הקורונה היתה טובה לרמי לוי: הרווח הנקי ברבעון הראשון עלה בכ-23%

ההכנסות ברבעון צמחו בכ-17% לכ-1.63 מיליארד שקל; הפדיון מחנויות זהות הושפע לחיוב מהתפשטות נגיף הקורונה ועיתוי חג הפסח ועלה בכ-13.8%

חדשות ספונסר 01/06/2020 10:14

א+א- 1

רשת חנויות המזון רמי לוי שיווק השיקמה מסכמת את הרבעון הראשון של השנה, ברקע התפשטות נגיף הקורונה וחג הפסח, עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח הנקי.

 

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2020 צמחו בכ-16.7% לכ-1.63 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-13.8% המיוחס לעיתוי חג הפסח והצטיידות הציבור במהלך חודש מרץ בעקבות משבר הקורונה, וכן מפתיחת 3 סניפים חדשים – בעטרות, באשקלון צפון וברמלה.

 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2020 עלה בכ-23% לכ-386.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-314.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2020 עלה לכ-23.73%, בהשוואה לכ-23.53% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-22.54% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהתייעלות לוגיסטית באמצעות המרכז הלוגיסטי החדש של החברה ומהעלייה במכירות של המותג הפרטי.

 

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה של כ-23% ברווח נקי לסך של כ-29.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2020 עלה בכ-13% לכ-111.7 מיליון שקל (כ-6.9% מההכנסות), לעומת כ-98.9 מיליון שקל (כ-7.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2020 עלה לכ-218.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבע בעיקר מהשינויים בהון החוזר.

 

לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-798 מיליון שקל – גידול של כ-164 מיליון שקל במהלך הרבעון הראשון של השנה. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסך של כ-36 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-762 מיליון שקל.

 

ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-553 מיליון שקל (מתוכו כ-494 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-22.5 מיליון שקל ששולם בחודש אפריל השנה. היום, לאחר אישור הדוחות הכספיים, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 25 מיליון שקל. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ- 987 מיליון שקל.

 

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "השיפור בתוצאות העסקיות נבע מהגידול המשמעותי בהיקפי הצריכה של הציבור כשברקע התפשטות נגיף הקורונה וחג הפסח, תוך שאנו משפרים את הרווחיות באמצעות התייעלות לוגיסטית במרכז הלוגיסטי החדש, וללא ניצול משבר הקורונה להעלאת מחירים לצורך שיפור הרווחיות.

 

במהלך הרבעון פעלנו במלוא המרץ על מנת להבטיח ללקוחותינו אספקה סדירה של מוצרים איכותיים, במחיר הזול ביותר ועם שירות איכותי, תוך שהעמדנו את סניפי הרשת פתוחים לטובת לקוחותינו עד שעות הלילה המאוחרות, במקביל למתן מענה מיטבי לביקושים הגבוהים במכירות המקוונות.

 

בימים אלה, אנו ממשיכים ביישום התכנית העסקית, במסגרתה נפתח סניפי דיסקואנט נוספים כך שנגיע ל-54 סניפי דיסקאונט עד סוף השנה, נגדיל את מספר המרכולים העירוניים תוך שאנו פועלים להסבת את מרבית המרכולים של קופיקס לפורמט "רמי לוי בשכונה" ופתיחת חנויות חדשות, וכן נמשיך להאיץ את היקף הפעילות בתחום הפארם עם פתיחת עשרות סניפים חדשים של רשת גוד-פארם במהלך השנים הקרובות"

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    ירדה המון

    לקחתי אותה היום 01/06/2020 13:37