רשת הסופרמרקטים פרשמרקט, הפועלת באמצעות 41 סניפים בפריסה ארצית, מפרסמת היום את תוצאות הרבעון הראשון 2021, אותו היא מסכמת עם עליה קלה ברווח הנקי, אך עם ירידה בהכנסות ממכירות, אחרי הביקושים הגבוהים מהם נהנתה בשנת הקורונה.

 

מכירות החברה ברבעון הנוכחי הסתכמו בכ-401 מיליון ש"ח לעומת כ- 412 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, קיטון של כ-2.7%. הסיבה העיקרית לקיטון נובעת מכך שחודש מרץ 2020 התאפיין במכירות גבוהות באופן חריג, כתוצאה מהשפעות משבר הקורונה, והכניסה לסגר הראשון.

 

הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ- 0.3% והסתכם בכ- 143.1 מיליון ש"ח, לעומת כ- 142.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. החברה מציגה גידול של כ-1.3% ברווח התפעולי ברבעון, שהסתכם בכ- 43.9 מיליון ₪, לעומת רווח תפעולי של כ-43.3 מיליון ₪ ברבעון המקביל.

 

הרווח הנקי ברבעון צמח בכ-1.4% לכ- 30.4 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-30 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי ברבעון עלה ל- 7.6% לעומת 7.3% ברבעון המקביל.

 

לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת ברבעון הנוכחי על סך כ-56 מיליון ₪.

 

החברה חילקה דיבידנד בהיקף של 40 מיליוני ₪ בחודש מאי 2021. חלוקה זו מצטרפת לחלוקה של 30 מיליוני ₪ , שבוצעה בספטמבר 2020, ובכך השלימה החברה חלוקה של 70 מיליוני ₪ עבור שנת 2020. בכך עמדה במדיניות חלוקת הדיבידנד שקבעה, לפיה תחלק החברה , מידי שנה לפחות 50% מהרווח הנקי .

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש