סל המוצרים הבסיסי הזול ביותר בחודש מאי - רמי לוי באינטרנט

מיני סופר אלונית מכרה את הסל הבסיסי במחיר היקר ביותר; פער המחירים בין הרשת היקרה והזולה עומד על 38% שהם 304 ש"ח

חדשות ספונסר 23/06/2021 12:12

א+א-

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות מדי חודש. בסל הבסיסי נכללים 68 מוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה ביניהם לחם, בשר, מורי חלב, פירות וירקות ומוצרי טואטליקה וניקיון.

 

על פי נתוני חודש מאי 2021, עלות הסל הממוצעת עמדה על 926 ש"ח. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש מאי היא "מיני סופר אלונית" ועלות הסל הנבדק בחודש מאי הסתכמה ב-1,112 ₪ .

 

הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש מאי היא "רמי לוי באינטרנט", עלות הסל הנבדק בחודש מאי עומדת על 809 ₪. פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש מאי עומד על 38% שהם 304 ₪.

 

פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 11% שהם 94 ₪. מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 19% שהם 157 ₪.

 

מרבית הרשתות הציגו ירידה במחירי הסל הנבדק ביחס לחודש מאי אשתקד. הרשתות יוחננוף ומעיין 2000 הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 6% (58 ₪) ו-5% (51 ₪ ) בהתאמה. הרשת מגה בעיר הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 6% (58 ₪ ).

 

גם ביחס לחודש אפריל 21, הציגו מרבית הרשתות ירידת מחירים, הנובעות משינויים שנעשו במוצרי הסל. הרשתות מעיין 2000 ורמי לוי באינטרנט הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 6% (59 ₪) ו-4% (36 ₪) בהתאמה. 

 

בבחינת ממוצע כלל הרשתות ביחס לחודש דצמבר 2018 נרשמה ירידה של כ- 5%. עלות הסל הממוצעת בדצמבר 2018 עמדה על 970 ₪, לעומת עלות ממוצעת של 926 ₪ במאי 2021. עלות הסל ברשתות הנבחרות עמדה על כ-938 ₪ בחודש דצמבר 2018, לעומת עלות של כ-858 ₪ במאי 2021. מדובר בירידה של כ-9% בעלות הממוצעת של הסל.

 

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות, במשרד הכלכלה והתעשייה: "סל המוצרים הבסיסי מפורסם מדי חודש החל מדצמבר 2018. הסל נותן כלי השוואתי הן בידי הצרכן, והן בידי מקבלי ההחלטות למעקב אחר מחירי המוצרים הפופולאריים הנרכשים על ידי משקי הבית.

 

פרסום סל המוצרים הבסיסי נועד לייצר תחרות בין הרשתות הקמעונאיות, להפוך את הצרכנים לשחקנים משמעותיים, ולהביא להורדת מחירים. אנחנו רואים פערים גדולים בין הרשתות וממשיכים לקרוא לצרכנים להשוות מחירים ולקדם צרכנות נבונה"

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה