פיני שטרית, מנכל קופיקס<br>קרדיט: יח"צ
פיני שטרית, מנכל קופיקס קרדיט: יח"צ

רשת קופיקס גרופ, בשליטת רשת רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2020, המלמדות צמיחה דו-ספרתית בהכנסות בתחום המרכולים לצד ירידה בהכנסות בפעילות בתי הקפה בעקבות ירידה בביקושים בזמן משבר הקורונה והמשך סגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית בהתאם לאסטרטגיית החברה, שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית והכרה בהוצאות חד פעמיות שהשפיעו על שורת הרווח הנקי.

 

ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-4% לכ-74 מיליון שקל, בהשוואה לכ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בפעילות המרכולים צמחו ברבעון בכ-29% לכ-66.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-51.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הצמיחה בהכנסות בתחום המרכולים נבעה בעיקר מהסבה של חלקי מסניפי "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", מרכישת 4 מרכולים מרשת שוויצריה הקטנה בתחילת שנת 2020 שתרמו ברבעון הכנסות של כ-10.4 מיליון שקל, כל זאת בקיזוז חלקי עם הירידה במכירות של המרכולים הממוקמים בקניונים שהיו סגורים במחצית השניה של חודש ספטמבר בהתאם למגבלות על פתיחת עסקים בגין התפשטות נגיף הקורונה.

 

ההכנסות בפעילות בתי הקפה הסתכמו בכ-7.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה נבעה מסגירה זמנית של בתי הקפה במחצית השנייה של חודש ספטמבר בעקבות המגבלות על פתיחת עסקים בגין התפשטות נגיף הקורונה, וכן מסגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית.

 

הרווח הגולמי עלה בכ-7% לכ-22.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-21.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-30.8%, לעומת כ-30.0% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר .

 

הרווח תפעולי, לפני הוצאות אחרות, הסתכם בכ-0.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בפעילות המרכולים עלה הרווח התפעולי לכ-2.1 מיליון שקל, לעומת כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בעוד שבפעילות בתי הקפה ברבעון הסתכם הרווח התפולי בכ-1.4 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון הסתכם בכ-0.9 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-0.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-18 מיליון שקל וחוב פיננסי ברוטו בסך של כ-9.9 מיליון שקל, כך שלחברה עודף נכסים פיננסיים, נטו בסך של כ-8.1 מיליון שקל.

 

רן אפרתי, יו"ר קופיקס גרופ: "בתחום המרכולים אנו מסכמים רבעון שלישי מוצלח עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות ושיפור מתמשך ברווחיות וברווחים. צמיחה זו היא בעיקרה פועל יוצא של הצלחת הפורמט של ’רמי לוי בשכונה’, כאשר עד כה הסבנו 17 מרכולים של קופיקס לפורמט זה.

 

בנוסף לכך, רכשנו במהלך התקופה 4 סניפים חדשים של שוויצריה הקטנה, ובכוונתנו לפתוח מרכולים חדשים, זאת כחלק מתוכניותינו להרחבת הרשת והגדלת היקפי המכירות. אין ספק שהחדרת "מחירי רמי לוי" לשכונות במסגרת הפורמט "רמי לוי בשכונה" היא בשורה צרכנית ואנו רואים את ההיענות של הלקוחות לשינוי בפורמט.

 

ההצלחה בתחום המרכולים, קוזזה חלקית עם הירידה החדה ברבעון בפעילות בתחום בתי הקפה בעקבות הירידה בביקושים ומקיטון בתנועת הלקוחות בעקבות משבר הקורונה, מסגירת בתי קפה במהלך השנה האחרונה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, וכן מסגירה זמנית של בתי הקפה במחצית השנייה של חודש ספטמבר עם המגבלות על פתיחת עסקים במסגרת הסגר השני.

 

לאחרונה השקנו את בית הקפה הראשון תחת הפורמט החדש "קופיקס פרש" במתכונת של Grab & Go ואנו מאמינים כי בשיטה זו תגבר הכדאיות לזכיינים ויחול שיפור ברווחיות של תחום בתי הקפה.

 

למרות משבר הקורונה אנחנו מצליחים להציג רווחיות תפעולית בפעילות הקבוצה הן ברבעון השלישי והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה. כמו כן, במהלך החודשים האחרונים הגדלנו את היקף ההשקעה בפעילות החברה הגלובאלית של קופיקס בסכום כולל של כ-2.5 מיליון דולר, וזאת במטרה לתמוך בהרחבת הפעילות העסקית של המותג קופיקס בחו"ל, לרבות הקמת מפעלי ייצור קפה ודברי מזון, וכניסה לראשונה למדינות נוספות, ביניהן: פולין, ברזיל, בריטניה, קזחסטאן וגרמניה".

 

פיני שטרית, מנכ"ל קופיקס גרופ: "ברבעון השלישי של השנה הצלחנו להגדיל את היקפי הפעילות של הקבוצה למרות ההשפעות המנוגדות של גידול חד בהכנסות המרכולים ומנגד ירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה. במקביל, המשכנו את מגמת השיפור בשיעור הרווח הגולמי של הקבוצה לכ-30.8% - בעיקר בשל הפעולות המתמשכות לשיפור בתנאי הסחר והשוואתם לתנאי הסחר של רשת רמי לוי, לצד שיפורים במערך הלוגיסטי של הקבוצה.

 

למרות הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית, סיכמנו את הרבעון השלישי עם ירידה קלה ברווח התפעולי כתוצאה מהכרה בהוצאות חד פעמיות המיוחסות בחלקן למשבר הקורונה. אנו מאמינים שיישום התכנית האסטרטגית לפיתוח וייעול החברה, שפירותיה כבר קיבלו ביטוי ברבעונים האחרונים, ימשיכו להניב תרומה חיובית לתוצאות הכספיות של החברה כבר בטווח הקצר והבינוני".

 

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש