איילון הפסידה ברבעון הראשון של 2020 כ- 144 מיליון ש”ח

בדומה ליתר חברות הביטוח גם תוצאותיה הכספיות של איילון הושפעו באופן משמעותי ממשבר הקורונה ומצניחת התשואות בשווקי ההון; מכירות החברה צמחו בכ-6%

חדשות ספונסר 16/06/2020 12:15

א+א- 2

דוחות איילון לסיכום הרבעון הראשון של 2020 מעלים, כי השלכות הקורונה ונזקי סופות החורף גרמו לחברה הפסד של 144.1 מיליון ש"ח, זאת לאחר שאת הרבעון המקביל אשתקד סיימה איילון עם רווח של כ- 39.8 מיליון ש"ח ואת שנת 2019 כולה, סיימה החברה עם רווחי שיא בסך 85 מיליון ש"ח.

 

בדומה ליתר חברות הביטוח גם תוצאותיה הכספיות של איילון ברבעון הראשון הושפעו באופן משמעותי ממשבר הקורונה ומצניחת התשואות בשווקי ההון.

 

הירידות החדות בשווקים הפיננסיים, השפיעו לרעה על תיק הנוסטרו של איילון ביטוח וכן על תיק ההשקעות של הפוליסות המשתתפות ברווחים. בתקופת הדוח, רשמה איילון ביטוח הפסדים בתיק השקעות הנוסטרו שלה בסך כולל של כ- 176 מיליון ש"ח לפני מס, הנובעים בעיקרם מהתיק הסחיר. עם זאת יצוין כי בתקופה שלאחר תאריך הדוח ועד ליום פרסום הדו"ח התקזזו מרבית הפסדי ההשקעות ובתיק הסחיר של הנוסטרו נרשמו רווחי השקעות בסך של כ- 139 מיליון ש"ח לפני מס.

 

לנוכח התשואה הריאלית השלילית שנרשמה בפוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים, איילון ביטוח לא רשמה בגינן דמי ניהול משתנים, אלא דמי ניהול קבועים בלבד. אומדן דמי הניהול שלא נגבו בשל התשואה הריאלית השלילית הסתכם ליום הדו"ח בסך של כ-22 מיליון ש"ח לפני מס, ואולם עד ליום פרסום הדו"ח איילון ביטוח כיסתה חלק ניכר מהפסדי ההשקעות הריאליים שנצברו לחובת המבוטחים, ואומדן דמי הניהול שלא ייגבו, עומד כעת על כ- 9 מיליון ש"ח לפני מס, בלבד.

 

מעיון בדוחות עולה עוד, כי למרות הקורונה הצליחה איילון להניב מכירות בסך של כ- 828 מיליון ש"ח, סכום המהווה גידול של כ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

מנכ"ל איילון, אריק יוגב, ציין עם פרסום הדוחות כי "בראשית הרבעון הראשון של השנה התמודדנו עם השלכות נזקי סופות החורף שהשפעתן על החברה הייתה משמעותית יותר בהשוואה לשוק הביטוח וזאת בשל התמחות איילון בתחום ביטוח הרשויות והעיריות.

 

אולם, ללא ספק למשבר נגיף הקורונה היו השלכות מהותיות ביותר אשר חייבו אותנו לנקיטת מהלכים מידיים במטרה להבטיח המשכיות עסקית לרבות מתן שירות לקהל הלקוחות והסוכנים ושמירה על בריאות עובדי החברה, תוך שאנו מאיצים פיתוח והטמעת כלים דיגיטליים מתקדמים לטובת הלקוחות והסוכנים.

 

הודות למהלכים אלו ורבים נוספים שנעשו במהלך השנים האחרונות, הצלחנו להשיג צמיחה משמעותית של כ-6% במכירות. במקביל, נקטנו כמובן בצעדי התייעלות מקיפים אשר יובילו לצמצום משמעותי בהוצאות החברה בשנה זו ובשנים הבאות" אמר יוגב.

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    רחמני מת

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    avichai7 21/06/2020 10:58

  2. 2
    רחמני מכר, מוכר וימשיך למכור

    חבל על הזמן שם
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    ג'וני קאש 16/06/2020 13:55