רשת חנויות המזון, רמי לויפרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2021, המלמדות על יציבות בהכנסות למרות ששנת 2020 התאפיינה לחיוב מצריכה מוגברת עם התפרצות נגיף הקורונה, שיפור ברווחיות התפעולית ועלייה ברווחים.
מתחילת שנת 2021 ועד היום פתחה רשת ’גוד פארם’ 17 סניפי פארם נוספים ברחבי הארץ, זאת בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות, כך שנכון להיום רשת ’גוד פארם’ מפעילה 44 סניפי פארם ברחבי הארץ ולמעשה הכפילה את כמות סניפי הפארם תוך כשנתיים.
בחודש דצמבר 2021, השיקה החברה מרכז לוגיסטי חדש בצפון במסגרת "רמי לוי לעסקים" המשווק לעסקים בשיטת cash and carry ובכוונת החברה לפתוח עוד 4 מרכזים נוספים כדי להגיע לפריסה ארצית.
עיקרי תוצאות רבעון רביעי של 2021:
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכמו בכ-1.63 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי מיוחס בעיקר מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2021 עלה לכ-403 מיליון שקל, בהשוואה לכ-386 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-24.75%, בהשוואה ל-23.37% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הרביעי של שנת 2021 עלה לכ-93 מיליון שקל (5.74% מההכנסות), בהשוואה לכ-90 מיליון שקל (5.44% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה ברבעון שיפור משמעותי ברווחיות התפעולית מפעילות חברות הבנות.
הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול ברווח התפעולי, הושפעה מעלייה בהוצאות המימון של חברת הבת ’קופיקס’.
ה-EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-159 מיליון שקל (כ-9.8% מההכנסות), לעומת כ-152 מיליון שקל (כ-9.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "בשנת 2021 חצינו לראשונה את רף ה-200 מיליון שקל ברווח הנקי לשנה בודדת. הגידול ברווחים אינו על חשבון הצרכן אלא כתוצאה ממספר פעולות שהובלנו, בהן, שיפור בתנאי הסחר מול הספקים, התייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג וכן כתוצאה מגידול חד בהיקפי הפעילות של החברות הבנות הכוללות את רשת גוד-פארם, קופיקס, פעילות הסלולר והמועדון. אנו ממשיכים להקפיד על האסטרטגיה העסקית והחזון מיום פתיחת הרשת: להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח שלא על חשבון איכות ושירות. אסטרטגיה זו מקבלת משנה חשיבות במיוחד בימים אלה כאשר מתקיים שיח ער וחשוב סביב סוגיית יוקר המחיה בישראל.
שנת 2021 הייתה לנקודת ציון, הגדלנו את פעילות גוד פארם עם פתיחה של 12 חנויות חדשות, המשכנו בפתיחה והקמה של סניפי הדיסקאונט, השקנו את הארנק הדיגיטלי שיהווה לזרוע הפיננסית של הרשת ויחזק את הקשר של הרשת ללקוחותיה והשקנו מרלו"ג בצפון הארץ תחת הפורמט "רמי לוי לעסקים" שיתחיל לעבוד ב-1.4.2022, המאפשר לנו הרחבת הפעילות לשוק המוסדי. בנוסף, פתחנו מרכז רובוטי מתקדם בבאר שבע להרחבת זרוע מכירות האון-ליין, חתמנו על עסקה בתחום האגרו-טק להקמת חוות חקלאיות במכולות וחתמנו על עסקה נוספת בתחום מערכות מכירה אוטונומיות. אנו מאמינים שפעולות אלו יתרמו וישיאו ערך גם בשנים הבאות. בימים אלה, אנו מסכמים 15 שנים ממועד ההנפקה בבורסה בת"א ובמהלך תקופה זו הצגנו עלייה דרמטית בהיקף המכירות מכ-700 מיליון שקל לכ-6.5 מיליארד שקל, הצגנו עלייה חדה גם בתוצאות העסקיות המטיבות עם הלקוחות, המשקיעים והחברה, ותוך כדי חילקנו דיבידנד לבעלי מניותינו בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל. אנו שומעים כרגע על כניסה אפשרית של מותגי קמעונאות בינלאומיים לישראל. אנחנו סבורים כי כניסה זו לא תפגע בחברה אלא להיפך – היא תדגיש את היתרונות של הרשת שלנו ביחס לצרכן והיתרונות שלנו מול הספקים וגם תחזק את המותג הפרטי שלנו. בהזדמנות זו, אני מבקש לאחל לציבור בישראל חג פסח שמח ולהודות לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה ומביאים את החברה להישגיה לאורך השנים".