חדשות וול סטריט ושווקי העולם

מניית ”פארק פלאזה” של פפושדו מסכמת עשור עם תשואה של 1,680%

המשקיעים במניה השיגו רווח של פי 18 על ההשקעה; המניה הניבה את התשואה השלישית בדירוג מבין כל המניות הנכללות במדד 250FTSE

חדשות ספונסר 12/01/2020 12:36

א+א-

מניית רשת המלונאות "פארק פלאזה" (Park Plaza) היא אחת משלוש המניות הטובות ביותר מבין מניות מדד ה-250FTSE של הבורסה הראשית בלונדון בעשור האחרון.

 

מסיכום שפרסם העיתון הנפוץ "גרדיאן" עולה, כי מניית פארק פלאזה הניבה למשקיעים בין השנים 2010-2019 תשואה יוצאת דופן בשיעור של כ-1,680%. כלומר, משקיע שרכש מניות של החברה בסכום של 100,000 ליש"ט בתחילת שנת 2010, מחזיק כיום מניות בשווי של כ-1.78 מיליון ליש"ט – רווח של כמעט פי 18 על השקעתו.

 

לאורך כל השנים כוללת תשואה זו גם דיבידנדים שמחלקת החברה באופן שוטף למשקיעים מדי שנה. מניות החברה נסחרות כיום לפי שווי של כ-806 מיליון ליש"ט (כ-3.65 מיליארד שקל). יצוין, כי שווי החברה עלה במהלך השנים מבלי שהחברה ביצעה גיוס הון נוסף, מלבד ההנפקה הראשונית שלה, ומבלי לדלל את אחזקותיהם של בעלי המניות השונים.

 

פארק פלאזה הינה רשת מלונאות אירופאית, הנמצאת בשליטת איש העסקים אלי פפושדו, המכהן גם כיו"ר החברה.

 

התשואה הגבוהה שהניבו מניות פארק פלאזה מבטאת את הצמיחה ההדרגתית והעקבית של החברה לאורך כל שנות פעילותה, הנובעת מהגדלת פורטפוליו הנכסים של החברה באירופה ומהשבחתם של הנכסים הקיימים. כיום מחזיקה פארק פלאזה ב-50 בתי מלון, אתרי נופש ואתרי לינה וקמפינג, בשווי כולל של כ-1.7 מיליארד ליש"ט.

 

הפעילות העיקרית של החברה הינה בבריטניה (שם היא מחזיקה בנכסים בשווי של כ-970 מיליון ליש"ט, בעיקר באזור לונדון), בהולנד (כ-313 מיליון ליש"ט) ובקרואטיה (כ-251 מיליון ליש"ט). כמו כן, לחברה בתי מלון בגרמניה, והונגריה ובמדינות נוספות. בסך הכל, חולשת החברה על כ-8,800 חדרים ועל כ-6,000 יחידות לינה באתרי הקייטרינג שבניהולה.

 

בתי המלון של החברה מופעלים תחת המותגים "פארק פלאזה", "ארטהוטל" ו"ארנה", ומאז שנת 2009 ועד שנת 2018 עלו הכנסותיה השנתיות של החברה מרמה של כ-80 מיליון ליש"ט לרמה של כ-341 מיליון ליש"ט. בהתאם גדל גם ה-EBITDA של החברה מכ-16 מיליון ליש"ט בשנת 2009 עד לכ-113 מיליון ליש"ט בשנת 2018. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עלו הכנסות החברה בכ-5% (בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד) והסתכמו בכ-276.3 מיליון ליש"ט.

 

מנכ"ל החברה, בוריס איוושה, הודיע לאחרונה, כי בכוונת החברה להשקיע סכום של כ-300 מיליון ליש"ט בפיתוח בתי המלון שיוזמת החברה כיום, ובראשם בתי המלון Art’otel London Hoxton ו-Art’otel Hudson Yards בניו-יורק, כמו כן, רכשה החברה בדצמבר 2019 קרקע נוספת בלונדון שעליה היא מתכננת לבנות מלון נוסף.

 

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה