חדשות כלכלה

מדד אמון הצרכנים ירד בחודש אוקטובר

כלכלני בנק הפועלים: "למרות הירידה החודש, רמת המדד בישראל גבוהה ביחס לעבר והיא תומכת בהמשך ההתרחבות של הצריכה הפרטית"

חדשות ספונסר 19/11/2019 15:57

א+א-

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר ירד בחודש אוקטובר 2019 ב–1.7 נקודות לרמה של 139.9 (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-2.8 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-1.0 נקודות.

 

כלכלני בנק הפועלים מסבירים: מדד אמון הצרכנים ירד בחודש אוקטובר ורמתו הייתה יציבה יחסית מתחילת השנה. חודש אוקטובר אופיין בעליות שערים בשווקים הפיננסיים, וגם האינדיקטורים לצריכה הפרטית בחודשים הקודמים היו חיוביים.

 

יתכן שהירידה במדד הושפעה מאי-הוודאות הפוליטית המתמשכת בישראל. למרות הירידה החודש, רמת המדד בישראל גבוהה ביחס לעבר והיא תומכת בהמשך ההתרחבות של הצריכה הפרטית.

 

האינדיקטורים לצריכה הפרטית שפרסמה הלמ"ס בחודש האחרון הצביעו על התרחבות הצריכה הפרטית – הפדיון ברשתות השיווק עלה ברבעון השלישי בשיעור שנתי של 6.1% לעומת עלייה של 5.7% ברבעון השני. הרכישות בכרטיסי אשראי עלו ברבעון השלישי בשיעור שנתי של 7.7% בהמשך לגידול של 10.3% ברבעון הקודם. שיעור האבטלה ירד ל-3.7% בספטמבר לעומת 3.8% באוגוסט.

 

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR מחושב מידי חודש על ידי חברת KANTAR על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל. סקר זה נערך בישראל החל מאפריל 2002 . המדד מחושב על פי מודל של חברת המחקר הבינלאומית KANTAR העורכת סקרים דומים במדינות רבות בעולם, ביניהם מדד ה- Conference Board בארה"ב.

 

מחקרים רבים הראו כי מדדי אמון הצרכנים מהווים אינדיקטור מוביל להתפתחות הצריכה הפרטית.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה