ויקטורי: זינוק של 393% ברווח הנקי הרבעוני לשיא של 14.5 מיליון ₪

עם התפרצות נגיף הקורונה עלתה הצריכה ברשת באופן משמעותי והמכירות הסתכמו ב-566 מיליון ₪ לעומת 410 מיליון ₪ ברבעון המקביל; הפדיון בחנויות זהות גדל ברבעון בכ-17.7%

חדשות ספונסר 31/05/2020 15:10

א+א- 2

רשת הסופרמרקטים ויקטורי מפרסמת היום את נתוני הרבעון הראשון של שנת 2020 ומדווחת על שיא בהכנסות וברווחים.

 

מכירות החברה ברבעון הסתכמו לשיא של 566 מיליון ₪, בהשוואה ל-410 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-38.1%. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-17.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הגולמי הסתכם לשיא של 144 מיליון ₪, בהשוואה ל-102 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה גידול של 40.4%. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-25.4%, בהשוואה ל-25.0% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווחיות הגולמית נבע בעיקרו מהתחזקות כוחה של הרשת מול הספקים וכתוצאה מגידול ניכר במכירות ורכישת הסניפים החדשים האמורים להיות משמעותיים בצמיחת החברה.

 

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-14.5 מיליון ₪, בהשוואה ל-2.9 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, המהווה עליה של כ-393%. בנטרול IFRS16 הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2020 הסתכם ב-16.7 מיליון ₪ גידול של כ-244% בהשוואה ל-4.8 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד.

 

החברה דיווחה ברבעון הראשון של 2020 על תזרים חיובי מפעילות שוטפת של 62.9 מיליון ₪, בהשוואה לתזרים של 21.5 מיליון ₪ אשתקד. יתרת מזומנים ושווי מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר ליום 31 במרץ 2020 הסתכמה בכ-97.3 מיליון ₪. הנזילות הגבוהה מאפשרת לחברה להמשיך להתפתח, לנצל הזדמנויות ולהרחיב את פעילותה.

 

ההון העצמי, נכון ליום 31 במרץ 2020 עלה ל-283 מיליון ₪, המהווה 15% מהמאזן. עיקר הגידול נבע מהרווח הנקי של החברה. דירקטוריון החברה הכריז על דיבידנד בהיקף של 10 מיליון ₪.

 

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "עם התפרצות נגיף הקורונה עלתה הצריכה ברשת באופן משמעותי, גם בסניפים וגם באמצעות הזמנות באינטרנט. בנוסף להשפעת הקורונה, סניפים שהתחלנו להפעיל ברבעון הרביעי של 2019, בעיקר לקראת סוף הרבעון, תרמו אף הם לפידיון ברבעון זה. כלל עובדי הרשת, במטה ובסניפים, נרתמו למאמץ להמשיך ולספק ללקוחות שלנו סל מוצרים משתלם ואיכותי.

 

לצד תוספת הסניפים בחודש דצמבר 2019, פתחנו בסוף רבעון ראשון של 2020, 4 סניפים חדשים בקניון מלחה, קניון איילון, רחובות וכפר יונה, בשטח מכירה כולל של כ-6,800 מ"ר - כך שתרומתם לתוצאות הרבעון היא זניחה.

 

עם זאת, סניפים אלו כבר השפיעו לחיוב על תוצאות הרשת החל מהרבעון השני 2020 וכמובן בהמשך השנה. לרשת כ-67.3 אלף מ"ר והפידיון למ"ר בחנויות זהות וגם הפידיון הכללי ברשת עמד על כ-9 אלף ₪. כבר בחודש אפריל ראינו עליה של 10% במכירות בחנויות זהות וגידול כולל במכירות של 31%, בהשוואה לחודש אפריל בשנה שעברה.

 

העלייה במכירות, שיפור תנאי הסחר, הרחבת הנוכחות הגיאוגרפית והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרות לנו להמשיך לצמוח, בין השאר באמצעות פתיחת סניפים ורכישת סניפים מרשתות מתחרות. אנו שומרים על קהל הלקוחות הנאמן של ויקטורי ופונים לקהלים חדשים מתוך מטרה להמשיך במגמת הצמיחה המהירה במכירות וברווחי הרשת."

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    ובכל זאת מסיימת באדום

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    m-g 31/05/2020 16:41

  2. 2
    מעניין כמה כל אחד השמין בסגר |8|

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    oren1000 31/05/2020 15:14