בהמשך לדיווחיה הקודמים של חלל תקשורת בעניין אובדן הקשר עם הלוויין "עמוס 5", מעדכנת החברה על הפעולות שננקטו על ידה ועל עדכון מטעם יצרן הלוויין (ISS) שקיבלה החברה, המציג את המקור המסתבר של תקלת הלוויין ואת סטטוס הטיפול בבדיקת האירוע.

 

דוח סופי מטעם היצרן יוגש במהלך התקופה הקרובה, אולם לאור העובדה לפיה כבר לפי הדיווח הנוכחי של יצרן הלוויין ניתן לציין בוודאות, כי אירע בלוויין כשל מוחלט (Total Loss), להערכת החברה, בהתאם לתנאי הפוליסה, הכשל האמור יזכה את החברה בשיפוי ביטוחי מלא. הלוויין עמוס 5 מבוטח בסכום של 158 מיליון דולר.

 

החברה תגיש בהקדם למבטחי הלוויין עדכון מסודר בהתבסס על הדיווח שהתקבל מיצרן הלוויין, ובסמוך לאחר קבלת הדוח הסופי של היצרן, תגיש את בקשתה לקבלת תקבולי הביטוח על-פי פוליסות הביטוח של הלוויין. להערכת החברה, תקבולי הביטוח ישולמו בתוך תקופה של עד כ-3 חודשים לאחר מכן.

 

להלן עיקרי עדכון המצב שקיבלה החברה מיצרן הלוויין: א. החל ממועד אובדן הקשר עם הלוויין, נעשו נסיונות בלתי פוסקים לחדש עמו את הקשר, אך אלה לא צלחו והלוויין לא שידר שום אותות ממועד הכשל.

 

ב. יצרן הלוויין הקים ועדה אשר ניהלה את הפעולות שנעשו לצורך חידוש הקשר עם הלוויין ובחנה גם את מהות התקלה שגרמה לאובדן הקשר עם הלוויין.

 

ג. על-פי תצפיות אופטיות שנערכו, הלוויין נצפה בנקודת המסלול והוא מסתובב בקצב אופייני ללוויין שמערכותיו אבדו באופן מוחלט ואינו מבוקר על ידי מערכות הבקרה של הלוויין.

 

ד. כל הפקודות שנשלחו ללוויין ממרכז השליטה הקרקעי לפני אובדן הקשר עמו נמצאו תקינות. בנוסף, בהתבסס על טלמטריה שהתקבלה עד אובדן הקשר, כל מערכות הלוויין עבדו באופן תקין.

 

ה. על-פי דיווח היצרן, הסיבה המסתברת ביותר לכשל הלוויין היא כשל מוחלט של מערכת אספקת החשמל, שאירע מתקלה פנימית או מפגיעה חיצונית ברכיב במערכת אספקת החשמל או בחיווט שקשור אליה. יחד עם זאת, היצרן ממשיך לבדוק אפשרות לכשל במטעד התקשורת או במערכת ה- TCR, המערכת המספקת טלמטריה, פיקוד ונתונים לחיזוי המסלול.

 

ו. על-פי ניתוח המצב עד כה, הודיע יצרן הלוויין בדיווח לחברה כי ברור שהלוויין הינו במצב נטול אנרגיה לחלוטין (fully de-energized), הכשל הוא סופי ותפעול נוסף של הלוויין יהיה בלתי אפשרי.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש