חדשות שוק ההון

מנכ”ל אפולו פאוור: החזון שלנו הוא להצליח להשתמש בכל משטח שקיים תחת השמש לייצור חשמל

לקראת כנס המשקיעים של ספונסר, נפגשנו לשיחה עם מנכ"ל אפולו פאוור עודד רוזנברג על החזון, הטכנולוגיה והיעדים של החברה

חדשות ספונסר 12/02/2020 11:30

א+א-

מה הייחוד של הטכנולוגיה שפיתחה החברה ומה יתרונה על פני הפאנלים הסולארים שקיימים בשוק?

 

כשהקמנו את החברה בשנת 2014 הקמנו אותה עם חזון ומטרה להצליח להשתמש בכל משטח שקיים תחת השמש לייצור חשמל, ללא מגבלות בכלל. הייחוד של הטכנולגיה שלנו הוא שהיריעות הסולאריות שלנו גמישות ומתאימות להשמה במקומות שבהם יש צורך ליצור משטח סולארי שהוא לא ישר, או שצריך לעמוד ברעידות ובתנועה.

 

הגמישות של הטכנולוגיה שלנו היא לא רק פיזית, אלא גם קונספטואלית: אנו מתאימים לשילוב בתוך חומרים שונים כדוגמת חומרים מרוכבים, פלסטיקים למיניהם וכן בין שכבות של זכוכיות מעוקלות ועומדים בתהליכי ייצור מאוד אגרסיביים, במקומות שהמתחרים שלנו לא צלחו.

 

צריך להבין שהרוב המוחלט של הפאנלים הסולארים שנמצאים כיום בשוק הינם קשיחים וכבדים, לפחות כ-10 קילוגרם למטר מרובע. ישנם פאנלים סמי גמישים שמתאימים לאפליקציות מוגבלות שניתנים לעיקול קל אך אנחנו בניגוד אליהם מביאים טכנולוגיה שפורצת דרך ויכולה למעשה לשנות את הדרך בה אנשים בעתיד יצרכו סולאר בעולם.

 

הטכנולוגיה החדשה פותחת דרך למקומות שמעולם לא חשבנו עליהם כמשטחים רלוונטים לסולאר כמו גגות של מכוניות, משאיות אוטובוסים, מביאה עמה יכולת סולארית משמעותית ניידת, רק דמיינו שדה סולארי שנפרס בתוך דקות ספורות ויכול על ידי גלגול מהיר לעבור מקום לאתר מתאים יותר אם מבחינת שמש ואם מבחינות אחרות. למעשה על ידי הפיכת הטכנולוגיה הסולארית לקלה וניידת ניתן יהיה בעתיד לשנות את הדרך בה אנשים מייצרים חשמל.

 

היו בעבר חברות שניסו להביא טכנולוגיות שיפתרו את האתגר, לאחר שנים של ניסויים ובחינת עשרות חומרים וטכנולוגיות אפשריות, אני מאמין שהטכנולוגיה הייחודית שלנו מציעה לראשונה את הפתרון הנכון- יריעה גמישה לחלוטין, קלת משקל, הניתנת לגלגול דו מימדי ברדיוס קטן ביותר, יעילה ברמה גבוהה, עמידה כמו פאנלים סולארים סטנדרטים ובמחיר אטרקטיבי.

 

מהם השינויים בשוק העולמי והטרנדים שאתם מזהים שרלבנטים לפעילות החברה?

 

השוק הסולארי ממשיך לצמוח בקצבים מדהימים ולהוות חלק משמעותי במאבק בהתחממות הגלובלית ובצמצום הפליטות. כאשר עלות הייצור הסולארי משתווה לייצור חשמל קונבנציונלי, הגענו למעשה למצב של "גריד פאריטי" ולכן המעבר לאנרגיה מתחדשת וסולארית בפרט ימשיך להערכתנו לצבור תאוצה.

 

היום יש פתרונות סולארים בתחומים שונים ואנו רואים שנישות שהיו בעבר קטנות ושוליות גדלות למימדים של תעשיה, למשל בתחום הסולאר הצף שהפך למשמעותי ואנו רואים את השחקנים המרכזיים בתעשיה הסולארית בישראל שמגלים בו עניין.

 

טרנד עולמי שרלוונטי מאוד לפעילות החברה הוא טרנד המעבר לרכבים חשמליים והיברידים, חברות הרכב הגדולות מקדמות פרויקטים סולארים על רכבים (לאחרונה יונדאי יצאה עם דגם עם גג זכוכית סולארי כנ"ל טויוטה ועוד), ואנו חושבים שחיבור הטכנולוגיה שאותה פיתחנו לשוק הרכב החשמלי מאוד הגיוני ופותח לחברות הרכב אפשרות שלא הייתה קיימת בעבר לשלב סולאר בעוד חלקי רכב שאינם מזכוכיות כמו מכסה המנוע והגג ברכבים גדולים.

