כלל פיננסים מפרסם היום (ג’) סקירה על פרוטרום, בעקבות דיווחי חברת גיוודאן, יצרנית חומרי הטעם והריח הגדולה בעולם, שפרסמה אתמול את נתוני המכירות לרבעון הראשון ל-2010. הדוחות מצביעים על התבססות מגמת השיפור במכירות חטיבת הטעמים של החברה, אם כי בקצב פושר משהו לטעמנו. חטיבת הטעמים של החברה דיווחה על מכירות של 571 מ’ פרנק שוויצרי, צמיחה של 6.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, יש לזכור כי הרבעון הראשון אשתקד היה רבעון חלש יחסית ומספק בסיס נוח להשוואה.

בחינת התמהיל הגיאוגרפי של גיוודאן מלמדת כי אירופה, שוק מרכזי עבור פרוטרום, ממשיכה לשמור על מעמדה כשוק החלש בבחינה גלובאלית. הצמיחה שם עומדת על אחוזים בודדים בהשוואה לצמיחה של 13%-17% בדרום אמריקה ובאסיה. עם זאת, מדובר ברבעון החמישי ברציפות בו חטיבת הטעמים רושמת שיפור בקצב הצמיחה הכולל.


בתחזית קדימה סירבה הנהלת גיוודאן למסור תחזית לצמיחה כוללת של השוק. דומה כי ההנהלות עדיין מתקשות לבסס את האופטימיות בשל החשש כי המכירות החזקות של שני הרבעונים האחרונים משויכות בעיקר לחידוש מלאים ברמת הלקוחות ולא נובעות מהתאוששות ברת קיימא ברמת הצריכה של הצרכן הסופי. סבורים כי שיפור אכן קיים בשטח, אולם ברמות מתונות יחסית.

*** מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש