חברת ”נתיב לעיר” נבחרה כזוכה במכרז פרויקט הנתיבים המהירים

החברה בבעלות משותפת של אלקטרה זכיינות, לפידות קפיטל, אפיקים ונהור תקים שני חניוני חנה וסע בראשון ובשפיים, מערך היסעים והפעלת נתיבי אגרה מהירים לאורך נתיבי איילון וכביש 2

חדשות ספונסר 26/08/2020 11:19

א+א-

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, מר נחמיה קינד, והמשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי איילון והחברה הממשלתית ענבל, הכריזה על הצעתה של חברת "נתיב לעיר" בבעלות משותפת של החברות אלקטרה זכיינות (25%), אפיקים שירותי תחבורה מתקדמים (25%), נהור נתיבי תחבורה בע"מ (25%) ולפידות קפיטל (25%) כהצעה זוכה במכרז.

 

במכרז השתתפו 4 קבוצות, שהתחרו על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הפרויקט יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתו הזכיין יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק חניונים מערך היסעים למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 14 שנה. בכפוף לחתימה על הסכם הזיכיון ולסגירה פיננסית, הזכיין יקבל סכום של כ-2.5 מיליארד ₪ במשך תקופת הזיכיון וכן יהיה זכאי להכנסות נוספות תלויות ביקוש.

 

הרחבת פרויקט הנתיבים המהירים מגיעה על רקע הצלחת מיזם הנתיב המהיר לתל אביב בשפירים, שבוצע אף הוא בשיתוף המגזר הפרטי, הנהנה משיעור שימוש של אלפי משתמשים מדי יום, העושים שימוש בחניון, בהיסעים ובנסיעה בנתיב הייעודי בתחבורה הציבורית והפרטית.

 

הפרויקט החדש, בשלב הראשון, יספק חניה לכעשרת אלפים כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של כ-10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. כמו-כן, יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ- 110 ק’’מ. בנוסף, יכלול הפרויקט את הקמת כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כ-3 קילומטרים. 

 

חברת "נתיב לעיר" צפויה להתחיל בבניית החניונים בשנת 2021 ולפתוח אותם לשימוש הציבור בשנת 2025.

 

פרויקט הנתיבים המהירים, שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון, נועד להקל על עומסי התנועה במטרופולין תל אביב באמצעות הוספת נתיבים ייעודיים לאורך נתיבי איילון וכביש 2 המשרתים את חניוני החנה-וסע, ומתן העדפה לתחבורה ציבורית, רכבים פרטיים רבי תפוסה ומערך היסעים שיופעל במסגרת הפרויקט, המקשרים בין חניוני החנה וסע למרכזי התעסוקה המרכזיים בתל אביב וסביבתה. יתרת קיבולת התנועה בנתיבים המהירים תימכר למשתמשים פרטיים תמורת אגרה.

 

הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים כיום לרכב הפרטי שהתיעדוף יהיה לתחבורה ציבורית ושיתופית. חברת נתיבי איילון בע"מ מבצעת בימים אלו את הרחבת הכביש וסלילת הנתיבים המהירים.

 

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני מברך את חברת ’נתיב לעיר’ על זכייתה בפרוייקט הנתיבים המהירים להקמת חניוני ’חנה וסע’ ראשון לציון ושפיים. אנו עדים להצלחה של ׳חניון שפירים’ והנתיב המהיר לתל אביב שהובלתי כשר התחבורה. פרוייקטים אלו מקילים על עומסי התנועה, מתעדפים תחב״צ ומפחיתים את זיהום האוויר. אני גאה במהלך שהובלתי ושמח על המשך פיתוח התשתיות בישראל".

 

החשב הכללי, רוני חזקיהו: "בחירת זוכה במכרז הנתיבים המהירים הינה אבן דרך משמעותית בשיפור התשתיות בתחום התחבורה הציבורית בגוש דן. הפרויקט שיבוצע בשיטת ה-PPP, מצטרף לשורת פרויקטים מוצלחים בתחום התחבורה, בניהם הרכבת הקלה בירושלים, וכביש 16 בכניסה לירושלים, וזאת כחלק מתוכנית 2030 לקידום פרויקטי תשתית, הסרת חסמים והרחבת ההשקעה הממשלתית בתשתיות".

 

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה