בגלל הקורונה: ההפסד הנקי של פוקס הסתכם ברבעון הראשון ב-37.5 מיליון ש”ח

כל חנויות החברה נסגרו באמצע מרץ והביאו לקיטון של כ-12% בהכנסות בחנויות האופנה בארץ; משבר הקורונה לא שינה את אסטרטגיית הפעולה של פוקס בארץ ובחו"ל

חדשות ספונסר 25/06/2020 11:06

א+א-

קבוצת פוקס מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020, בצל התפרצות וירוס הקורונה וסגירת הקניונים שהביאה לסגירת כל חנויות הקבוצה, למעט אתרי הסחר, דבר שהשפיע על התוצאות במידה רבה.

 

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2020 (מתוך הדיווח המגזרי על בסיס 100% מהפעילות ולפני התאמות) הסתכמו בכ-640.2 מיליון ש"ח, קיטון של כ-3.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

בחלוקה למגזרי פעילות, לפני התאמות, חלה ירידה של כ- 43.7 מיליון ₪ בתחום האופנה ואופנת הבית בארץ, המהווה קיטון של 11.9%. ירידה של כ- 5 מיליון ₪ נרשמה בתחום האופנה בחו"ל והביאה לקיטון של 39%. בתחום מוצרי אווירה וטיפוח (ללין), ירידה של כ- 6.0 מיליון ₪ קיטון של 11.7%.

 

מנגד, נרשמה עליה של כ- 6.9 מיליון ₪ בתחום הספורט (ריטיילורס), המהווה גידול של 5.6%. וכן נרשמה עליה של כ- 23.6 מיליון ₪ בתחום המוגדר אחרים, וכולל את ההכנסות מבילבונג, סאקס, שילב, יאנגה ואתר טרמינל X, חל גידול של 21.3%.

 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם בכ-303.8 מיליון ש"ח, המהווה כ-52.4% מהמכירות בהשוואה לרווח גולמי בסך של כ-275.1 מיליון ש"ח, המהווה כ-54.1% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-28.7 מיליון ש"ח.

 

ההפסד התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם בכ-15.8 מיליון ש"ח ומהווה כ-2.7% מהמכירות בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ- 5.9 מיליון ש"ח המהווה כ-1.2% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-21.7 מיליון ש"ח. יש לציין כי ברבעון הראשון נרשמו בדוח המאוחד הוצאות המיוחסות למחצית השניה של מרץ 2020 בגין שכר דירה, דמי נהול וארנונה בסך של כ-9 מיליון ש"ח שצפויות להתקבל בגינן זיכוי ברבעון השני 2020.

 

ההפסד התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2020 בנטרול תקן 16 IFRS הסתכם בכ-32.2 מיליון ש"ח, ומהווה כ-5.6% מהמכירות בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ-2.3 מיליון ש"ח המהווה כ- 0.4% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-29.9 מיליון ש"ח.

 

ההפסד הנקי ברבעון הראשון של שנת 2020 עמד על כ-37.5 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד נקי בסך של כ-9.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס: הרבעון הראשון של 2020 היה אחד המאתגרים שחוותה הקבוצה לאורך שנות פעילותה, אולם שורת הצעדים שנקטנו באופן מידי, הקטינו באופן משמעותי את החשיפה של פוקס להשלכות המשבר.

 

מיד עם התחלת ההגבלות הקמנו צוותי עבודה לניהול המשבר, שכללו סיוע ורווחה לעובדי הקבוצה שיצאו לחל"ת ופעולות סיוע ותרומה לקהילה, תוך כדי ביצוע התאמות עסקיות הנדרשות למצב המשתנה. בתקופה שבה החנויות היו סגורות, נערכנו באופן מיטבי לחזרה לפעילות, תוך תכנון מבנה עלויות אופטימלי שישמור על התאמה מקסימלית בין רמת ההוצאות להכנסות, בהתאם לשינויים בהרגלי הצריכה ולמציאות החדשה שנוצרה.

 

קבוצת פוקס הגיעה למשבר במצב פיננסי איתן בזכות מדיניות שבה נוקטת הקבוצה מזה שנים שעיקרה שמירה על יתרות מזומנים והשקעות לזמן קצר גבוהות לצד ניהול פורטפוליו מותגים חזק ואיכותי.

 

משבר הקורונה לא שינה את אסטרטגיית הפעולה של פוקס בארץ ובחו"ל, ולצד המשך פיתוח וחיזוק פעילות המותגים הקיימים שלנו, אנו ממשיכים לקדם את פיתוח התוכניות שלנו בעיקר בתחום הספורט בארץ ובאירופה. נכון לסוף הרבעון הראשון הפעלנו 88 חנויות ספורט, ובמהלכו פתחנו באירופה 5 חנויות של נייקי.

 

אנו ממשיכים להיות עם אצבע על הדופק בכל הקשור להתפתחויות שנובעות מהתפשטות נגיף הקורונה; יחד עם זאת המצב הנוכחי טומן בתוכו גם הזדמנויות עסקיות חדשות, וכקבוצה מבוססת עם איתנות פיננסית גבוהה אנו בוחנים אפשרויות שונות להמשך הרחבת פעילות הקבוצה".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה