חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2021, המשקפות צמיחה בפעילותה העסקית ושיפור ברווחיות.
עיקרי התוצאות הכספיות לשנת 2021:
ההכנסות ממכירות בשנת 2021 עלו בכ-40% לכ-33 מיליון דולר, בהשוואה לכ-23.7 מיליון דולר בשנת 2020. החברה ממשיכה את המהלך האסטרטגי במיקוד בתחום תוספי תזונה ובמיוחד בקרב לקוחות אסטרטגיים בעלי מותגים בינלאומיים, לפיתוח מוצרים מבודלים על בסיס הטכנולוגיות הייחודיות של החברה.
במגזר תוספי התזונה רשמה החברה גידול של כמעט 50% בהכנסות ממכירות לשנת 2021 שהסתכמו בכ-13.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-9.1 מיליון דולר בשנת 2020. המכירות של סוכריות הגומי ה-proprietary של החברה גדלו בכמעט פי 3, ואילו מוצרי Tailor Made ללקוחות האסטרטגיים של החברה גדלו בכפי 4.
במגזר פעילות הממתקים ואחר רשמה החברה בשנת 2021 צמיחה של כ-35% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-19.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-14.5 מיליון דולר בשנת 2020, וצמחה אף מעבר לתקופה שלפני משבר הקורונה.
הרווח הגולמי בשנת 2021 עלה בכ-33% לכ-9.8 מיליון דולר, בהשוואה לכ-7.3 מיליון דולר בשנת 2020.
הרווח הכולל בשנת 2021 עלה בכ-175% לכ-3.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.3 מיליון דולר בשנת 2020.
ה-EBITDA בשנת 2021 עלה בכ-40% לכ-4.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-3.2 מיליון דולר בשנת 2020.
בתחילת חודש מרץ דיווחה טופ גאם כי חתמה על מערך הסכמים אסטרטגיים לתקופה של שנה עד 3 שנים, המתחדשים אוטומטית, עם תאגיד בינלאומי ענק , המייצר ומשווק מוצרי מזון ותוספי תזונה תחת אלפי מותגים, כמעט בכל מדינות העולם. בהתאם להסכם, החברה תייצר עבור הלקוח סוכריות גומי המבוססות על הפורמולציה הייחודית של החברה, בשילוב פורמולציה עם רכיבים פעילים ובמאפיינים אגרונולפטיים שונים לפי דרישות התאגיד, וזאת לצורך מכירה ע"י הלקוח כשלב ראשון בארה"ב, אירופה ובמדינות נוספות בעולם.
הסכם זה מצטרף לשורה של הסכמים אסטרטגיים עליהם חתמה החברה מאז הנפקתה באוגוסט 2021.
עוד עולה מהדו"ח, כי צבר ההזמנות של החברה לחודשים הקרובים במגזר תוספי התזונה עומד על כ-7 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בסוף שנת 2021. בנוסף, החברה דיווחה כי 80% מהלקוחות האסטרטגיים, שהעבודה איתם החלה בשנת 2021, כבר ביצעו הזמנות חוזרות של המוצרים שהזמינו, עבור מרביתם מפתחת החברה מוצרים נוספים המיועדים להשקה בחודשים הקרובים, כאשר כ-50% מהלקוחות האסטרטגיים כבר הזמינו מוצרים חדשים נוספים.
בנוסף, הודיעה החברה כי השלימה את הפעלתו של קו אריזת בקבוקים, שיהווה מרכז רווח חדש של החברה, ויאפשר לה לספק ללקוחותיה את המוצרים באריזה כפי שתשווק לצרכנים.