ביאנקה מגר, מנכ"לית משותפת בשלפי קרדיט: יח"צ

”תוך שנתיים נגיע להכנסות של 100 מיליון דולר ולהנפקה בנאסד”ק”

איך בונים חברה שתהיה שווה מיליארד דולר; ראיון מיוחד לספונסר עם האנשים שמנהלים את shelfy, שרוצה להיות ה-WIX של המסחר המקוון

פולי טל 05/09/2021 20:57

א+א- 1

זה התחיל כמו הרבה סטארטאפים עם רעיון לשפר את חווית הקנייה עבור הצרכנים, ובמקביל לעזור למוכרים לשפר את ההכנסות באמצעות שיווק חכם ופרסונליזציה של תהליך הקניה. Shelfy הישראלית פיתחה טכנולוגיה שמתממשקת לאפליקציית הקניות של כל רשת קמעונאית ו"לוקחת את הקניות המקוונות לשלב הבא".

 

"הגענו להישגים מרשימים ביכולת להבין את הצרכים של הלקוח של הלקוחות שלנו, עם מערכת בינה מלאכותית  שלנו יכולנו לזהות את ההעדפה האישית של כל צרכן, ואת טווח המחירים הרצוי לו כדי להציע מוצרים, הנחות ומבצעים מותאמים אישית" אומר עמי בוקריס, מנכ"ל החברה.

 

בוקריס מוסיף גם שהחברה "פיתחה "חוויית מדף" שתאפשר קניה נוחה הן בחנות הפיזית והן בקנייה און ליין. במכשירים סלולריים קודם ורק אז במחשבים אישיים, מתוך מחשבה שאנשים משתמשים יותר ויותר במכשיר הסלולרי לביצוע קניות, לתשלום ולפעולות רבות נוספות על חשבון המחשבים הביתיים המסורבלים.

 

החברה מכרה את הפתרון לרשת חנויות הפארמה ההולנדית Kruidvat שעושה שימוש באפליקציה של החברה מזה שלוש שנים. עם מיליון וחצי הורדות. "אני יכול לסכם ולומר שבהחלט הצלחנו לשדרג את הפרמטרים שלהם - להעלות את יחס ההמרה לקנייה כמעט פי 3 (היחס בין מספר הגולשים שהורידו את האפליקציה לבין אלה שביצעו רכישה בפועל). 

 

הצלחנו גם להגדיל את החשיפה של הלקוח לכלל המוצרים ב-250%. בנוסף גודל סל הקניות שהוזמן דרך המערכת שלנו גדל ב-30% וכמות הקונים החוזרים גדלה כמעט פי שלוש".

 

אבל אפליקציה של מסחר מקוון, יפה וחכמה ככל שתהיה, פועלת בשוק רווי מתחרים ואפליקציות מתקדמות שרבות על ליבם של הקונים, ובשלפי הבינו שצריך להמשיך להתפתח ולהוסיף עוד פיצ’רים שיתמכו בקנייה כדי לנסות להפוך את החברה שלהם ליוניקורן.

 

בשלב זה הצטרפו לחברה משקיעים חדשים, ביניהם נני מעוז וחברת מטרו וואן שבבעלותו, והתבצעו כמה שינויים בחברה. מעוז צירף את ביאנקה מגר שתכנס החודש לתפקידה כמנכ"לית מטרו וואן ושלפי. השניים הובילו שינוי מחשבתי לצד פיתוחים חדשים.

 

ביאנקה מספרת על הפיצ’ר החדש שהחברה פיתחה – שימוש באפליקציה לסריקה ורכישה של מוצרים בחנות הפיזית או כמו שהיא קוראת לה "העגלה החכמה". "זה פיתוח שהופך את הטלפון הסלולרי לעגלה חכמה. 

 

באמצעות המכשיר הנייד והאפליקציה, הטכנולוגיה החדשה מאפשרת רכישה ותשלום ללא צורך לעבור בקופה, כאשר הקונה סורק באמצעות הטלפון את הברקוד של המוצר, ובסיום הקניה משלם ב"דאבל קליק" עם אחד משירותי תשלומים כמו אפל פיי ודומיו – scan and pay".

 

זה לא עוד מכשיר מסורבל שמתחבר לעגלה פיזית ומחייב רכישה של עגלות במחיר של עשרות אלפי שקלים, זו אותה עגלה רק שעכשיו הטלפון הוא הקופה הרושמת. בכך אנחנו חוסכים את עלויות התחזוקה והטיפול היקרים של העגלות מהסוג הזה, שבסוף גם הרבה פעמים פשוט נגנבות על ידי קונים או ילדים בלג בעומר.

 

החברה המשיכה ופיתחה בהדרגה פיצ’רים נוספים ובהם גם מערכת להכוונה בתוך החנות המאפשרת התמצאות בין המדפים ואיתור מוצרים ספציפיים וכן פיצ’ר קולי המאפשר למצוא מוצרים באמצעות דיבור למערכת.

 

החלטה נוספת שהחברה קיבלה בשלב זה, חשובה לא פחות היא להפוך מחברת פרויקטים לחברה שמספקת תוכנה כשירות (SAAS). כשהכוונה היא שהחברה מציעה בפלטפורמה שלה מספר רב של פיצ’רים וכל רשת חנויות יכולה לבחור לעצמה איזה פיצ’רים היא מעוניינת לרכוש. 

 

האיטגרציה פחות מסובכת וכך מתאפשרת יותר שליטה של הלקוח בהתאמת הפלטפורמה. כמו שבוויקס אתה עורך את האתר הבסיסי שלך ואם אתה רוצה משהו מסובך יותר אתה שוכר מפתח/מעצב ככה גם אצלנו.

 

"בעצם אנחנו רוצים להיות ה-WIX של עולם המסחר המקוון. הלקוחות יוכלו לבחור ממה תהיה מורכבת אפליקציית הקניות שהם יציעו ללקוחות שלהם ולבנות אותה בצורה המותאמת אישית לצרכים שלהם. הם יוכלו להשתמש בפיצ’רים הקשורים לבינה מלאכותית ולהבנה השיווקית של הגברת המכירות, פיצ’רים של עגלה חכמה, של ניווט וכיוב"

 

החברה פועלת כיום מול קמעונאים באירופה ובישראל, אבל זה  לא מספיק כדי להפוך לחברה של מיליארד דולר. אחת המטרות של המנכ"לית החדשה היא לפרוץ גם לשוק האמריקאי. "אנחנו תמיד מחפשים עוד שווקים כי הפתרון שלנו ניתן לשימוש בכל סוג של חנות. אנחנו רוצים להתחיל להרוויח כסף באופן מיידי בתוך שוק ריטייל עצום. השוק האמריקאי הוא הדבר האמיתי ואנחנו שואפים להביא גם את הרשתות הגדולות להשתמש בשירות שאנחנו מציעים", מסבירה מגר.

 

" מגמת המעבר לקניות באונליין התחילה הרבה לפני התפרצות הקורונה, אבל היא  האיצה את התהליך בכל קטגוריה אפשרית. הקניות באונליין הם כבר עובדה מוגמרת והם יישארו הרבה אחרי שהקורונה תעזוב אותנו" .

 

בשלפי לא מהססים לדבר על רצונם הפוך לחברה מדווחת בחודשים הקרובים ומציגים את החזון – "להגיע תוך שנתיים להכנסות של 100 מיליון דולר ולהנפקה בנאסד"ק". ועכשיו חובת ההוכחה עליהם.

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    תכלס, איך אפשר להשקיע בשלפי???

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    18Yosef 05/09/2021 22:28