כלל פיננסים מפרסם היום (ג’) סקירה על פרוטרום, בעקבות דיווחי חברת גיוודאן, יצרנית חומרי הטעם והריח הגדולה בעולם, שפרסמה אתמול את נתוני המכירות לרבעון הראשון ל-2010. הדוחות מצביעים על התבססות מגמת השיפור במכירות חטיבת הטעמים של החברה, אם כי בקצב פושר משהו לטעמנו. חטיבת הטעמים של החברה דיווחה על מכירות של 571 מ’ פרנק שוויצרי, צמיחה של 6.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, יש לזכור כי הרבעון הראשון אשתקד היה רבעון חלש יחסית ומספק בסיס נוח להשוואה.
בחינת התמהיל הגיאוגרפי של גיוודאן מלמדת כי אירופה, שוק מרכזי עבור פרוטרום, ממשיכה לשמור על מעמדה כשוק החלש בבחינה גלובאלית. הצמיחה שם עומדת על אחוזים בודדים בהשוואה לצמיחה של 13%-17% בדרום אמריקה ובאסיה. עם זאת, מדובר ברבעון החמישי ברציפות בו חטיבת הטעמים רושמת שיפור בקצב הצמיחה הכולל.
בתחזית קדימה סירבה הנהלת גיוודאן למסור תחזית לצמיחה כוללת של השוק. דומה כי ההנהלות עדיין מתקשות לבסס את האופטימיות בשל החשש כי המכירות החזקות של שני הרבעונים האחרונים משויכות בעיקר לחידוש מלאים ברמת הלקוחות ולא נובעות מהתאוששות ברת קיימא ברמת הצריכה של הצרכן הסופי. סבורים כי שיפור אכן קיים בשטח, אולם ברמות מתונות יחסית.