שופרסל: הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון גדלו ב-18% לכ-3.7 מיליארד ₪

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-90 מיליון ₪, בהשוואה לכ-48 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד; החברה נהנתה מביקושי שיא במערך האונליין

חדשות ספונסר 27/05/2020 10:59

א+א-

שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2020 בו המשיכה להציג תוצאות טובות עם גידול במכירות החברה בכלל ובפעילות האונליין בפרט, עקב הצטיידות הציבור במוצרי מזון ומוצרי היגיינה שונים.

 

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.7 מיליארד ₪, בהשוואה לכ-3.1 מיליארד ₪ אשתקד. גידול של כ-18.5% המיוחס בעיקרו להשפעות התפרצות נגיף הקורונה ולעיתוי חג הפסח. המכירות בסניפים זהים בקבוצה גדלו בשיעור של כ- 17.5%.

 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-999 מיליון ₪, המהווים כ-26.8% מההכנסות, בהשוואה לכ-860 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-27.3% מההכנסות. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נובע משינוי תמהיל המכירות ועיתוי החג.

 

הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה גדל בכ-42 מיליון ₪ והסתכם בכ-171 מיליון ₪ המהווים כ-4.6% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-129 מיליון ₪ המהווים 4.1% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-90 מיליון ₪, המהווים כ-2.4% מההכנסות, בהשוואה לכ-48 מיליון ₪ המהווים כ-1.5% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

 

ה-EBITDA לרבעון הסתכם בכ-362 מיליון ₪, בהשוואה לכ-305 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהעלייה בהכנסות והגידול ברווח התפעולי.

 

רשת BE שיפרה משמעותית את תוצאותיה ורשמה קיטון של כ-50% בהפסדי הרבעון מכ-16 מיליון ₪ אשתקד, לכ-8 מיליון ₪ ברבעון הנוכחי, זאת בעיקר, כתוצאה משיפור בביצועים, הרחבת הסינרגיה עם שופרסל והתייעלות תפעולית.

 

מכירות שופרסל אונליין הגיעו ברבעון הראשון לכ-17.5% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-16% ברבעון המקביל אשתקד. בחודש אפריל מכירות שופרסל אונליין עלו לכ-19.7%. עיקר הגידול מיוחס להשפעות התפרצות נגיף הקורונה.

 

נתח מכירות המותג הפרטי ברבעון עמד על כ-25.5% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.1% ברבעון המקביל אשתקד.

 

השפעת המשבר על שופרסל נדל"ן נראית בשלב זה כלא מהותית.

 

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "אנו שמחים לסכם את הרבעון הראשון של שנת 2020 עם תוצאות מצוינות. הרבעון ראשון של שנת 2020 נפתח עם משבר בריאותי שפקד את העולם ואת ישראל בשל התפרצות וירוס הקורונה שהשפיע רבות על פעילות הקבוצה.

 

במהלך המשבר, שופרסל, כקמעונאית המזון הגדולה והמובילה בישראל התמודדה עם אתגרים רבים ופעלה להבטחת אספקה סדירה ושוטפת של מוצרי מזון, פארם ומוצרי צריכה אחרים, בימים בהם לקוחות רבים נאלצו להישאר בביתם.

 

במהלך התקופה, הגברנו משמעותית את יכולת האספקה שלנו בכדי לתת מענה לביקוש האדיר. לצורך כך גייסנו זמנית למעלה מ-3,500 עובדים, הורחבה עבודת ליקוט המוצרים למשמרות לילה, הוסבו חנויות פיזיות למרכזי ליקוט לאונליין, הוכפלה כמות נציגי מוקדי השירות ועוד. כל זאת, תוך עמידה מלאה במגבלות הנובעות מהנחיות משרד הבריאות ומתקנות שעת חירום בנושא הגבלת פעילות והתקהלות ולרבות הימצאותם של כ-1,000 מעובדי החברה בבידוד במהלך התקופה.

 

המשבר הוכיח את חשיבות יישום התכנית האסטרטגית של שופרסל בשנים האחרונות, במסגרתה השקענו בשדרוג תשתיות שרשרת האספקה והמרכזים הלוגיסטיים, בחיזוק מערך האונליין והתשתיות הטכנולוגיות.

 

השקעות אלו אפשרו לנו להגדיל את היקפי פעילות האונליין ואת נתח השוק בתחום, תוך פיתוח יכולות משופרות לעתיד אשר באו לידי ביטוי בתקופה האחרונה. החברה ממשיכה במגמת ההשקעה המשמעותית בתחום האונליין העתידי ומקימה בימים אלו שני מרכזי שילוח אוטומטיים מהמתקדמים בעולם בתחום זה.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה