חברת רובוגרופ, חברה מובילה בתחום המחקר והפיתוח של מוצרי הדרכה וחינוך מתקדמים המשווקת פתרונות תכנות ורובוטיקה ייחודיים ומתמחה ביצירת זירות ופלטפורמות למידה מרחוק, פרסמה את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2020. התוצאות משקפות המשך גידול מהיר בהכנסות, שיעורי רווחיות גבוהים ורווח נקי המהווה 11% מסך ההכנסות.
הגידול בהכנסות והשיפור ברווחיות מיוחסים, בין היתר, להצלחת החברה בשיתוף הפעולה האסטרטגי עם אמזון העולמית ובחתימה על מספר הסכמים להחדרת מוצר CoderZ ™ לשוק בתי הספר בעולם, המהווה מנוע צמיחה חשוב לעסקי החברה. צבר ההזמנות של החברה, נכון ל-30 ביוני 2020, שומר על רמה גבוהה ומסתכם ב-29.4 מיליון דולר.
יורם דויטש, יו"ר ומנכ"ל רובוגרופ: "שיתוף הפעולה ארוך הטווח עם אמזון אפשר לנו לחתום עד היום על הסכמים לקידום פלטפורמת ה- CoderZ ™ הייחודית שלנו בארה"ב, צרפת, אוסטרליה וניו זילנד. במסגרת הסכמים אלה, אמזון מממנת לתלמידים ומורים לימוד מהבית של קורסים בתחום ה-STEM והרובוטיקה הווירטואלית בסביבה ייעודית שפיתחנו. האמון של אמזון בפלטפורמה הטכנולוגית שלנו בא לידי ביטוי גם בהחלטה לקדם ולהפיץ באופן בלעדי וישיר דרך רשת אמזון העולמית אתגר וירטואלי שפיתחנו בפלטפורמת ה-CoderZ המדמה את מחסן ההפצה של אמזון, וזאת כחלק מהתחייבות ארוכת טווח עד אוגוסט 2022. בחודש יולי, התקיים אירוע חשיפה לאתגר הרובוטים הווירטואלי הראשון Amazon Cyber Robotics Challenge שפותח על ידי קודרז טכנולוגיות בשיתוף עם Amazon Future Engineers. מהלכים אלה של אמזון מייצרים לרובוגרופ אופק עסקי ארוך טווח וביטחון בהמשך הרחבת שיתוף הפעולה עם אמזון ברחבי העולם.
במקביל, רובוגרופ, באמצעות קודרז טכנולוגיות, התקשרה לאחרונה בהסכם שיתוף פעולה עם LEGO במסגרתו הוסכם שקודרז טכנולוגיות תשלב בתוכן לימודי שפותח בפלטפורמת CoderZ את הרובוט החדש של LEGO, ה-Spike Prime, כחלק מקידומו בשוק החינוך העולמי. בנוסף, ההכרה הגוברת ביתרונות הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו הובילה את רובוגרופ לזכייה במכרז של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל להקמת מרכזים מדעיים ברשויות המקומיות בתקציב כולל של 12.5 מיליון שקל, אשר הרשויות המקומיות יכולות לנצלו עד סוף 2020. רובוגרופ מתמקדת בהמשך מיקסום אפשרויות הצמיחה והגדלת הרווחיות".
ההכנסות של רובוגרופ במחצית הראשונה של 2020 צמחו ביותר מ-200% לכ-11 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-3.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019. הגידול בהכנסות מקורו בחטיבת מוצרי ה-STEM מאספקות לאמזון, מגידול בחטיבה המקצועית כתוצאה מאספקות בפרויקט בתחום החינוך במדינה במערב אפריקה וכן מגידול במכירות בשוק הישראלי מאספקות לתוכנית קוד ורובוטיקה של משרד החינוך.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2020 הסתכם ב-5.1 מיליון דולר, גידול משמעותי של מאות אחוזים לעומת רווח גולמי של 0.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019. שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-49% מסך ההכנסות בהשוואה לכ-25% מסך ההכנסות בתקופה המקבילה. השיפור ברווחיות הגולמית הינו תוצאה של הגידול במכירות ותמהיל מכירות עם מרכיב גבוה יותר של מוצרי תוכן ורישיונות תוכנה שבהם הרווחיות גבוהה יותר.
הרווח התפעולי של רובוגרופ במחצית הראשונה של 2020 הסתכם ב-1.4 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 2.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי הושג חרף גידול בהשקעה בפיתוח מוצרים מתחום הפלטפורמה הלימודית מבוססת ענן -CoderZ ™ וגידול של 1 מיליון דולר בהוצאות המו"פ.
הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2020 הסתכם ב-1.2 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 2.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
צבר ההזמנות של החברה, נכון ל-30 ביוני 2020, הסתכם לכ-29.4 מיליון דולר, כאשר הזמנות בהיקף של כ-9.8 מיליון דולר מתוכו צפויות להיות מוכרות כהכנסות עוד במחצית השנייה של 2020.
ההון העצמי הסתכם נכון ל-30 ביוני 2020 ב-4.7 מיליון דולר ומהווה כ-27% מסך המאזן לעומת הון עצמי של 2.9 מיליון דולר נכון לסוף 2019, אז הוא היווה כ-24% מסך המאזן.