 

יש כיום המון רצון לשלב פתרונות סולארים ולקחת חלק במאבק בפליטות המזהמים. אנו רואים זאת מצד פניות של לקוחות פוטנציאלים ובתעשיות שבעבר לא היו קשורות לתחום כמו גם פרויקטי בניה מעניינים בהם יש דרישה לשלב פתרון סולארי.

 

מהם השווקים אליהם אתם פונים?

 

היריעה הסולארית שלנו, בטווח הארוך, עשויה להיות פתרון נפוץ כמו פאנלים סולארים סטנדרטים. כיום אנו מתחילים בייצור ולכן אנו מתמקדים ראשית בשווקים בהם יש לנו יתרון מוחץ: שוק הסולאר הצף, שוק הרכב, שוק הטיולים, השוק הצבאי ושוק הפתרונות משולבי בניה.

 

בשוק הסולאר הצף אנו מפתחים יריעה צפה על גבי המים שמטרתה לחסוך בעלויות הלוגיסטיקה וההתקנה היקרות יחסית של התחום. בשוק הרכב אנו מקדמים פתרונות מגוונים לרכב חשמלי, היברידי ואף לרכבים ללא הנעה חשמלית לצרכים שונים. בשוק הטיולים היתרון שלנו הוא המשקל הקל של היריעה ביחס למוצרים הקיימים בשוק והיכולת להשתלב במוצרים קיימים, ובתחום הבניה אנו מזהים יתרון נוסף ליתרונות שכבר ציינתי שהוא בהקשר עיצובי.

 

אנו עובדים מול גופים גדולים שמסוגלים למכור את היריעות בכמויות גדולות למשל שיתוף הפעולה עם חברת Ciel&Terre בתחום הסולאר הצף, מעבדת החדשנות של רנו -ניסאן- מיצובישי, ענקית הרכב האמריקאית Cox Automotive וחברת חשמל הברזילאית Energisa. לחברה יש כיום תהליכים ראשוניים של כניסה לשיתופי פעולה וניסויים עם גופים גדולים נוספים בתעשיות השונות.

 

לאחרונה הודעתם על הקמת מפעל ראשון מסוגו, איזה יכולות הוא ייתן לחברה?

 

אחד היתרונות החזקים ביותר שלנו הוא שיטת הייצור שלנו. קו הייצור הראשון ייתן לנו את היכולת לעמוד בביקושים של לקוחות משמעותיים ראשונים ולהדגים את שיטת הייצור, תוך שמירה על גמישות באפליקציה אליה מיועדת היריעה הסולארית, ולייצב את החברה מבחינה תזרימית.

 

להערכתי, הקו יתחיל בעבודה ברבעון שלישי 2020 ובהדרגה יגיע ליכולת ייצור מלאה לקראת תחילת 2021. אחד היתרונות של השיטה שלנו צפוי להיות יכולת תיאורטית לעשות סקייל-אפ בהמשך בזול ובמהירות יחסית לפי החלטתנו ורמת הביקושים שנראה בפועל מהשוק.

 

במונחי התעשיה הקיבולת של הקו יחסית נמוכה, כ-6 מגהוואט פיק בשנה ולכן בעיני החשיבות היא עצם היכולת להתחיל מכירות, מה שעשוי לסייע בהחלטה לעלות למדרגה הבאה, שיכולה להיות ייצור בהיקפים של מפעלים סולארים סטנדרטיים של 100-200 מגהואט פיק בשנה.

 

מהן אבני הדרך הצפויות בפעילות החברה בשנה הקרובה ולאן החברה מכוונת באסטרטגיה ארוכת הטווח?

 

בטווח הקצר, דיברנו על נושא הייצור שהוא אחת המטרות המרכזיות השנה. בתחום השיווק אנו ממשיכים עבודה אינטנסיבית מול לקוחות שירכשו את תפוקת הקו הראשון והמשך עבודה מול לקוחות אסטרטגים שיבטיחו לחברה הכנסות ארוכות טווח בסכומים משמעותיים. אנו ממשיכים לשים דגש פיתוחי על שיפור היריעה ועל חיזוק בסיס הקניין הרוחני שלנו.

 

בטווח הארוך, במקביל לכניסה לשווקים בהם כיום הסולאר לא יכול להתקיים בגלל המגבלות הטכניות של המוצרים הסטנדרטים, אני צופה מאמץ משמעותי להגיע לשווקים סולארים בהם הסטנדרט היום הוא פאנלים קשיחים, ולהביא פתרון עדיף. התהליך הזה מאתגר ודורש המון הוכחות וזמן, כי מדובר על תעשיה שמרנית, בסופו של דבר מדובר על תעשייה ענקית. 

 

כאשר אנו חושבים על הפוטנציאל של יריעות סולאריות גמישות שניתנות להתקנה בכל מקום בקלות ובזול, אנו מאמינים שהגשמת החזון שלנו לפיו כל משטח שחשוף לשמש יכול לייצר אנרגיה סולארית, קרוב למקום בו האנרגיה נצרכת.

 

עודד רוזנברג ישתתף בכנס המשקיעים של ספונסר שיתקיים ביום ראשון 16.2.2020. מהרו להירשם.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה