו של וידאזו, שרכשנו לאחרונה, תרם גם הוא לגידול החד בהכנסות מפעילות הפרסום, שהגיעו ל-55% מסך ההכנסות, לעומת 42% מסך ההכנסות בשנה שעברה ו-36% מסך ההכנסות לפני שנתיים. היכולת לחבר את כל ערוצי הפרסום ל-HUB מרכזי אחד הרחיבה את שולי הרווח של פריון, בניכוי עלויות המדיה, ל-42%, לעומת 25% ברבעון המקביל. הגידול בשולי הרווח תרם לרווחיות שיא בשורת ה-EBITDA ולתזרים מזומנים תפעולי של 23.6 מיליון דולר״.
ערוכים לעולם ללא עוגיות
גרסטל הוסיף: ״הביצועים החזקים, הנשענים על מודל גיוון הערוצים שאינו מושפע משינויים בהעדפות המפרסמים, מספקים לנו את הביטחון לעדכן את התחזית השנתית כלפי מעלה. הגידול העקבי בהכנסות וברווחיות לצד קופת מזומנים נטו של 342 מיליון דולר ממצבים את פריון היטב להמשך התנופה בפעילותה. אנו מוכנים וערוכים לעידן החדש של קמפיינים ללא עוגיות, בו המודעות לפרטיות תהפוך לגורם בעל חשיבות גוברת. יש לנו את התשתית, צוות מנוסה שהוכיח את עצמו, ועוצמה פיננסית להמשך מגמה חיובית זו״.
הכנסותיה של פריון ברבעון הראשון גדלו ב-40% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-125.3 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 80% (או 52% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן, שהסתכמו ב-68.6 מיליון דולר, כ-55% מסך ההכנסות. ההכנסות מפתרונות וידאו וטלוויזיות חכמות זינקו ב-341% (או 123% על בסיס פרופורמה), והיוו 46% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 19% (או 31% על בסיס פרופורמה) מההכנסות ברבעון המקביל.
הצמיחה המהירה בפעילות הווידאו והטלוויזיות החכמות תרמה לגידול של 42% בהכנסה הממוצעת מקמפיין, ולגידול של 3% במספר הלקוחות.
פעילויות החיפוש: גידול של 10% בהכנסות
ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-10% ל-56.7 מיליון דולר והיוו כ-45% מההכנסות הכוללות ברבעון הראשון. הצמיחה בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מהגידול במספר החיפושים הממומנים היומי הממוצע, שהגיע ברבעון הרביעי ל-18.1 מיליון, לעומת 17.7 מיליון ברבעון המקביל. בנוסף, נהנתה פריון מגידול בהכנסה מחשיפות ומהוספת 25 אתרי תוכן העובדים עמה.
פריון הודיעה היום על זכייתה בתואר ״שותף השנה הגלובלי״ של מיקרוסופט בתחום הפרסום מבוסס החיפוש – בעקבות שיתוף פעולה מוצלח בין שתי החברות והרחבת הפעילות המשותפת.
עלויות רכישת המדיה (TAC) ברבעון הראשון הסתכמו ב-71 מיליון דולר, או 56.6% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-54.9 מיליון דולר, או 61.1% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הירידה בעלויות המדיה נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים לצד יישום ה-HUB המרכזי המייעל את ניהול המדיה הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע.
זינוק של 368% ברווח הנקי
הרווח הנקי של פריון ברבעון הראשון גדל ב-368% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-15.5 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-196% ל-20.7 מיליון דולר, כ-16.5% מסך ההכנסות. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח למניה ב-33 סנט, והרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-44 סנט. התחזית הממוצעת בוול-סטריט עומדת על רווח של 28 סנט למניה.