פסגות בית השקעות ממליץ על מניות בזק, שופרסל, רמי לוי ו טיב טעם, וזאת לקראת פרסום תוצאות הרבעון השלישי של 2025, שעל פי פסגות צפויות להיות טובות ומגובות ברוח גבית מקרו כלכלי.
וכך כתב האנליסט מניות דייויד קפלן מבית ההשקעות פסגות:
ברקע מצב המשק חזק
המשק הישראלי הציג במהלך 2025 ביצועים טובות יותר מהצפוי. הצריכה הפרטית נותרה יציבה, שיעור האבטלה נמוך ושוק העבודה ממשיך להפגין עוצמה. האינפלציה נעה סביב הגבול העליון של יעד בנק ישראל, אך הציפיות קדימה מעידות על התמתנות הדרגתית. השקל התחזק במעט במהלך הרבעון השלישי, על רקע גידול בהשקעות זרות וסנטימנט חיובי בשוק ההון. הציפיות להפחתת ריבית במהלך 2026 תמוכות בהמשך צמיחת המשק. להערכתנו, הריבית תעמוד על כ.3% עד סוף 2026 בדומה לציפיות השוק.
תקשורת
משרד התקשורת ממשיך לקדם רפורמות מבניות לאחר שנים של דיונים. הקריאה לציבור בנושא ביטול ההפרדה המבנית בבזק מתקדמת, וצפויה להביא להסרת חסם רגולטורי מהותי – מהלך חיובי לחברה. בהתאם לכך, בזק נותרה המניה המועדפת עלינו בסקטור (תשואת יתר). במקביל נמשכות הבדיקות בנושא תמחור ה-BSA ושיתוף אתרי אנטנות, אשר עשויות ליצור תנודתיות בטווח הקצר. בזק היא המניה המועדפת עלינו ואנו ממליצים עליה בהמלצת תשואת יתר במחיר יעד של 7.60 שקל.
קמעונאות מזון
רשתות השיווק ממשיכות להתמודד עם האינפלציה גם מבחינת העליות שלהם וגם כדי לא להכביד על הלקוחות. הצמיחה במכירות אצל רשתות המזון נחלשה במחצית הראשונה של 2025, מכ-10% במחצית הראשונה של שנת 2024 לכ-6% בלבד, עם האטה ניכרת במכירות בחנויות זהות. עם זאת, מאחורי הנתונים הכלליים מסתתר פער מהותי בביצועים בין החברות. רמי לוי ויוחננוף בלטו כמובילות ברורות, עם צמיחה במכירות הקמעונאיות של כ-6% ברבעון הראשון של 2025 וכ-10% ברבעון השני. לעומתן, שופרסל, טיב טעם, ויקטורי וקרפור ישראל (המופעלת על ידי אלקטרה צריכה) הציגו טווח תוצאות שנע בין ירידה של 2% לעלייה של 3.4%. מגמות המכירות בחנויות זהות שיקפו תמונה דומה: שופרסל הציגה ביצועים חלשים עם ירידה של כ-8%, בעוד יתר החברות נעו בין עלייה של כ-8% לירידה של כ-3.5%. אנו ממליצים על שופרסל, רמי לוי וטיב טעם בהמלצת תשואת יתר.
מוסיפים אם טיב טעם וויקטורי לסיקור
אנו מרחיבים את כיסוי הסקטור הקמעונאי וכוללים בו את טיב טעם (TTAM) בהמלצת תשואת יתר וויקטורי (VCTR)– בהמלצת תשואת שוק. הן שתי חברות בעלות שווי שוק קטן יחסית, של כ-990 מיליון ש"ח וכ-635 מיליון ש"ח, בהתאמה. לשתיהן מאפיינים ייחודיים, מבנה מאזני שמרני ומיקוד אסטרטגי ברור, ההופכים אותן לתוספת מתאימה לכיסוי שלנו בשלב הנוכחי של מחזור הקמעונאות.
טיב טעם:
הרשת ממשיכה לבסס את מעמדה כרשת המזון הלא-כשרה הגדולה בישראל וככזו הפועלת שבעה ימים בשבוע. מודל הפעילות הייחודי שלה, הכולל שילוב בין סניפים עירוניים ופורמטים שכונתיים עם רמות שירות גבוהות, מאפשר לה לבדל עצמה בשוק רווי ותחרותי. בשנים הקרובות החברה צפויה להרחיב את מערך הלוגיסטיקה וההפצה ולשפר את שרשרת האספקה, תוך התמקדות בשיפור תמהיל המוצרים וביעילות תפעולית. מניית טיב טעם נסחרת במכפילים אטרקטיביים להערכתנו, ומשקפת פוטנציאל עלייה נוסף – אנו שומרים על המלצת תשואת יתר.
ויקטורי:
הרשת פועלת בגישה שמרנית וממוקדת יעילות, תוך הקפדה על מבנה עלויות הדוק ורמת שירות אחידה. הצמיחה האורגנית מתונה, אך שמירה על יציבות הרווחיות והתזרים ממשיכה לתמוך בפרופיל סיכון נמוך יחסית. הנהלת החברה ממשיכה להתרכז בשיפור חוויית הקנייה ובמיקוד על שוק הליבה העירוני, לצד ניצול מתון של הזדמנויות פתיחת סניפים חדשים. במונחי תמחור, המניה נראית הוגנת ביחס לשוק – אנו שומרים על המלצת תשואת שוק.
סיכום
אנו ממשיכים בגישה סלקטיבית כלפי מניות ישראליות לשנת 2026. בזק, שופרסל, רמי לוי וטיב טעם נותרות הבחירות המרכזיות שלנו, לאור תזרים מזומנים יציב וגורמי צמיחה ברורים. סלקום מתמודדת עם אתגרי ביצוע, בעוד פרטנר ויוחננוף מספקות חשיפה יציבה אך מוגבלת מבחינת פוטנציאל תשואה. ויקטורי מציגה ניהול זהיר אך מרחב עלייה מוגבל. השילוב בין סביבת מאקרו מתייצבת, ציפיות להורדת ריבית, וניהול תפעולי אחראי בקרב החברות המובילות תומך בהעדפה למניות איכות בעלות כוח תמחור ותזרים חזק".