חדשות שוק ההון

IFF: הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2020 זינק ב-14%

הכנסות החברה עלו ב-4% והסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר; החברה לא מפרסמת תחזית להמשך השנה בגלל אי הודאות הנובעת מההתפתחויות הקשורות לקורונה

חדשות ספונסר 12/05/2020 14:50

א+א-

חברת IFF מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2020. המכירות ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, גידול של 4% בהשוואה למכירות בהיקף של 1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בנטרול השפעות מטבע עלו ב-6% והונעו מצמיחה בחטיבת הריחות ובחטיבת הטעמים.

 

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם ב-196.2 מיליון דולר, גידול של 20% בהשוואה לרווח תפעולי בהיקף של 163.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעות חד-פעמיות, הרווח התפעולי המתואם בנטרול הפחתות גדל ב-9% בנטרול השפעות מטבע, כתוצאה מגידול במכירות, יוזמות פיריון וסינרגיות הקשורות לרכישות שבוצעו.

 

הרווח למנייה ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם ב-1.15 דולר למנייה בדילול מלא בהשוואה לרווח של 0.96 דולר למנייה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעות חד-פעמיות, הרווח המתואם למנייה בנטרול הפחתות הסתכם ב-1.62 דולר למנייה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2020, בהשוואה לרווח של 1.57 דולר למנייה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.

 

"אני גאה על הדרך שבה כל עובדי IFF התנהלו אל מול לקוחותינו בעולם בתנאים מאתגרים ביותר", אמר אנדראס פיביג, יו"ר ומנכ"ל IFF. "הביצועים החזקים שלנו ברבעון הראשון מהווים הוכחה לחוזקם של פעילויותינו העסקיות ולתפקידה של IFF כשותף חיוני בשרשרת הייצור העולמי.

 

הצגנו צמיחה חזקה בשורה העליונה ובשורה התחתונה, המשקפות את הגיוון הנרחב בפורטפוליו המוצרים שלנו, כמו גם את התפקיד החשוב שאנו ממלאים בחיי הצרכנים. גם בעת גידול בביקוש ובסביבה תפעולית מאתגרת, הצוותים שלנו המשיכו לייצר סינרגיות לפעילות פרוטרום שנרכשה, לקדם את תוכנית המיזוג שלנו עם DuPont ולסייע בידי מי שמגן על הקהילות שלנו, ובכלל זה באמצעות יצירת יותר מ-65 טון של מוצרי היגיינה לידיים ובפיתוח של ריח חדש, "HOPE 2020", בזמן שיא.

 

היכולת שלנו לאמץ ולשנות במהירות את פעילותנו השגרתית היא שאפשרה לנו לנהל באחריות את פעילויותינו העסקיות, תוך המשך עמידה בדרישות הלקוחות, חרף כמה מכשולים לוגיסטיים ברחבי העולם. בזמן שהמגבלות הרגולטוריות שנועדו להגן על בריאות הציבור השתנו בעולם לאורך הרבעון, פעלנו במסגרת אתגרים אלו כדי להבטיח שהשינויים בשרשרת הייצור והאספקה שלנו יהיו מינימאליים. הגנה על בריאותם ושלומם של עמיתינו, במיוחד אלה שהמשיכו להגיע למתקנינו, המשיכה להיות בראש מעייננו בהתנהלותנו אל מול אתגרי מגיפת ה-COVID-19".

 

רוסטום ג’ילה, סגן נשיא וסמנכ"ל הכספים של IFF ציין, "מינפנו את הצמיחה החד ספרתית (mid-single digit) במכירות לטובת שיעור יציב של הוצאות תפעוליות מתואמות ברבעון הראשון. היום, יותר מתמיד, הפריסה האזורית הנרחבת של פעילות IFF , תחומי הפעילות, והלקוחות מאפשרים לנו לשמור על גמישות עסקית בתקופה זו של אי וודאות.

 

אנו גאים על כך שמרבית ההכנסת שלנו מקורן בחבילות מזון, משקאות טיפוח אישי ומוצרי היגיינה, המציגים חוזקה יחסית. הגם שכל, אנו לא חסינים לחלוטין, שכן תחומים דוגמת בשמים, קוסמטיקה, חומרי גלם לריחות, ושירותי מזון חווים אתגרים ואנו רואים הוצאות נוספות הקשורות ב-COVID-19.

 

בנוסף, ברור כי בטווח הקצר, התנאים העולמיים יתאפיינו בשינויים חריגים ובלתי צפויים, דבר הגורם לנו לסגת מהתחזית הפיננסית השנתית שסיפקנו. או נמשיך לנהל באופן יעיל את המאזן שלנו באצעות נקיטת צעדים שייצרו תזרים חזק ולשמר נזילות גבוהה גם לתנאי סביבה עסקית עולמית נמוכים יותר ומתמשכים".

 

עם התפשטות מגפת וירוס הקורונה ברחבי העולם, חווה IFF ביקוש משמעותי לחומרי גלים ופתרונות במספר מוצרים צרכניים, וביניהם מזון ארוז, משקאות, היגיינה וחיטוי, אשר מהווים כ-85% מסך הכנסות החברה בשנת 2019.

 

במקביל, מזהה IFF חולשה בפעילויות אחרות החשופות לשיבושים זמניים בגישת צרכנים לשווקי הצריכה, דוגמת תחום הבישום ותחום הקוסמטיקה, וערוצים מחוץ לבית, כמו שירותי אוכל. IFF ממשיכה להתאים עצמה לסביבה הנוכחית במהירות, תוך מיקוד על הפחתת ההשפעה לטווח הקרוב לצד מיצוב להמשך הצלחה בטווח הארוך, בעקבות המשבר, והיא אופטימית נוכח השיפור ודעיכת המגיפה.

 

יחד עם זאת, בשל המשך התפתחות מגפת הקורונה, קיימת אי ודאות באשר להשפעתה המלאה. אי לכך, לא ניתן להעריך באופן סביר את תוצאותיה הכספיות של החברה לשנה במלואה.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה