בחודשים האחרונים ניכרת החמרה בציפיות הצרכנים לשינוי במצב הכלכלי במדינה

סקר מדד אמון הצרכנים שמקיימת הלמ"ס מדי חודש מצביע על פסימיות רבה יותר בקרב הבלתי מועסקים ובקרב האוכלוסיה הערבית

חדשות ספונסר 12/01/2020 13:23

א+א-

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את הסקר החודשי לגבי אמון הצרכנים. הסקר מתבצע משנת 2011 בקרב בני 21 ומעלה, ויש לו כמה מטרות, ביניהן לאסוף מידע על ההערכות של אזרחים בנוגע לשינויים הצפויים במצב הכלכלי, לאסוף מידע על הערכת השינויים הצפויים במדד המחירים לצרכן ולאסוף מידע על ההערכות בנוגע לשינויים הצפויים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.

 

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

 

בדצמבר 2019 מדד אמון הצרכנים עומד על 10%- לעומת נובמבר, אז עמד המדד על 14%-. בחודשים האחרונים יש מגמה של החמרה בציפיות הצרכנים בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה (21%- בדצמבר לעומת 12%- בספטמבר). 

 

יחד עם זאת, ציפיות הצרכנים, בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה הן חיוביות מאז נובמבר 2015 ומעידות על אופטימיות זהירה (8%). יש לציין שבחודש האחרון חל שיפור גם בציפיות הצרכנים בנוגע לסבירות לחיסכון של משק הבית (11%- בדצמבר לעומת 21%- בנובמבר).

 

ערך המדד בקרב אלה שאינם מועסקים (23%-) מצביע על פסימיות רבה יותר משל המועסקים (4%-). ערך המדד בקרב חסרי תעודת בגרות (15%-) מצביע על פסימיות רבה יותר משל בעלי תעודה אקדמית (4%-). ערך המדד בקרב האוכלוסייה הערבית (20%-) מצביע על פסימיות רבה יותר משל קבוצת האוכלוסייה היהודית (8%-).

 

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה